Jeśli szukacie tabletu z wbudowanym modemem 3G, raczej nie będziecie narzekać na brak interesujących ofert. Co innego, jeśli potrzebujecie sprzętu z dużym ekranem (najlepiej IPS) oraz mocną konfigurację podzespołów. Wtedy zaczynają się schody. Na szczęście na rynku jest kilka takich urządzeń – między innymi Kiano Core 10.1 Dual 3G, którego test prezentujemy poniżej.
Niedawno sprzęt zagościł w naszej redakcji. Jeśli chcecie wiedzieć, jak się sprawuje w praktyce i czy jest wart uwagi – zapraszamy do lektury maniaKalnej recenzji.
Wideo recenzja Kiano Core 10.1 Dual 3G
Budowa / jakość wykonania
Projektanci postarali się, aby tablet wizualnie mógł konkurować ze sprzętem high-endowym.
Smukła konstrukcja jest utrzymana w srebrnej kolorystyce, kontrastującej z brązem okowy spinającej całe urządzenie. Tylny panel pokrywa deseń szczotkowanego aluminium. Linie montażowe wyraźnie odcinają belki boczne, a front jest całkowicie przykryty taflą ochronną. Eleganckie, matowe i półmatowe wykończenia podkreślają elegancki design urządzenia. W istocie – trzymając tablet w rękach mamy wrażenie, jakby to był sprzęt high-endowy.
W parze z atrakcyjną stroną wizualną idzie wysoka jakość wykonania. Projektanci postarali się, aby poszczególne elementy zostały dobrze spasowane i nie trzeszczały pod naciskiem. Konstrukcja została wykonana z metalu oraz wzmocnionego tworzywa sztucznego. Wpływa to na wagę urządzenia, ale w zauważalny sposób zwiększa jego trwałość. Tablet sprawia wrażenie wytrzymałego i solidnego. Całość jest odpowiednio sztywna i nie ugina się podczas pracy. Tafla ochronna to szkło przylegające ściśle do ekranu, przez co nawet przy silnym nacisku nie zauważymy efektu „jacuzzi” (bąbli powietrza pod taflą, w miejscu dotyku).
Ergonomia pracy stoi na wysokim poziomie. Projektanci zadbali o to, aby sprzęt nie ślizgał się w dłoni. Panele boczne zostały pokryte antypoślizgowym tworzywem sztucznym i zachodzą na około 2 centymetry na tylny panel, tworząc uchwyty. Wszystkie przyciski i gniazda zebrano po jednej stronie urządzenia. Guziki mają niski skok i są wyraźnie od siebie oddzielone. Gniazda (prócz złącza zasilania i jack 3,5mm) zostały ukryte pod specjalną zaślepką zamocowaną na silikonowych zawiasach. Zaślepka została dobrze spasowana i nie otwiera się samoistnie. Żaden z elementów ruchomych nie jest obluzowany.
Na liście wyposażenia znajdziemy dwie kamerki. Zostały umieszczone symetrycznie po obu stronach urządzenia – na środku, nad ekranem. Charakteryzują się rozdzielczością odpowiednio 0,3 i 2 Mpix przy zdjęciach i nie oferują wsparcia ze strony systemu AF. W trybie filmowania przechwytują obraz w standardzie VGA. Listę wyposażenia uzupełnia mikrofon oraz stereofoniczne głośniki umieszczone na tylnym panelu – po obu stronach kamerki (raczej nie przykryjemy ich dłońmi podczas pracy).
Ekran
Ekran tabletu wyróżnia się dobrymi kątami widzenia i rozdzielczością WXGA.
Kiano Core 10.1 Dual 3G został wyposażony w 10-calowy ekran IPS. Jedną z głównych zalet technologii In-plane Switching są szerokie kąty widzenia. W przypadku testowanego tabletu można jednak zauważyć pewne zmiany kontrastu i nasycenia barw, które towarzyszą zmianie perspektywy. Ponadto rozdzielczość matrycy to WXGA – to zaś oznacza, że możemy liczyć na wysoką przejrzystość wyświetlanego materiału. Pozostałe parametry obrazu w ogólnym rozrachunku wypadają na dobrym poziomie.
Maksymalna jasność matrycy to około 293 cd/m2, przy 100-procentowej sile podświetlenia, przy czym nierównomierność podświetlenia sięga 14%. Jasność możemy zmieniać płynnie w wąskim zakresie, a najmniejsza wartość to 157 cd/m2. Na pokładzie nie znajdziemy czujnika oświetlenia. Matryca nie migoce w żadnym punkcie. Nie odnotowaliśmy w egzemplarzu testowym „martwych pikseli”.
Ekran obsługuje technologię multidotyku z dziesięcioma punktami nacisku. Rozdzielczość punktów jest wysoka. Czujnik został dobrze skalibrowany i nie gubi się przy klasycznych dla Androida gestach (przesunięcie, uszczypnięcie, rozciągnięcie itp.) – nawet podczas ładowania tabletu. Dotyk zazwyczaj jest rozpoznawany bez opóźnień.
Wyposażenie
Na pokładzie tabletu znajdziemy zintegrowany modem 3G.
Kiano Core 10.1 Dual 3G został wyposażony w rozbudowany zestaw portów. Gniazdo Minijack 3,5 mm (do którego możemy podpiąć słuchawki lub głośniki), dedykowane złącze zasilania, slot kart microSD (obsługuje nośniki o pojemności do 32 GB), złącze microUSB oraz gniazdo mini-HDMI stanowią standardowy dla tego segmentu urządzeń wachlarz złączy. Zestaw uzupełnia zaś slot kart SIM. Niektóre gniazda zostały ukryte za specjalną zaślepką zamocowaną na silikonowych zawiasach. Port microUSB obsługuje przenośne pamięci, urządzenia wskazujące oraz koncentratory USB. Nie wykrył jednak dysku zewnętrznego (500 GB, bez zasilania).
W kwestii komunikacji bezprzewodowej możemy liczyć na kartę WiFi oraz moduł Bluetooth. Stabilność WiFi sprawdziłem na bazie małych i dużych plików. Nie zanotowałem nawet chwilowej utraty łączności i wahań prędkości transferu danych – połączenie jest stabilne. Z poziomu ustawień możemy nakazać karcie ciągłą pracę, nawet przy wyłączonym wyświetlaczu. Zintegrowany modem 3G działa poprawnie wykrywając dostępne sieci – funkcję sprawdzałem na bazie sieci Play oraz Aero2. W wypadku ostatniego z operatorów, modem miewał problemy z utrzymaniem stabilności połączenia, niewykluczone jednak, że jest to tylko wina testowego egzemplarza.
Aktualizacja: niektórzy z naszych CzytelniKów zgłaszają uwagi dotyczące stabilności połączenia z siecią Aero2 – wydaje się więc, że opisany przez nas wyżej problem nie dotyczy tylko testowego egzemplarza.
Aktualizacja: w czerwcu 2013 na rynku zadebiutowała nowa seria Kiano Core 10.1 Dual 3G. Mieliśmy okazję sprawdzić w praktyce możliwości nowej edycji tabletu – nie zauważyliśmy problemów z obsługą sieci Aero2.
Aktualizacja: jeśli istotna jest dla Was obsługa Aero2, warto uważnie przeczytać wątek na forum Android.com.pl, gdzie jeden z użytkowników tabletu (_unknown) zamieścił szczegółowe testy usługi Aero2 dla dwóch modeli Core 10.1 Dual 3G. Z zamieszczonych tam informacji wynika, że w wielu miejscach tablet może mieć spore problemy z nawiązaniem stabilnego połączenia.
Akumulator
Kiano Core 10.1 Dual 3G został wyposażony w baterię, o pojemności 8000 mAh.
