Ostatnio w sieci pojawił się wiadomości mówiące o tym, jakoby klienci Samsunga byli bardziej zadowoleni ze swoim tabletów niż ci, którzy wybrali Apple. Ale czy tak jest w rzeczywistości?
Rozliczne interpretacje badania przeprowadzone przez J.D. Power sugerują, że tzw. „współczynnik satysfakcji” jest wyższy w przypadku tabletów z serii Galaxy.
Samsung, owszem, wygrał w ogólnym rankingu. Koreański producent zdobył 835 punktów na 1000 możliwych, zdobywając bardzo dobre wyniki w każdej z pięciu kategorii: wydajności, łatwości użycia, designu, funkcji i ceny.
Każda z kategorii jest ważniejsza od poprzedniej; procentowo sprawa rozkłada się tak:
- wydajność – 26 procent,
- prostota użytkowania – 22 procent,
- design – 19 procent,
- funkcje – 17 procent,
- cena – 16 procent.
Apple uzyskało wynik minimalnie niższy, osiągając 833 punkty w rankingu ogólnym. Amerykańska firma uplasowała się na drugim miejscu, przed Amazonem. iPady doceniono przede wszystkim za wydajność i prostotę obsługi, a więc dwa czynniki, które przez analityków uznawane są za najważniejsze.
Przy okazji, J.D. Power udało się ustalić, że 50 procent potencjalnych klientów przed zakupem zapyta o zdanie znajomych lub członków rodziny, podczas gdy 49 procent poszuka informacji w sieci. Co istotne, ustalono, że zakupy w sieci są doceniane bardziej niż te w sklepach tradycyjnych. Większość klientów lepiej zapamięta doświadczenie związane z wyborem interesującego produktu na dobrze zbudowanej stronie internetowej niż w stacjonarnym salonie. Nie są to jednak drastyczne różnice, jako że w 10-punktowej skali mamy do czynienia z wynikami odpowiednio 8,5 i 8,3 punkta dla Internetu i sklepów stacjonarnych.
Niezależnie od kanału sprzedaży – czy to online’owego, czy tradycyjnego – najważniejsze jest dopasowanie modelu do potrzeb danego klienta. To, czego doświadczamy w trakcie samego zakupu sprzętu, będzie rzutować na naszą satysfakcję podczas późniejszej styczności z nim
– Kirk Parsons, J.D. Power
Badanie przeprowadzano między marcem a sierpniem 2013 roku. O zdanie zapytano 3375 właścicieli tabletów w Stanach Zjednoczonych.
Źródło: JDPower
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.