>

Testowaliśmy nową partię Kiano Core 10.1 Dual 3G – są zmiany na lepsze

Kiano najwyraźniej pokłada duże nadzieje w tablecie Core 10.1 Dual 3G. Firma nie tylko objęła ten model specjalną gwarancją, ale również planuje rozszerzyć ofertę o nowe akcesoria dla tego urządzenia. Co więcej, lada dzień do sklepów wejdzie nowa partia tabletów, w której wykorzystano jeszcze wydajniejsze baterie.

Choć sygnatura tabletu się nie zmieniła, aktualna edycja Kiano Core 10.1 Dual 3G ma oferować nawet do 20% dłuższy (względem poprzednika) czas pracy na jednym ładowaniu. Wszystko dzięki nowym akumulatorom, które choć nominalnie oferują identyczną ilość mAh, to w praktyce oparte zostały na ogniwach lepszej jakości – tak przynajmniej twierdzi producent. Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy tych deklaracji nie skonfrontowali z rzeczywistością.

Kiano Core 10.1 Dual 3G (stary vs nowy) / fot. tabletManiaK.pl

Postanowiliśmy na szybko przetestować dwa tablety Kiano Core 10.1 Dual 3G – jeden z poprzedniej dostawy, i jeden z najnowszej. Przy okazji sprawdzania baterii, jeszcze na etapie kalibracji wyświetlaczy, zauważyliśmy różnicę w sile podświetlenia ekranów. Starszy model oferuje minimalnie 125 cd/m2, a maksymalnie 330 cd/m2. W wypadku nowszej wersji minimalna siła podświetlenia wzrosła do 165 cd/m2, podczas gdy maksymalna zmniejszyła się do 305 cd/m2.

W czasie testu baterii, siłę podświetlenia obu ekranów ustawiliśmy na identyczną wartość 200 cd/m2. Sprawdziliśmy dwa scenariusze:

  • Komunikator Skype, przy aktywnym połączeniu WiFi: w tym wypadku nowa wersja Core 10.1 3G pracowała o 41 minut dłużej, niż stara (421 minut vs 380 minut);
  • Odtwarzanie filmu Full HD, przy wyłączonej sieci WiFi: tutaj ponownie nowa wersja okazała się lepsza, pracując przez 52 minuty dłużej, niż starszy Core 10.1 3G (468 minut vs 416 minut).

Korzystając z możliwości, zrobiliśmy również test dla Aero2 – jeśli dobrze pamiętacie, w naszym teście tabletu narzekaliśmy na sporadyczne kłopoty ze stabilnością połączenia. Jak pod tym względem wypadł nowszy model? W czasie trwania testu nie zauważyliśmy żadnych problemów, które odnotowaliśmy przy okazji recenzowania starszej wersji.

Pozostaje na koniec tylko dodać, że jeśli przymierzacie się do zakupu Kiano Core 10.1 Dual 3G, zdecydowanie weźcie sprzęt z nowej dostawy – za kilka dni tablety powinny trafić do sklepów.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Ja niedawno kupiłem,cieszyłem się 2 dni i do serwisu.Serwis wymienił : taśmę wyświetlacza , ładowarkę i baterię!!! Teraz czekam na kuriera! Liczyłem się że może tak być. Przy zakupie kiano
    bardzo duże znaczenie miała gwarancja door to door

    • Jezeli kupujesz z myslą o aero2 i 3g to zastanow sie dwa razy, bo bedziesz sobie plul w brode. Aha i jezeli chodzi o serwis, to oprocz swietnej reklamy, nic wiecej nie oferuje, takze jezeli sytuacja zmusic Cie do skorzystania z jego uslug, to nie nastawiaj sie na zbyt wiele(wiecej chyba sam zdzialasz).

      • Witam,

        jeżeli poda Pan chocby orientacje ulice i miasto, gdzie Pan próbował połaczyc sie z Aero2 i jak Pan twierdzi nie udało się, podjedzie tam specjalnie dla Pana jeden z naszych koordynatorów i sprawdzi jak wyglada połaczenie z tą siecią. Prosze tez o podanie danych i nr zgłoszenia reklamacyjnego na mail marketing@barelpoland.com

      • Zarowno 3g jak i Aero2 w Core 10.1 3G działaja bardzo dobrze, co zostało potwierdzone w testach. Nie wiem jakie ma Pan zastrzezenia do naszej obsługi Kiano Assistance , którym ten tablet jest objęty. Jeśłli ma Pan uwagi, to bardzo prosze o mail na marketing@barelpoland.com. Chętnie wysłuchamy , co jeszcze moglibyśmy udoskonalic. Na dzień dzisiejszy bardzo wielu klientów jest zadowolonych z kontaktu z dedykowanymi konsultantami, a wiele wątpliwosci udaje się rozwiazac drogą telefoniczną lub mailową. Pozdrawiam.

    • Poczytaj moje komentarze w tym wątku i konkurencyjne fora o androidzie, to będziesz wiedział więcej. Ja nie polecam, kupiłem i strasznie żałuję. Kupiłem głównie ze względu na Aero 2 i duży ekran, o ile ekran jest ok, o tyle Aero na tym tablecie to kompletna porażka, sporo użytkowników zgłasza też problemy z baterią i ładowaniem. Wersja bez 3G i niższej cenie może wypada lepiej. Jednak ta z 3G, jeszcze raz powtórzę, ODRADZAM.