Kiano Core 10.1 Dual 3G został wyposażony w zintegrowany z obudową akumulator litowo-jonowy. Charakteryzuje się pojemnością 8000 mAh. Przetestowałem ją w kilku scenariuszach użytkowych zakładających normalne „codziennie” korzystanie z tabletu. W ogólnym rozrachunku sprzęt plasuje się na dobrym poziomie. Najwięcej mocy zużywa podtrzymując pracę modemu 3G, natomiast w obrębie sieci WiFi, liczyć możecie na blisko 5 godzin serfowania po sieci. Wyniki wszystkich przeprowadzonych testów podaję poniżej.
Test akumulatora tabletu (jasność ekranu ustawiona na 50%):
- praca w trybie konsoli, sieć WiFi aktywna, uruchomiona gra – ubytek 22% w przeciągu godziny;
- praca w trybie konsoli, sieć WiFi nie aktywna, uruchomiona gra – ubytek 20% w przeciągu godziny;
- praca w trybie odtwarzania filmów, sieć WiFi aktywna, odtwarzany film w trybie pełnoekranowym – ubytek 17% w przeciągu godziny;
- praca w trybie odtwarzania filmów, sieć WiFi nie aktywna, odtwarzany film w trybie pełnoekranowym – ubytek 16% w przeciągu godziny;
- praca w trybie przeglądarki (WiFi), uruchomiona przeglądarka internetowa – ubytek 21% w przeciągu godziny;
- praca w trybie przeglądarki (3G), uruchomiona przeglądarka internetowa – ubytek 32% w przeciągu godziny.
Powyższe oszacowanie wydajności baterii może ulec zmianie o kilka procent, jeśli zdecydujemy się pracować przy pełnej mocy podświetlenia wyświetlacza.
Aktualizacja: w czerwcu 2013 na rynku zadebiutowała seria wyposażona w lepszy akumulator. Mieliśmy okazję sprawdzić w praktyce możliwości nowej edycji tabletu – możecie liczyć nawet na o 20% dłuższy czas pracy na jednym ładowaniu.
Wydajność
Na pokładzie tabletu znajdziemy wydajną konfigurację dwurdzeniowego procesora i czterordzeniowego układu graficznego.
Tablet zbudowany jest w oparciu o dwurdzeniowy procesor Rockchip 3066 zaprojektowany w architekturze ARMv7. Jednostka obliczeniowa charakteryzuje się nominalnym taktowaniem 1,6 GHz i współpracuje z czterordzeniowym układem graficznym Mali-400 MP4. Poszczególne procesy i aplikacje mogą korzystać z 1 gigabajta pamięci RAM DDR3. Po odjęciu stałych systemowych procesów zostaje około 500 MB. Jako magazyn danych wykorzystać możemy 16 GB pamięci użytkowej. Oczywiście część przestrzeni magazynowej jest zajęta przez system operacyjny oraz zainstalowane aplikacje.
Na tablecie znajdziemy system Android w wersji 4.1.1 (Jelly Bean). Konfiguracja podzespołów zapewnia płynną pracę bez zbędnych przestojów. Jedyne lagi występują przy otwieraniu i zamykaniu aplikacji i nie rzutują one na komfort pracy. Informacja o dotyku i gestach jest przetwarzana natychmiast. Przeciąganie okienek odbywa się szybko.
Przeprowadziłem trzy popularne benchmarki – AnTutu (11075 pkt.), Quadrant Professional (4235 pkt.) oraz An3DbenchXL (31083 pkt.). Wyniki te można przyrównać do wyników high-endowego ASUS Transformer Pad TF700T, uzbrojonego w trzecią generację Tegry. Kiano Core 10.1 Dual 3G jak widać ma zbliżoną wydajność.
Klawiatura ekranowa składa się z czterech rzędów przycisków. Bez względu na układ, klawisze są równomiernie rozłożone na całej szerokości wyświetlacza. Z uwagi na panoramiczny format tabletu, w praktyce klawiatura jest wygodna tylko przy układzie horyzontalnym. Po obróceniu tabletu o 90 stopni, przyciski stają są zbyt zbite, co obniża komfort pracy. W układzie pionowym urządzenie jest dobrym narzędziem do czytania PDFów i przeglądania stron, do pisania lepiej raczej korzystać z układu poziomego – zwłaszcza że sprzęt obsługuje multidotyk do 10 punktów.
Kiano Core 10.1 Dual 3G radzi sobie z większością aplikacji codziennego użytku. Sprawdza się zarówno jako narzędzie biurowe oraz czytnik PDFów. Posłuży jako odtwarzacz muzyki oraz mobilna konsola do gier. Jeśli chodzi o rozgrywkę, sprawdziłem takie tytuły, jak Dead Trigger, Mass Effect: Infiltrator, a także Death Dome – we wszystkich mogłem cieszyć się wysoką płynnością.
Przeglądarka internetowa pracuje bez zarzutu – płynnie wczytuje poszczególne strony, a jedyne przestoje wynikają z jakości połączenia internetowego. Obsługuje ponadto technologię Adobe Flash oraz strumieniowanie audio i video (sprawdziłem na stronach oferujących streaming wideo – np. drhtv.com.pl). W przypadku gier musimy się liczyć jedynie z wolno przetwarzanymi danymi (sprawdziłem na bazie gry Settlers Online).
Przetestowałem pliki multimedialne o następującej charakterystyce:
- mkv, 1080p, h264; 40mbps
- mkv, 1080p, h264, 10mbps, dts; napisy
- mkv, 720p, h264, 3mbps, vorbis, napisy;
- mp4, 720p, h264, 6mbps, ac3;
- mkv, 720p, h264, 600kbps; aac / mp3.
Tablet bez większych problemów odtworzył powyższe pliki – również te o wysokiej przepustowości (rzędu 10, a nawet 40 mbps). Może zatem z powodzeniem posłużyć za mobilny odtwarzacz plików multimedialnych, zwłaszcza że możemy go podpiąć za pomocą kabla HDMI, do większego ekranu. Nie zauważyłem też żadnych problemów z dźwiękiem. Co więcej, możemy liczyć na przetwarzanie wbudowanych napisów.
Podsumowanie, ocena i opinia
Kiano Core 10.1 Dual 3G to bardzo ciekawa propozycja. Nieczęsto można spotkać tablet 10-calowy, wyposażony w modem 3G. Zwłaszcza taki, za który zapłacimy mniej, niż 1000 złotych. Dodatkowo możemy liczyć na sprawdzoną kombinację dwurdzeniowego procesora oraz czterordzeniowego układu graficznego. Za to wszystko tablet otrzymuje od nas specjalne wyróżnienie.
Każdy z najważniejszych elementów składowych został oceniony w skali od 1 do 10 punktów, gdzie 1 prezentuje poziom bardzo słaby, 5 jest odpowiednikiem standardów rynkowych, a 10 jest notą najwyższą. Średnia ocen stanowi ocenę całkowitą.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- WYGLĄD / JAKOŚĆ WYKONANIA9
- EKRAN7
- WYDAJNOŚĆ ZASILANIA8
- WYDAJNOŚĆ9
- OPROGRAMOWANIE8
- WYPOSAŻENIE9
ZALETY
|
WADY
|
Wyróżnienie redaKcji techManiaK.pl
Tablet zasługuje naszym zdaniem na wyróżnienie “Dobry zakup“.
Odpowiadamy na pytania CzytelniKów
Emil: Tradycyjne pytanie, obsługuje Aero2?
Tak. Trzeba jednak trochę cierpliwości, zanim się połączy. W trakcie korzystania z tej sieci mogą się ponadto pojawić wahania stabilności połączenia.
Rizen: Prosiłbym o zwrócenie uwagi na płynność działania (nfs:mw, asphalt7, przeglądanie internetu) i czas pracy na jednym cyklu naładowania. Jak to jest z tą klapką złączy. Łatwość otwierania itp.
Płynność działania plasuje się na wysokim poziomie. Czas pracy przy w pełni naładowanym akumulatorze oczywiście zależy od scenariusza pracy. Można jednak spodziewać się 5-6 godzinnego, ciągłego odtwarzania filmów HD. Klapka złączy jest dobrze spasowana. Jeśli chcemy ją otworzyć wystarczy podważyć paznokciem lub mocno pociągnąć podczas ściskania dwoma palcami.
barti: proszę o sprawdzenie (…) płynności odtwarzaniu filmów z pendrive
Płynność odtwarzania filmów z nośnika zewnętrznego jest wysoka, ale w ogólnym rozrachunku jest to uzależnione od jakości nośnika.
dxr: Prosiłbym o ocenę głośności i jakości głośników…
Jakość głośników plasuje się na średnim poziomie. Z szumem wiatru przy otwartym oknie mogą nie wygrać, ale w normalnych warunkach, głośność będzie zadowalająca.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Kiano Core dual 3G to nadal fajny i myślę , że godny uwagi tablet. Nie wszystkie tablety wprowadzane na rynek wyposażone są w modemy 3G i do tego działającez Aero.
Mój core dual 3G ma już poł roku , od początku używam karty Aero, działa super. Korzystałem również z pomocy konsultanta – duży plus za obsługę klienta.
Kupiłem 2 takie tablety w pewnym odstępie czasu i póki co sprawują się bez zarzutu – działają płynnie, ale nie testowałem jeszcze aero2 – zamówiłem w końcu kartę i dam znać po jej sprawdzeniu. Moje egzemplarze kupiłem w lutym i marcu 2014 – są z nowej serii… Wcześniej miałem Goclevery i to urządzenie z pewnością lepiej mi odpowiada.
Pozdrawiam
No właśnie ci co piszą te poematy to chyba ludzie nie mający innego zajęcia tylko siedzą i klepią….pozdrawiam trolli z konkurencji Kiano
do jerry i Marty (zapewne jednej i tej samej osoby) – „kiciki” to możesz sobie „żenić” ale komu innemu.
Jacek opisał swoją sytuację niemalże minuta po minucie i wszystko podparł dowodami. Że jak któryś z kianowskich trolli zauważył – to epopeja? OK – ale skoro ktoś jest tak rozgoryczony bublem i wk…ny, to nie ma się co dziwić. Nikomu z konkurencji chcący obrzydzic DOSKONAŁE produkty Kiano nie chciałoby się pisać właśnie takiej „epopei” – wystarczy pomyśleć. Tak samo jak przed zakupem wspomnianego tabletu. Powiem szczerze : po tych komentarzach nie chciałbym go za darmo ! Pani Gosia pomaga? Przeczytajcie jej wszystkie wypowiedzi – sprowadzają się do jednego:
„proszę podac mi na mail marketing@barelpoland.com” – niczym katarynka. Serwis i usługa „drzwi-drzwi w przeciągu 3-5 dni, to kpina, więc temat Kiano uważam za zamknięty 😉
masz 100% racji.. patrz mój przypadek…..pozdrawiam!
kolejne 100 % racji, nawet nie chce mi się opisywać problemu. Niemniej wielki producent i dystrybutor w Krakowie,na ulicy Kalwaryjskiej 69 pozamykany na cztery spusty.
To nie trolle, to real!
Nigdy więcej Kiano!!!
Miałem to badziewie owszem obudówka nie powiem całkiem przyzwoita…..ale to jedyna zaleta tego pseudo tabletu niestety….w orginalnym pudełku prosto z fabryki zakupiony na całe szczęście w sklepie internetowym okazał się być po wypakowaniu i pierwszym włączeniu po prostu nie w pełni sprawny!!!!!!!!!!Aha i ładowarka którą włożyłem do gniazdka ziała łukiem elektrycznym jak spawarka!Całe to kiano i ich produkty to lipa dla naiwnych klientów!!Na szczęście oddałem to gówno do sklepu przed upływem 10 dni bez podania przyczyny!OSTRZEGAM NIE KUPUJCIE TEGO SZAJSU!!!!!!!!!!!!Jeśli nie chcecie mieć kłopotów.!!!!!!!!!!!
oj Karol, Karol… ziejesz jak smok wawelski – widac Cie tu i tam, nick taki , nick sraki..czyżby płatne zajęcie od konkurencji?? oj klamczuszku , nieladnie!
człowieku żadne pisanie dla konkurencji..dzisiaj dostałem imeila od sklepu internetowego w którym to poinformowano mnie o zwrocie gotówki na moje konto bankowe już we wtorek za to badziewie które przypominam po wypakowaniu z pudełka JAKO NOWE URZĄDZENIE NIE DZIAŁAŁO TAK JAK POWINNO…..NIE TRAFIŁ BY CIEBIE SZLAK NA MIEJSCU W TAKIEJ SYTUACJI ŻE WYDAJESZ PRAWIE SIEDEM STÓW A TEN PRODUKT NIE DZIAŁA JAK POWINNO ZGODNIE Z PRZEZNACZENIEM….do tego propozycja z serwisu po rejestracji i kontakcie telefonicznym sprowadza się do tego że przyjedzie kurier i odbierze nowy tablet nie używany nawet 10 minut do naprawy…..TO KPINA W ŻYWE OCZY KLIENTA KTÓRY ZAUFAŁ TEJ FIRMIE…..OMIJAJCIE PRODUKTY TEJ FIRMY SZEROKIM ŁUKIEM…..ja we wtorek zamawiam tablet sony xperia z1 z LTE 4G…ceny pospadały bo już za rogiem czai się najnowszy Z2…dołoże około 8lub 9 stów do zwrotu za kiano core i będę spał spokojnie bo wiem że rano tablet będzie działał zgodnie z tym do czego jest przeznaczony i tyle w tym temacie….już tu na pewno nie wróce bo nie będzie po co….PRECZ Z KIANO!!!!!!!!Trzymajcie się ciepło i poręczy!!!!!!!!!!
o piękny troll nam się trafił
troll to jesteś Ty …że tak powiem!
Pisze Pan tylko o jednym modelu Kiano Core 10.1 . Nie stawiałbym wszystkich modeli pod jedną kreską. Następcy tego modelu mają bardzo dobre recenzje i opinie. Wystarczy spojrzeć na Linię Kiano Elegance.
Dokładnie mam Kiano Elegance od paru dni i sprawuję się świetnie 🙂 I ta niska cena 500zł !
Witam
Wstęp: czy napisanie prawdy (popartej dowodami), czy zadanie kilku pytań (które pozostają bez odpowiedzi), jest tak bardzo złe, że należy o kimś pisać oszczerca, hejt, człowiek z konkurencji?Czy może wolicie Państwo, za każdym razem czytać „super” oceny, ludzi którzy rzeczywiście nie mieli lub nie mają danego urządzenia? Czy może wolicie Państwo, być „mamieni” opiniami pisanymi przez np. pracowników danej firmy? Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię pozytywną, neutralną lub negatywną. Każdy ma prawo wyboru. Ja nigdzie nie napisałem, że firma Kiano i jej wszystkie produkty to samo zło. Opisałem tylko swoją historię dotyczącą napraw wykonanych przez serwis RG Media oraz informacji uzyskanych od Pani konsultant. Forum Android w dziale Kiano zawiera wiele ciekawych tematów i każdy może znaleźć tam coś dla siebie, a jeśli nie to założyć temat i opisać swój problem, poradę lub rozwiązanie problemu. Od tego jest właśnie forum. Pani Małgosia też tam pisze i jeszcze jej nikt nie zabronił wyrażać swoich poglądów. Pani Gosia – Kiano, napisała : „Jestesmy otwarci na konstruktywna krytyke i uwagi, bo to daje nam feedback na temat
tego , co powinniśmy jeszcze poprawić.” Dlatego pozwoliłem sobie na poniższy tekst, który jest z pewnością moim ostatnim pisanym tutaj a dotyczącym firmy Kiano. Tekst, który jasno pokazuje co firma Kiano powinna poprawić. W mojej opinii działanie serwisu. To tyle tytułem wstępu.
