Agora rozsyłała dziś prasówki o promocyjnej akcji Gazety Wyborczej. Kupisz kilka wydań, zbierzesz kupony i masz całkiem fajny tablet w niższej cenie.
To nie jedyna tego typu inicjatywa na świecie. Brytyjski The Times proponuje inne, bardziej cyfrowe rozwiązanie: kupisz półtoraroczną subskrypcję dziennika, to za Nexusa 7 zapłacisz mniej. I szczerze mówiąc nie wiem, czy ta druga opcja nie jest bardziej sensowna. Nie tylko dla potencjalnego konsumenta, ale przede wszystkim dla wydawcy.
Siedmiocalowiec Google’a o pojemności 32 gigabajtów można dostać – przy skorzystaniu z oferty – już za 50 funtów, co stanowi jedną czwartą ceny sklepowej. Koszt miesięcznej prenumeraty to nieco ponad 17 GBP, więc po przemnożeniu przez 18 miesięcy otrzymasz trochę ponad 300 funtów szterlingów. Istnieje tu też możliwość opłacenia z góry wszystkich wydań, dzięki czemu uda się oszczędzić kilkadziesiąt funtów.
MediaPost przytacza inne podmioty ze świata mediów, które zdecydowały się na taką formę promocji. Dla przykładu Barnes & Noble proponuje roczną prenumeratę The New York Times wraz z kupnem Nooka. Wydawca Philadelphia Inquirer i Philadelphia Daily News ma z kolei plany stworzyć własny, tani czytnik oparty na Androidzie i dodawać go do subskrypcji.
Która z propozycji najbardziej przypadła by Ci do gustu?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.