W miniony weekend, firma Google po cichu odświeżyła nieco wygląd interfejsu swojej wyszukiwarki, dostosowując ją wreszcie pod tablety.
Do tej pory interfejs Google’a był przystosowany specjalnie pod przeglądarki komputerowe oraz mobilne. Natomiast na tabletach wyszukiwarka wyglądała niczym połączenie obu powyższych opcji. Zawartość wyników wyszukiwania była „ciężka dla oczu” i nie pozwalała na optymalne wykorzystanie przestrzeni strony.
Od teraz na stronie Google’a znajdziemy rezultaty pogrupowane wedle wyraźnej kompozycji. Całość została zmodernizowana w sposób przemyślany, co skutkuje większą przejrzystością układu informacji. W trybie panoramicznym pojawia się wyśrodkowanie, zaś pasek nawigacji jest nieco cieńszy. Domyślne kategorie wciąż pozostały niezmienne.
Cicha zmiana to tak naprawdę kilka drobnych poprawek, które z sukcesem usprawniają korzystanie z Google’a na tabletach.
Źródło: Search Engine Land
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Niezbyt przypadł mi do gustu ten nowy interfejs, głównie za brak skalowalności. Na niektórych ekranach pozostają zbyt duże marginesy po bokach, a czcionka jest mało czytelna.
W przyszłości pewnie znów to udoskonalą 🙂