Szanowni Państwo.
Tablet kupiłem w lipcu 2013 (z nowej serii) po przeczytaniu kilku recenzji, testów, porównań na tym właśnie portalu. Zdecydowałem się, z tego względu, że w tamtym czasie był to tablet, który spełniał wszystkie moje oczekiwania, był rekomendowany, jako najlepszy pod względem wyposażenia i parametrów.
Czy teraz po kilku miesiącach użytkowania kupił bym go jeszcze raz? Nie. Dlaczego? Ze względu na dużą awaryjność. Ze względu na fatalny serwis. Ze względu na działanie układu 3G. Ze względu na wątpliwą współpracę tabletu z siecią Aero2.
Naprawa pierwsza.
Objawy: Ekran podczas użytkowania robił się biały w pasy. Pomagało wyłączenie i ponowne włączenie jednak po jakimś czasie znowu pojawiały się pasy. Do tego po kilku dniach doszedł problem reakcji na dotyk. Tablet reagował dosłownie przez kilka pierwszych minut po włączeniu.
Kiano Assistance: (podaje daty wg protokołu naprawy) Data przyjęcia: 22.08.2013, data wydania: 27.08.2013 w tym dwa dni weekendu.
W rzeczywistości: Zgłosiłem tablet do naprawy w dniu 19.08 a wrócił do mnie w dniu 28.08 – łącznie 10 dni kalendarzowych w tym dwa dni weekendu.
Serwis: Wymienił: układ podświetlenia, taśmę dotykową. Uszkodził opakowanie – ślady po cięciu nożem, rozerwane.
Ocena serwisu: Bardzo dobra z minusem za opakowanie. Jestem obiektywny i nie mogę ocenić inaczej.
Naprawa druga.
Objawy: Objawy z pierwszej naprawy powróciły. Najpierw były to sporadyczne przypadki do momentu, w którym ekran zrobił się biały.
Kiano Assistance: Data przyjęcia: 26.09.2013, data wydania: 02.10.2013 w tym dwa dni weekendu.
W rzeczywistości: Zgłosiłem 22.09 2013 tablet z naprawy wrócił 03.10.2013 – łącznie 12 dni kalendarzowych w tym dwa dni weekendu.
Serwis: Wymienił: wyświetlacz, dotyk, płytę główną oraz został wgrany nowy soft (datowany na styczeń 2013). Zmieniono numer seryjny, ten widoczny w oprogramowaniu. Tablet wrócił z rysą na ekranie i zadrapaniami na tylnej obudowie. Na moją prośbę wymieniono opakowanie. Dostałem stare, używane po innym tablecie. Ze względu na zmianę opakowania zmieniono numer seryjny.
Ocena serwisu: Niedostateczny. Naprawili jedną usterkę, wysłali tablet z inną !!!
W tym miejscu dodam, że w firmie/serwisie Kiano (wg informacji, które podała Pani Gosia) jest wiele działów między innymi dział QC – kontroli jakości. Dział ten sprawdza stan, poprawność działania urządzenia przed wysyłką do klienta po naprawie!!! Z jakim skutkiem opis niżej.
Naprawa trzecia.
Objawy: W dniu otrzymania tabletu po drugiej naprawie (przypomnę 03.10.2013), użytkowanie rozpoczynam od sprawdzania poprawności działania. Tablet ma na pierwszym ekranie ikonkę aparatu. Klikam, pojawia się czarny ekran i po chwili tablet powraca do ekranu głównego wyświetlając informację o zamknięciu aplikacji galerii. Więcej już nie sprawdzam!!!
Kiano Assistance: Data przyjęcia 09.10.2013, data wydania: 15.10.2013 w tym dwa dni weekendu.
W rzeczywistości: Zgłosiłem 04.10.2013 tablet z naprawy wrócił 17.10.2013 – łącznie 14 dni kalendarzowych w tym cztery dni weekendu.
Serwis: Wymienił: kamerę, układ odpowiedzialny za połączenie się z siecią poprzez moduł 3G- choć nie zgłaszałem awarii tego modułu. Wgrano nowy soft (datowany na lipiec 2013). Zmieniono numer seryjny w oprogramowaniu. Do karty gwarancyjnej i protokole naprawy Pan technik nie wpisał nic o wymianie modułu 3G! O wymianie dowiedziałem się od Pani konsultant. Nie wpisał również informacji o zmianie oprogramowania. Ponownie na moją prośbę wymieniono opakowanie, tym razem na nowe. Nadano tez nowe numery seryjne.
Ocena serwisu: Niedostateczny.
Przypominam, że jest dział kontroli jakości QC. Dlaczego? Tuż przed wysyłką 15.10.2013 dzwoni Pani konsultant i informuje mnie, że ma już mój tablet. Proszę Panią konsultant, zgodnie z umową, o sprawdzenie tabletu, opakowania przed wysyłką. Po paru minutach Pani konsultant oddzwania i informuje mnie, że przykro jej, ale podczas sprawdzania dostrzegła… pyłki na ekranie !!! Informuje mnie, że odda tablet jeszcze raz do serwisu celem wyczyszczenia. Podziękowałem. Nazajutrz Pani konsultant dzwoni i informuje mnie, że już wszystko jest dobrze i wysyła tablet. Jeszcze raz dziękuję.
Po swoich doświadczeniach uważam, że dział kontroli jakości QC to czysta fikcja stworzona na potrzebę poprawy wizerunku.
Tablet powrócił w stanie dobrym, jednak już od razu zauważam, że tylna obudowa nie jest z mojego tabletu!!! Sprawdzam dalej, porównuje moją dokumentację stworzoną przed trzecią naprawą i oczom własnym nie wierze. Napiszę krótko: twierdzę, że otrzymałem nie mój tablet. Zgłaszam to Pani konsultant. Nie będę tutaj opisywał szczegółów.
Otrzymuje swoją kartę Aero2. Rozpoczynam testy. Niestety tablet nie współpracuje bezpośrednio z siecią, brak możliwości uzyskania połączenia choć od nadajnika dzieli mnie 400 metrów.
Czwarta naprawa.
Zgłoszona przez sklep, w którym kupiłem tablet.
Objawy: brak możliwości uzyskania bezpośredniego połączenia z siecią przy wykorzystaniu karty sieci Aero2.
Kiano Assistance: Data przyjęcia 07.01.2014, data wydania 09.01.2014
W rzeczywistości: Zgłosiłem 27.12.2013 odebrałem ze sklepu 14.01.2014 – łącznie 19 dni kalendarzowych.
Serwis: Naprawił: usunięcie przerwy w łączności 3G ?!
Ocena serwisu: Niedostateczny. Tablet jak nie współpracował z Aero2, tak dalej nie współpracuje. Dodam tylko, że zgodnie z zapisem gwarancji pkt.15 powinienem otrzymać nowy tablet. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? Nie otrzymałem wyjaśnienia.
17 stycznia ponownie pojawiam się w sklepie i składam reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową. Usterka ta sama: brak możliwości połączenia się z Internetem przy wykorzystaniu karty sieci Aero2. Tym razem jednak pomimo pewnych zastrzeżeń ze strony sklepu, żądam zwrotu gotówki.
Rozpoczynam konsultacje z rzecznikiem praw klienta.
Przed upływem 14 dni otrzymuje ze sklepu informację, w której sklep powołuje się na przeprowadzoną weryfikacje techniczną, która nie potwierdza mojej reklamacji. Wysyłam więc listem poleconym pismo z prośbą o udostępnienie tej weryfikacji.
13 lutego dostaje wiadomość, że towar oczekuje na mnie w sklepie. Dzwonię na infolinię sklepu, chcąc dowiedzieć się, co dalej w przypadku jeśli towar nie będzie sprawny (na wszelki przypadek mam przygotowane pismo). Pan konsultant z infolinii, mówi, że pismo nie będzie potrzebne.
