Microsoft ma kolejny problem do rozwiązania. Consumer Reports właśnie przestało rekomendować urządzenia z linii Surface, po tym jak jedna czwarta ankietowanych zadeklarowała występowanie problemów technicznych z tymi urządzeniami.
Consumer Reports nie od dzisiaj jest dla wielu osób niezastąpionym źródłem informacji o sprzęcie technologicznym, który jest wart uwagi. Od dłuższego czasu, owo niezależne stowarzyszenie polecało urządzenia z serii Microsoft Surface. Sytuacja właśnie uległa zmianie na zdecydowaną niekorzyść Microsoftu. W ankiecie przeprowadzonej przez Consumer Reports wzięło udział ponad 90 tysięcy konsumentów. Aż 25% odpowiadających przyznało, że wśród swoich doświadczeń ze sprzętem Surface mogło zaliczyć problemy techniczne występujące w ciągu dwóch pierwszych lat korzystania z urządzeń.
Największym problemem okazało się zawieszanie się systemu, niespodziewane wyłączanie się całego sprzętu czy też problemy z ekranami dotykowymi. W konsekwencji, ze względu na wysoki wskaźnik problemów, wycofano rekomendację dla sprzętów Microsoftu. Consumer Reports zdecydowanie za to wychwaliło linię MacBooków i iPadów. Przypomnę jednak, że w 2016 roku ta sama organizacja nie chciała początkowo polecać nowego MacBooka Pro.
Jak całe zdarzenie skomentował Microsoft? Koncern stwierdził, że nie wierzy, aby niniejsze wyniki badań odpowiadały prawdziwym doświadczeniom i satysfakcji użytkowników urządzeń Surface z ich działania czy niezawodności, poprawianych z każdą kolejną generacją sprzętu. Ponadto, Panos Panay w oficjalnym poście nie zgodził się z oświadczeniem stowarzyszenia i wskazał na dane posiadane przez firmę, zgodnie z którymi z roku na roku awaryjność urządzeń jest coraz mniejsza – a na pewno nie tak wysoka, jak w badaniu Consumer Reports.
Przypomnę, że mieliśmy już okazję sprawdzić, jak w praktyce wypada nowy Surface Pro 2017 – test tego urządzenia przeczytacie na mobiManiaKu. Nasza recenzja Surface Laptop pojawi się jeszcze w tym miesiącu.
Źródło: Consumer Reports, Microsoft, Reuters
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.