Firma analityczna IDC opublikowała wyniki sprzedaży tabletów w bieżącym roku. Strata wobec roku 2014 sięga już prawie 10%, a przyszłość nie wydaje się rysować w optymistycznych barwach.
Liczba sprzedanych tabletów do końca tego wyniesie około 211,3 milionów sztuk. Przynajmniej tyle łącznie przewiduje IDC. Liczba ta wskazuje na spadek ilości sprzedanych jednostek w stosunku do roku poprzedniego o 8,1%.
IDC zauważa jednocześnie, że o ile sam rynek tabletów powolnie przestaje reagować pozytywnie na tablety to optymistyczne nadzieje pokłada się w urządzeniach typu” dwa w jednym”. Widoczny potencjał w urządzeniach hybrydowych to najprawdopodobniej efekt ostatniego skoku sprzedaży tego rodzaju urządzeń.
Przedsiębiorstwa nastawione na zyski będą więc prawdopodobnie zwiększać swoją ofertę produktową w wyżej wymienionym segmencie. Licząc na zwiększone zainteresowanie ze strony konsumentów producenci przeniosą zapewne swoje skupienie na dalszą produkcję smartfonów, hybryd lub samych phabletów.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.