„Sklep” uznał moją reklamację i zwróci mi pieniądze.
Sklep w kolejnym piśmie (które otrzymałem już po zwrocie pieniędzy) informuje mnie, że wynik weryfikacji został uzyskany przez sklep podczas rozmowy telefonicznej z serwisem!!! Na jej podstawie wysłał mi pierwszą odpowiedź. Pisze też, że niektóre zgłoszenia wymagają dłuższej diagnostyki. Dopiero po moim piśmie z żądaniem wysłania tej weryfikacji, sklep jeszcze raz skontaktował się z serwisem, przedstawił moje żądania i wtedy serwis zmienił zdanie. Potwierdził wnoszoną prze zemnie wadę a co za tym idzie sklep uznał moje roszczenie dotyczące zwrotu gotówki za zasadne.
14 lutego z samego rana pojawiłem się w sklepie i sfinalizowałem całą sprawę.
Zakończyłem swoją przygodę z tabletem Kiano Core 10.1 Dual 3G.
Podsumowując: nigdy już nie kupię produktu firmy Kiano.
Państwo macie prawo wyboru. Życzę wszystkim aktualnym i przyszłym użytkownikom tabletów firmy Kiano zadowolenia z produktu i bezawaryjnego użytkowania.
Szanowni Państwo opinie zawarte w tym tekście są oparte na moich własnych doświadczeniach. Posiadam dowody: dokumentację, zdjęcia, korespondencję e mail. Dodam również, że nie jestem w jakikolwiek sposób związany z firmą Kiano lub innymi firmami. Zezwalam na zamieszczanie całej opinii lub jej fragmentów bez ingerencji w treść. Zastrzegam sobie prawo do dokonywania zmian w treści niniejszej opinii. Zainteresowanych zapraszam na forum android com pl , gdzie opisałem swoją historię bardziej szczegółowo w temacie „Kiano Assistance w praktyce (marketing a rzeczywistość). Post z 01 marca 2014 numer 85. Pozdrawiam.
Człowieku mam nadzieję że Ci dobrze płaca. Nikt normalny nie siedzi na wszystkich forach i na każdym topicu nie opisuje swojej pozal się boze „histerii”. I każdy normalny forumowicz oceni Cie wlasnie tak – hejter , oplacany przez konkurencje. Nie masz juz Kiano ? zajebiscie, skoro sie z tego cieszysz.. A teraz wychwalaj to swoje lenovo czy to tam Ci kupili a nie zasypuj forum durnymi wynurzeniami. A juz to twoje oswiadczenie , ze mozna cie cytowac? hehe, a kto by cie chcial cytowac? co Ty Mickiewicz jestes? Matko, jak trzeba byc zakompleksionym. A moze leki sie skonczyly? Bądź zdrów!
Jacku czytałem forum o którym piszesz i zauważ ,że wypowiada się tam w sumie jeden człowiek, który nie wiem jaki cel ma w oczernianiu firmy Kiano. Informacje tam zawarte są bezużyteczne .
Pani Gosiu, gdzie do jasnej Anieli w gwarancji, instrukcji, na pudełku jest informacja o dopuszczalenej ilosci wadliwych pikseli? zgodnie z ustawą:
Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera.
Rozumiem że w związku z tym mam sprawę zgłosić do UOKiKu? Bo dosyłanie takiej informacji klientowi PO fakcie stwierdzenia wady podpada pod paragraf.
Jacku pokaż mi jakąś inną firmę z której jest ktoś taki jak Pani Gosia.Widać , że się naprawdę starają i nie zostawiają klienta samemu sobie.
Witam. Starają się tylko efektów nie widać. Zapraszam na forum android com pl . Jest tam kilka ciekawych tematów poruszających temat serwisu i firmy Kiano. Pozdrawiam
dziś kupiłam ten tablet i mam problem, bo nie działa mi wifi… sieć jest niezabezpieczona, w domu kilka sprzętów jest na wifi i działają bez zarzutu, a teblet ciągle się rozłącza, nie znajduje sieci, albo pozostaje poza zasiegiem, i generalknie nie moze się połączyć z ruterem, jakis pomysł, co zrobić z tym fantem?
Witam.
Parafrazując pewne modne ostatnio zdanie: „Sorry, ale takie jest Kiano”. 😉
Poważnie odpisując (przypuszczam, że nie jest Ci do śmiechu), mam 3 propozycje:
1. Szybko do sklepu i spróbuj oddać, w ostateczności wymienić na inny, może się uda.
2. Napisz do Pani Gosi – Kiano (adres znajdziesz wyżej) i poproś o pomoc, może Pani Gosia zna jakieś ustawienia lub programy do ustawień.
3. Nie czekając na Panią Gosię od razu rejestruj się na Kiano Assistance i wyślij tablet do serwisu. Jest szansa, że za półtora tygodnia wróci. Pamiętaj jednak, że serwis to nie przelewki. Poszukaj i poczytaj opinie innych zanim wyślesz.
Pozdrawiam
Pani Anno,
prosze o mail do mnie na marketing@barelpoland.com lub rejestrację w Kiano Assistance i opisanie problemu, Oczywiście pomozemy, myślę – choć nie jestem ekspertem od spraw technicznych, ze w tej kwestii mozemy pomóc nawet „zdalnie”. Pozdrawiam.
czy można do tego tabletu podłączyć jednocześnie klawiaturę i myszkę (podobno jest tylko jedno usb i nie wiem czy na roździelaczu będzie działać)?
Podłączam klawiaturkę na usb a myszkę przez BT
Może coś z głośniczkiem masz? Najlepiej zarejestruj się w Kiano Assistance i będziesz wszystko wiedział 🙂
W sluchawkach mam dzwiek a bez sluchawek niem oco chodzi
Witam, na naszej stronie dostępna jest już aktualizacja dla tabletu Kiano Core 10.1 3G
http://kian…izacja.pdf
Przed wykonaniem aktualizacji proszę o wykonanie backupu, zawsze jest to dobre rozwiązanie, ponieważ w przypadku crashu, nic nie tracimy 🙂 Pozdrawiam.
Kupilam ten tablet lecz zaraz po zakupie pojawila mi sie taka plamka na wyswietlaczu.. Ona nie jest duza lecz widoczna.. Wyglada tak jak podczas zawilgotnienia lub tezmocniejszego nacisku , ale nie doszlo do zadnych z tych czynnosci. Co to moze byc? Od czego? I jak sie tego pozbyc?
Używam tego tabletu od sierpnia 2013. Jak na moje potrzeby jest świetny. Bateria trzyma w miarę rozsądnie. Modem działa stabilnie. Tablet działa płynnie, nie zacina się. Po prostu bajka.
Co tzn zżera ci baterię? ile ci trzyma?
Witam.
Pytanie z innej beczki. Piszesz wyżej:
„David, 5 gru 2013 :
Na tablecie Kiano Core 3G, czy Elagance z 3g AERO DZIAŁA! słuchajcie tych , którzy rzeczywiście użytkują te urządzenia.”
Zadałem pod tą twoją wypowiedzią pytanie, które pozwolę sobie powtórzyć:
„Proszę o więcej szczegółów skoro twierdzisz, że Aero2 działa na Kiano Core 10.1 Dual 3G.
Jakie ustawienia? Jaka nazwa operatora wyświetla ci się w pozycji “sieć” i co pokazuje się w pozycji “typ sieci komórkowej”?”
Czy mógłbyś na nie odpowiedzieć?
Pozdrawiam
Sorry, że dopiero teraz, ale dawno tu nie zaglądałem. Nazwa, sieć Aero, , apn darmowy . Modem on i działa.
Ok. Dzięki ale odpowiedziałeś na pierwsze pytanie a drugie?