      • Panie Mariuszu, Core 10.1 3G nie ma problemów ani z bateria ani z ładowaniem. Jak juz pisałam jesli ma Pan kłopot z instalacją Aero2 to prosze o kontakt z konsultanet Kiano Assistance. Kilkukrotnie wychodziłam z propozycja wsparcia , pomocy i odpowiedzia na pytania , nadal chętnie pomoge, prosze o mail na marketing@barelpoland.com
        Jeszcze raz powtórzę, Core 10.1 3G to bardzo udany model, a Kiano Assistance rozwiązuje większośc wątpliwości dot. spraw technicznych. Pozdrawiam.

        • Pani Małgorzato, Pani ignorancja mnie poraża, przecież napisałem trochę wyżej w dyskusji z Panią, że kontaktowałem się kilkukrotnie z Państwa serwisem i nie potrafiliście nic poradzić, mało tego, tablet był nawet u Państwa w serwisie i sytuacja nie została rozwiązana! Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.

          • Panie Mariuszu, prosiłam o podanie nr seryjnego lub danych lub nr zgłoszenia. Chciałam osobiscie sprawdzic ten egzemplarz. Nie otrzymałam żadnych informacji ani tu ani na mail. W zwiazku z tym mam watpliwości czy wogóle jest Pan posiadaczem Core 10.1 3 G. Nadal proponuje pomoc i pozostaję do dyspozycji.

          • Panie Mariuszu, nie ignoruję zadnych wpisów ani maili. Bardzo prosze o mail nr zgłoszenia w Kiano Assistance, a chetnie sprawdzę jak wygladał serwis i reklamacja. Pozdrawiam.

  • Zamówiłam wczoraj w media expert za 749 zł, nie potrafili odpowiedzieć czy nowa wersja ale pewnie tak, jad dojdzie to podziele
    się wrażeniami.

  • a czy nie prościej by było zastosować ładowanie przez mini usb ???? Jak cywilizowani producenci? I jedno awaryjne gniazdo mniej... Co Pani na too Pani Gosih z Kiano?:-)

  • Nie rozumiem dlaczego użytkownik ma sam wgrywać soft i sprawdzać czy usterka ustąpiła czy nie. Od czego jest serwis i to całe buńczucznie nazwane "Kiano Assistance" ? Po to żeby wysłać soft mailem w dodatku nieaktualny?

    • Jak ktoś wie jak się wgrywa soft to może sobie sam wgrywać , ja się nie znam na tym w ogóle więc wolałam wysłać. Wszystko trwało 3 dni. Także ja osobiście jestem zadowolona z Kiano Assistance.

    • Nie chcę mi się czekać znowy tydzień czasu aż go zrobią więc wolę się tym zająć sam. Ale co prawda to prawda, Kiano Assistance się w moim przypadku nie popisało: Tablet z walniętą baterią ładującą się do ok połowy pojemności, wymiana baterii na nową i odsyłka do klienta :( A gdzie tu nowy soft i nowy plik z ustawieniami baterii ?? Jeżeli chodzi o kontakt i pomoc z obsługą tabletu to jest to szybkie i bezproblemowe, ale to podejście serwisanckie trochę niezbyt profesjonalne.

  • Pani Gosiu coś ten serwis ( Marketing@Barelpoland.pl ) jest mało komunikatywny !! napisałem do nich w zeszły czwartek maila aby podesłali mi czysty soft bo tablet wrócił z serwisu z nowa baterią ale nikt nie był na tyle rozsądny żeby wgrać czysty soft i został na nim stary plik z ustawieniami baterii ( ładowanie do pełna: "naładowany", po odłączeniu ładowarki po kilku sekundach ok 54-56% i znowu podłączenie ładowarki by doładować do pełna. Ile jeszcze mam czekać na kontakt i podesłanie softu ?? napisałem dzisiaj jeszcze na serwis@kiano.pl ale pewnie tam też nikt nie odpisuje na maile. Słabe podejście do klienta. Jak na tablet to działa w miarę ok, ale oprogramowanie niedopracowane ( nie działa sklep Play ), walnięta bateria, zdychające ładowarki. Dział marketingu z którym mamy się kontaktować nie odpowiada na maile, serwis robi wszystko na szybko aby tylko było zrobione bez fachowego podejścia do rzeczy. Coraz bardziej mi się to nie podoba i nie poleciłbym w tej chwili tego tabletu żadnemu znajomemu.

    • Witam,
      prosze Pana, odpisuje na maile na bieżąco i z pewnoscia nie przeoczyłabym maila od Pana. Byłam nawet zdziwiona, ze Pan nie napisał. Bardzo prosze o przesłanie maila raz jeszcze i sprwdzenie czy nie zatrzymała się w kopiach roboczych. Jeśłi Pan może w tresci dopisac swój nick czyli kencho-1 będzie mi łatwiej zidentyfikowac Pana. Jezeli dziś napisał Pan też do serwisu to z pewnoscią otrzyma Pan odpowiedź. Pozdrawiam.

  • Dokładnie polecam Ci zrobić to samo. Ja miałam taką samą sytuację . Zarejestrowałam sie w Kiano Assistance. Konsultant oddzwownił następnego dnia i krok po kroku przeprowadził mnie przez procedurę uruchomienia karty Aero. Teraz wszystko działa.

  • Kupiłam ten tablet, z nowej serii i niby wszystko ok ale mam problem z skonigurowanie z kartą Aero2. Jak widziałam na poradnikach, od razu po włożeniu karty powinnam mieć zasięg, a mi nic się nie pojawia, nawet ikona ze nie mam zasięgu... Nie wiem co mam z tym zrobić ; /

    • Witam,
      prosze zarejestrowac sie w Kiano Assistance. Konsultant dokładnie wytłumaczy jak skonfigurawac Aero2. Pozdrawiam.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies