Najnowszy raport IDC wskazuje, że rynek tabletów osiągnął kolejny, znaczący spadek. Nie zmienił się tylko lider. Kto nim pozostaje?
W trzecim kwartale 2016 roku, rynek tabletów kontynuuje swoją tendencję spadkową. Sprzedaż urządzeń z tego segmentu wyniosła jedynie 43 miliony jednostek, co jest jednocześnie 14.7% spadkiem w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Apple zaliczyło 6.2% spadek sprzedaży tabletów w porównaniu do roku poprzedniego, co przekłada się na wynik 9.3 milionów sprzedanych tego rodzaju urządzeń w trzecim kwartale tego roku. Dzięki temu, koncern z Cupertino uzyskał 21.5% udziałów w rynku. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 15.1% udziałem oraz 6.5 milionem sprzedanych egzemplarzy. Trzecie miejsce okupuje Amazon, który pochwalić się może wynikiem 3.1 miliona sprzedanych tabletów, czyli 7.3% udziałem w rynku.
Co ciekawe, czwarte i piąte miejsce przypadło kolejno firmie Lenovo oraz Huawei. Pierwsze przedsiębiorstwo sprzedało 2.7 mln jednostek (6.3%), zaś drugie 2.4 mln tabletów (5.6% udziałów). Tutaj należą się pochwały dla Huawei, które jako jedyne zanotowało wzrost w sprzedaży wynoszący prawie 30% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Znaczącą grupę z 44.2% udziałem (19 mln sztuk) stanowią tablety od mniej popularnych producentów. Niestety, nawet w tej grupie spadek wyniósł również najwięcej, bowiem prawie o jedną trzecią.
Według analityków z IDC, tablety Microsoft Surface mają szansę dogonić sprzedaż iPadów jeszcze przed rokiem 2020. Niemniej jednak jedno jest pewne i nieuniknione – sprzedaż tabletów na razie dalej będzie spadała.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.