Jeszcze raz : nazwe daje Aero2, apn – darmowy, ncc 260, mnc 17, a cała reszta nie wybrano, nieustawione. właczony przesył danych i dane w roamingu. Mam nadzieję , że tym razem wszystko już wiesz. Pozdr
Powtórzę jeszcze raz drugie pytanie:
Jaka nazwa operatora wyświetla ci się w pozycji “sieć” i co pokazuje się w pozycji “typ sieci komórkowej”?”
Co robić tablet po prostu zżera mi baterię.
Ten tablet to dobry wybór. Pod względem jakości wykonania, ekran, bateria WI-FI, 3G (działa z Aero) naprawdę na wysokim poziomie! Użytkuję ten tablet od kilku miesięcy i nie żałuję zakupu .
Posiadam kiano core dual 3G ok 4 miesięcy nr19348 Absolutnie nie sprawia on żadnych problemów Dobra jakość wykonania zwłaszcza spasowanie i sztywność,obraz ok,kwestie ładowania także w porządku bateria ładnie trzyma modem3G stabilny ale musi być dobry sygnał.Ogólnie nie mam negatywnych uwag Jak tak dalej będzie to drugi też kupię Kiano dla syna.Piszę to po przeczytaniu opinii na forum o usterkach tego sprzętu i coś mi się zdaje że faktycznie to zadowoleni po prostu nie piszą i wydaje mi się że oceny tego modelu nie są w istocie reprezentatywne
Co robić? Musisz się pogodzić z tym faktem :/
Witam wszystkich mi nie działa aero 2!!!!!!!!! niby wszytko robie tak jak ma byc no i caly czas wyskakuje brak polaczenia
Pomóżcie co zrobic
Ja mam Kiano Core Dual 3G od prawie roku. Uważam , że tablet ma bardzo dobre parametry, ja nie mam z nim żadnych problemów. 3G działa ( mam kartę Playa) Ciekawe czemu tylko niezadowoleni z Kaino piszą opinię a ci zadowoleni milczą .
Bo takich prawie nie ma..to jest firma założona w kawalerce wuja Edka na IV piętrze bloku i przyosiedlowym klubie gdzie mieści tak zwany serwis…! A swoje buble 3G robią w chinach…małymi chińskimi rączkami.. i tyle w tym temacie!
Posiadam ten tablet od lipca 2013r. W listopadzie pojechał do serwisu gdzie wymieniono panel dotykowy(nie reagował na przyciski funkcyjne,generował przypadkowe wciśnięcia na ekranie dotykowym (kilka-kilkanaście kliknięć w przeciągu kilku sekund) i wtedy odpalały się przypadkowe aplikacje, otwierały przypadkowe strony-chaos na ekranie. Po upływie tygodnia od naprawy pojechał z powrotem z powodu pionowych szarych pasków na ekranie..i jest tam do dnia dzisiejszego. Pięciodniowy okres naprawy w systemnie Kiano assistance to jedna wielka lipa. Serwis potrzebował aż 6-ciu dni aby zdiagnozowac usterkę- o czym poinformowali mnie po kolejnym mailu- i nastepnych -nie wiemi ilu dni- aby dokonac naprawy (wymienic baterię). Działalnośc marketingowa, odbiór w systemie door to door to tylko mydlenie oczu, bo faktycznie serwis nie daje sobie rady.
Sam tablet ma bardzo słabą baterię, którą nie wiedzieć czemu trzeba ładować 7-8 godzin i dość słabe głośniki. Do tego na pewno wyjdą inne usterki w trakcie użytkowania. Z powyższych powodów i miernego serwisu odradzam zakup.
Pani Gosiu jestem zainteresowany kupnem tego tabletu w wersji bez 3g i mam pytanie ponieważ pod innym artykułem przeczytałem , że do sklepów trafiła nowa partia z ulepszoną baterią i moje pytanie brzmi : czy wersja bez 3g też dostała nową partię ?
Kupiłem Kiano Core dual 3G dwa miesiące temu i jestem bardzo zadowolony z tego tabletu. Doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, zarówno do przeglądania stron, sprawdzania poczty jak i do gier. Ekran o bardzo dobrej rozdzielczości i nasyceniu barw, działa płynnie i bezproblemowo. Z WiFi korzystam na bieżąco i nie zauważyłem żadnych problemów z łącznością. Tak samo jak modem 3G (mam kartę Aero).
a jakie ustawienia wpisywałeś? te co są na oficjalnej stronie? to nie kumam bo mi nie chce sie polaczyc z netem
lichy ten sprzęt, modem 3G to porażka (działa idzie zmusić do współpracy z sieciami komercyjnym, średnio stabilnie, z aero 2 nie poradziłem sobie, serwis proponuje samodzielną wymianę „oprogromwania/sterowników” z jakiś stron internetowych mających „uzdrowić” syruację) , sprzęt niewarty swojej ceny, dla wątpiących najlepiej nabyć drogą wysyłkową u wiarygodnego sprzedawcy, przysługuje prawo do zwrotu, mnie się udało skutecznie zwrócić, między innymi opinia portalu tabletniak.pl skłoniła mnie do zakupu, jakbym miał wydać w miarę pozytywną recenzję o tym urządzeniu ze wstydu bym się spalił
mi się udało to gówno zwrócić na zasadzie 10 dni zwrot…..szajs już fabrycznie był niesprawny…test powyżej jest sponsorowany wiadomo przez kogo…teraz mam normalny markowy tablet i śmiga bez zarzutu sony xperia Z.Pozdrawiam
Na tablecie Kiano Core 3G, czy Elagance z 3g AERO DZIAŁA! słuchajcie tych , którzy rzeczywiście użytkują te urządzenia.
Witam.
Proszę o więcej szczegółów skoro twierdzisz, że Aero2 działa na Kiano Core 10.1 Dual 3G.
Jakie ustawienia? Jaka nazwa operatora wyświetla ci się w pozycji „sieć” i co pokazuje się w pozycji „typ sieci komórkowej”?
Pozdrawiam
wszystkim działa?? kurcze to dziadostwo które również oddałbym za 500zł z wykupioną dodatkową gwarancja. Dziadostwo i tyle
AERO2 NIE DZIAŁA NA TYM CZYMŚ CO KTOŚ NAZYWA TABLETEM.
wszystkim, tylko nie 95% osób wyżej, hehehe
Ludzie nie kupujcie tego szmelcu aero 2 na tym urządzeniu to kpina serwis 5 dni to kpina.
Mój kiano shit pierwszy raz serwis 2-tygodnie spalona ładowarka brak aero2 .Ładowarka wymieniona bateria też- aero nie działa, drugi raz w serwisie 26 dni brak aero i bateria trzyma ponad godzine-wymienili baterie aero nie działa tablet złożony żałośnie (nie przylega szyba do obudowy)dodatkowo w opisie stanu opisali ze porysowany na calej powierzchni co jest nie prawdą ogólnie oddał bym go za pół ceny bo tyle jest moim zdaniem warte to gówno.
Ciekawe to co piszesz , wszystkim działa Aero tylko nie Tobie. Może na Twojej wsi Aero nie ma zasięgu hehehe
gosia-kiano to jakaś lipa napisałem do niej z chęcią zakupu tableta a ona nawet nie odpisała bujaj się pseudo wróżko
Buahahahaha. Normalnie przebrnąłem dziś przez dziesiątki stron o tym tablecie. Jeszcze nie zauważyliście, że ta telemarketerka z tej firmy podszywa się pod innych komentujących? Polecam użyć opcji wyszukaj w przeglądarce i poczytać wszystkie wpisy użytkownika „David” na tej stronie. ŻENADA. Dziwie się tylko ludziom, że nie pójdą do jakiegoś rzecznika praw konsumenta, bo nie może być tak, że ten chłam więcej czasu spędza w warsztacie Pana Edzia, dumnie zwanym serwisem, niż w użyciu. Jeszcze jedno, za taki komentarz to jak ten: „kolega_wyzej_to_pajac, 9 wrz 2013 :;( kieleckie było jakieś 15 lat temu.. ;( córeczce naturalnie najbardziej zależy na aero2 – prawda?Pytasz Euro co dalej? – zauważ że nie jesteś w sklepie tylko piszesz koment na portalu.. euro chyba Ci nie odpisze – ale mogę się mylić, chcesz chusteczkę? chlip chlip.. ” to tej telemarketerce bym nogi z dupy powyrywał, bo co do tego że to ona pisała nie ma żadnej wątpliwości
Tabletom KIANO mówimy stanowcze NIE NIE NIE NIE NIE NIE NIE!!! A serwis KIANO powinien naprawiać klocki LEGO a nie elektornikę! ŻENADA!
Na jakiej podstawie trollu tak sądzisz? jakie miałeś/masz modele firmy Kiano?
akurat nie trzeba być wieloletnim użytkownikiem wielu modeli tej firmy aby zorientować się że jest to identyczny szajs jak Ainol i GoClever. Po prostu ten sam chiński szrot w innej obudowie. Sprzęt tylko markowy.
Witam. jestem posiadaczem kiano dualcore 3g od 2 dni. pierwsze wrazenia pozytywne. Jednak sa tez mankamenty. Podswietlony prawy gorny rog matrycy widac na ciemnych tlach. Druga rzecz to ciekawostka po wejsciu na strone allegro przez wyszukiwarke google zalaczona na pilpicie tablet po 3sekundach restartuje sie. To bardzo dziwne bo jak wejde normalnie w ikone internet i dalej przez google allegro to wszystko ok. Czy ktos ma tak u siebie?
Używam Kiano Core od miesiąca i tak nie mam, ale na tablecie zawsze włącza pełną wersje allegro, nie mobilną. Co do podświetlenia matrycy to mam w jednym rogu ale widać to dopiero na czarnym tle. W niczym jednak to nie przeszkadza. A teraz dokupiłam etui Kiano Fashion z klawiaturą. Przydatny gadżet. polecam
Jak coś od razu nie działa prawidłowo, to się odnosi do sklepu i wymienia na nowe lub inne. Wyżej jest opis mojej story. Do dziś nie mogę wyjść z zachwytu nad 7″ od Lenovo. Dwie karty SIM to świetna opcja dla tych, którzy cenią sobie pewność bycia w zasięgu.
Tablet kupiony 15 lipca – dzisiaj jest 6 września – nadal nie można z niego korzystać!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deklaracje Pani „Gosia-Kiano” są warte tyle samo co ten tablet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trzy razy !!!!!!! w serwisie – internetu dalej brak.
W końcu oddałem do Euro AGD z żądaniem zwrotu pieniędzy ze względu na niezgodność towaru z umową.
Niedługo miną dwa tygodnie – ciągle brak odpowiedzi – na stronie internetowej informacja, iż aktualnie tablet znajduje się w serwisie.???????
Znowu w srwisie???? po co????? – to jakaś kpina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!fak
Bardzo żałuję, iż uległem pozytywnym komentarzom o tym sprzęcie, czy wystawili je faktycznie zadowoleni posiadacze??????????????
Coś mi się wydaje , że trafne są ustalenia niektórych internautów, iż modem w tym tablecie nie pracuje w standardzie sieci Aero2 (HSPA+)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Karty SIM Aero2 służą w tym przypadku jedynie do połączenia z siecią Plus(roaming).
„……modem 3G w Kiano Core 10.1 Dual 3G nie obsługuje standardów powyżej WCDMA(UMTS 384 kb/s………….Jeżeli nie chcesz mieć problemów z Aero2 i Kiano Core 10.1 Dual 3G, sprawdź jakiego rodzaju nadajniki są w twojej okolicy, jeżeli tylko HSDPA lub z jego przewagą, to urządzenie nie będzie prawidłowo działać, jeżeli są też obecne nadajniki Plusa z WCDMA, to wszystko powinno być OK”
http://foru…ost2685508
Może dlatego wszystko dobrze działa w Serwisie – czy nie jest to gdzieś w Kieleckiem?????
Szkoda straconych nerwów i zawiedzionych nadziei córki!!!!!!!!!!!!!!
Co dalej Pani Gosiu-Kiano????????????????????
Co dalej EuroAGD??????????????????????
Kiedy skończy się ta farsa??????????????????????????
;( kieleckie było jakieś 15 lat temu.. ;( córeczce naturalnie najbardziej zależy na aero2 – prawda?
Pytasz Euro co dalej? – zauważ że nie jesteś w sklepie tylko piszesz koment na portalu.. euro chyba Ci nie odpisze – ale mogę się mylić, chcesz chusteczkę? chlip chlip..
Kogo reprezentujesz na tym forum i co chcesz przekazać innym o tym tablecie – że np. świetnie działa z aero2 – na czym faktycznie zależy wielu nabywcom – coś w tym dziwnego ????????????????
Nie zależy mi na przekazywaniu niczego, mam Core 3G, aero działa, na nadajniku plusa, mam do niego jakies 2-3 km, co do reprezentowania – piszę to we własnym imieniu i nie widze podstaw do reprezentowania kogo kolwiek.
tylko śmieszy mnie ten płacz i wołanie w niebogłosy jak coś nie działa, przecież od tego jest punkt gdzie się kupiło urządzenie i serwis!, sam reklamowałem core 3g, bo padł mi soft, zadzwoniła jakaś kobieta z serwisu i powiedziała co i jak, zainstalowałem soft (oczywiście problem ze sterownikami) i działa. Jak na taką cene calkiem niezłe urządzenie, ciekawe ile jeszcze wytrzyma, sporo na nim działam a każda bateria ma przeciez jakis tam czas żywotności, ale jestem dobrej mysli.
Ja mam core 10.1 juz od roku i nie narzekam, wszystko działa jak należy 🙂
Aniu, moja rada jest tylko jedna – znajdź paragon i oddaj Kiano tam gdzie go kupiłaś. Po czym dołóż dwie stówy i kup na przykład coś z Lenovo.
Ja tak zrobiłem i jestem szczęśliwy.
Witam,
Kilka dni temu kupilam ten tablet. Wszystko chodzi ok tylko mam problem z polaczeniem internetowym. Mam karte orange biznes. Wpisuje ustawieniabz telefonu, tablet ich nie zapisuje i nie mam polaczenia z netem. W sklepie nie wiedzieli o cochodzi kazali dzwonic do kiano… czy macie jakis pomysl?
Byłem posiasaczem Kiano 10.1 dual 3G przez 24h. Niestety ne mogę powiedzieć o nim wiele dobrego. Od razu pojawił się kłopot z szalejącą matrycą i permanentne problemy z 3G. Tam gdzie smartfon MotorolaRAZRi łapał sieć i hulał bardzo dobrze, Kiano zrywało połączenie i nie radziło sobie z płynną współpracą z siecią.
Generalnie wymiana go na tablet Lenovo, była najlepszą decyzją jaką podjąłem w sprawie tabletów. Wcześniej miałem PlayBooka i też nie spełniał wszystkuch oczekiwań. W Lenovo możliwość zapakowania dwóch kart SIM jest rewelacyjną opcją.
Może pani niezwykle aktywna z kiano ustosunkuje się merytorycznie do konkretnych uwag i zarzutów http://foru…dex10.html
Ciekawe czy sponsorowana redakcja przepuści mój komentarz…
Jak widać przepuściła, a nawet pisała o tym przed Tobą, ale i tak przecież Ciebie to mało obejdzie. 😉
no i super ze przepuscila, a w linku do forum ktory podalem sa konkretne zarzuty dot. rodzaju ekranu, baterii, a nie tylko ogolnikowe „mozliwe problemy z aero2”.
mozliwe ze kiano-gosia na urlopie ale cos dziwne ze do merytoryki nie chce sie odniesc i ma tylko oklepana formulke copy-paste, ktora niewiele wnosi do sprawy. sam kupilem ten tablet dla taty i teraz mam wiecej problemow niz pozytku z tego zakupu. tak tak, wiem, zarejestruj sie w kiano assistance…. co w praktyce (z opinii kilkunastu obektywnych osob) daje tyle co nic… ale dobrze, zarejestruje sie w kiano assistance, niech sobie poprawia wskazniki success service
Nie ukrywam, że też czekam na wypowiedź Pani Gosi na forum, bo sprawa stanęła w miejscu, a ww. Pani nabrała wody w usta(a wątpliwości się namnożyło).
a do czego się tu ustosunkowywać? Szukasz tabletu to tylko Sony, Samsung, Acer, Asus, Apple, a z tańszych konstrukcji tylko Plug i Huawei. Reszta? Agonia i męczarnia, ale za małą kasę.
grisza68 jeśli w końcu Ci naprawią i będzie działało AERO2 to daj znać, a też wyślę jeszcze raz licząc na łud szczęści a:)
Pomimo różnych komentarzy i podnoszonych problemów z tym modelem 3G zdecydowałem się jednak na zakup tego tabletu czekając, aż będzie dostępna nowa ulepszona partia .Po zakupie z nr. powyżej18000 okazało się, że moje obawy niestety potwierdziły się, a mianowicie na czym najbardziej mi zależało nie działa internet przez kartę SIM aero2 (poziom sygnału na laptopie wskazuje max). Po dwóch dniach oddałem go do serwisu Kiano z moją kartą aero2, gdzie wgrali nowego softa z dopiskiem sprawdzono działanie aero2. Nie wiem w jaki sposób serwis sprawdza działanie, skoro w ustawieniach punkt dostępu wpisali nazwę aero2 bez podania APN (powinno być darmowy). Dlatego podejrzewam, że serwis wgrywa nowego softa uważając problem za rozwiązany i nie sprawdzają (testują) czy usterka została wsunięta, co by wskazywało na dużą ilość reklamacji i dlatego do problemu podchodzą delikatnie mówiąc na ODWAL… Wysłałem powtórnie tablet do serwisu i liczę na cud, że może do trzech razy IM się uda. Tablet jest naprawdę porządnie wykonany i sprawia dobre wrażenie tylko dlaczego kupujący ma liczyć na łud szczęścia, że trafi na w pełni sprawny egzemplarz.
Ja kupiłem moje kiano w media-expercie i też miałem problemy z ładowarką, 30dni był w serwisie!!! Naprawili niestety teraz po dwóch tygodniach ten sam problem powrócił,dałem go dziś znowu do naprawy i co znowu mam czekać 30dni????
Jest poniedziałek 12 sierpnia, minęło południe, żadnego kontaktu z serwisu kiano od piątku – gdy zarejestrowałem się poraz kolejny w Asistance!!!!!!!!!!!.
Pani Gosiu – kogo dotyczy ta informacja na stronie Kinao.pl ???????
„Kontakt z dedykowanym KONSULTANTEM. Klient po zarejestrowaniu się w panelu Kiano, otrzymuje kontakt do swojego konsultanta, z którym może telefonicznie skonsultować się w każdej sprawie dotyczącej Elegance 9,7, Fly 9,7 Quad, Core 10.1 Dual 3G oraz Core 10.1 Dual tj. obsługi technicznej, sprawdzenie statusu reklamacji czy też po prostu rozmowy o produkcie”
Po raz kolejny pytam – co dalej mam robić?????????????
Witam Pana,
nie otrzymałam od Pana na mail nr telefonu do kontaktu.
Widzę, że tutaj Pan w niedziele podał nr zgłoszenia, jutro więc sprawdze nr telefonu i konsultant się z Panem skontaktuje. Oczywiscie sprawdzimy też jak to się stało, ze kontakt nie nastąpił wcześniej. Pozdrawiam.
Ja tez wysyłałem bo nie działa mi z Aero2 mimo prawidłowych ustawień.
Odesłali i podobnie jak tobie napisali, że wszystko jest sprawne oraz dołączyli instrukcję.
Oczywiście AERO2 jak nie działało tak nie działa. Tłumaczyłem tym „serwisantom”, że na karcie sim włożonej do modemu a modem podłączony do laptopa AERO2 dział bez problemu.
Oni i tak swoje, robią barana z człowieka.
~~~ NIE POLECAM TEGO TABLETU BO TO SZMELC A SERWIS TO NIEPOROZUMIENIE !!! ~~~
A może po prostu nie masz zasięgu w swoim miejscu zamieszkania? skoro odpisują , że pod wzgledem połączenia z siecią tablet jest sprawny? ja mam Kiano Core 10.1 3G od stycznia i nie miałem z nim żadnych problemów do tej pory. Ani z wydajnościa ani z połączeniem z Aero2.
na ostatniej karcie formularza naprawy nr zgłoszenia ZGK-3836
Zasięg pewny (miasto ok. 400 tys.), karty sprawne – kartę plusa wykorzystuję w laptopie.
Poza tym – w tym samym miejscu sprawdzono działanie wszystkich trzech kart na tablecie sąsiada też Kiano dual core 3g (numer seryjny – poniżej 18000) – wszystkie działają bez zastrzeżeń
To jak wytłumaczysz fakt, że inne urządzenie, z tą samą kartą, w tym samym miejscu działa idealnie?
Kiano sąsiada jest z serii poniżej 18000 (mój powyżej) – trochę przesadziłem, że chodzi tak zupełnie bez zastrzeżeń
Tablet kupiłem 15 lipca dla niepełnosprawnej córki – ale do dzisiaj nie może z niego korzystać. W sklepie twierdzili, że nie mają karty SIM i nie mogą sprawdzić działania internetu. W domu okazało sie, zenie działa ani z kartą PLUSA ani Aero2. Ustawienia zgodne z wytycznymi na stronie KIANO. Poza tym bateria nie dała się naładować na 100%. Natychmiastowa rejestracja w Asistance i wysyłka do serwisu. Nikt nie zadzonił, rzekomego aystenta również nie wskazano. Po kilkudniach powrót z informacją, iż wymieniono soft i tablet bardzo dobrze działa. Poza tym instrukcja jak krowie na rowie na temat konfiguracji. Niestety po włożeniu kart aro2 i Plusa nie udało sie połączyć z Internetem. Dlatego udalem się do Sklepu EuroAGD gdzie go zakupiono. Tam kilku pracowników bezskutecznie próbowło uruchomić internet na moich(trzech) kartach oraz własnych. Na moją prośbę sklep zrobił zapisek na odwrocie karty naprawy, która przyszła wraz z tabletem z serwisu.
Kolejna rejestracja w asistance – kurier i wyjazd tabletu na wyciczkę. Żadnego telefonu z Kiano. Po 6-ciu dniach na pytanie mailowe co się dzieje. Odpowiedź, iż wysyłają po wymianie „układu ładowania”
Na pytanie a co z internetem – kolejny mail z informacją, iż tablet sprawny.
W dniu dzisiejszym kurier przywozi tablet – i jak myślicie.
Oczywiście żadnej poprawy. Owszem złapie sieć ale tylko na chwilę – przy próbie wejścia na stronę zaraz zrywa połączenie.
Nie jestem człowiekiem złośliwym ale moja cierpliwość ulega wyczerpaniu. O co tutaj chodzi – Pani Gosiu ???????????
Tak, tak oczywiście znowu zarejestrowałem się (córkę MR) w Kiano Asistance.
I co dalej????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Co mam jeszcze zrobić ??????
Poradźcie Co mam zrobić
Witam Pana,
bardzo prosze o przesłanie nr telefonu na marketing@barelpoland.com
Od razu , jutro zajmiemy się Pana sprawą i napewno pomożemy.
Pozdrawiam.
Na ostatniej karcie formularza naprawy nr zgłoszenia – ZGK-3836, poprzednio – 2835