Na zlecenie firmy Sony TNS Polska przeprowadził badanie, ukazujące jak istotną rolę w naszym codziennym życiu odgrywają nowoczesne urządzenia elektroniczne. Jak pokazały wyniki, tablet staje się coraz popularniejszym urządzeniem, które zaczyna służyć nam jako pomoc domowa. Już ponad 40% użytkowników korzysta z niego przy codziennych domowych czynnościach. Okazuje się, że możemy również mówić o tablecie jako urządzeniu dla wszystkich domowników. Aż 77% posiadaczy tabletów uważa za bardzo istotne, aby sprzęt miał możliwość tworzenia dedykowanych profili użytkownika, które są kluczowym elementem chroniącym prywatność i dzięki którym z tabletu może korzystać cała rodzina.
Ujawniona w badaniu liczba urządzeń elektronicznych z jakich korzysta nowoczesne gospodarstwo domowe (dwie trzecie wskazało pięć urządzeń lub więcej) świadczy o rozwiniętych potrzebach w tym zakresie. Obecnie zaspokajają je powszechne już laptopy, komputery stacjonarne, smartfony, odtwarzacze mp3/mp4, wieże h-fi i inne. Tablety dzięki swoim możliwościom technicznym i cechom funkcjonalnym mają potencjał lepszego dopasowania do tych potrzeb. Szczególnie ważne wydają się możliwości personalizacji urządzenia, mobilność i „poręczność” w warunkach domowych, ale też atrakcyjny wygląd.
– uważa Andrzej Olękiewicz, Account Director w TNS Polska.
Dzisiejsze czasy, w których większość spraw załatwiamy za pomocą urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu, charakteryzują się ciągłym narażaniem naszych danych na dostęp osób niepowołanych. Świadomość tego mają również ankietowani, którzy wysoko cenią prywatność – 63% z nich nie chce, aby inni użytkownicy tabletu mieli dostęp do ich prywatnych dokumentów. Dla użytkowników prywatność jest istotna przede wszystkim ze względu na fakt, że tablet jest wykorzystywany przez wszystkich domowników. 41% badanych dzieli się nim z dziećmi, 37% z mężem/żoną.
Za najbardziej pomocne w codziennych pracach domowych wciąż uważane są laptop, telefon komórkowy i smartfon. Jednak już 43% osób posiadających tablety aktywnie korzysta z nich podczas różnych czynności domowych. Potwierdziło się również, że tablet doskonale nadaje się do użytkowania w mniej lub bardziej nietypowych miejscach w domu. Do najbardziej popularnych miejsc zaliczymy pokój dzienny/salon, miejsce wypoczynku/kanapę (najchętniej wybieraną przez osoby w wieku 31-36 lat) oraz sypialnię (częściej wybieraną przez osoby w wieku 25-30 lat). Z tabletu korzystamy także w łazience czy też będąc na tarasie/balkonie. Tylko 1/5 ankietowanych posiadających tablet korzysta z niego w kuchni, co prawdopodobnie jest spowodowane obawą o zniszczenie urządzenia poprzez zachlapanie lub zabrudzenie produktami spożywczymi. Badanie wykazało również, że co trzeci użytkownik tabletu nie rozstaje się z nim podczas wyjazdów i urlopów. Środkiem transportu, w którym najczęściej używamy tabletów jest samochód. Jeden na trzech użytkowników nie korzysta z urządzenia w środkach komunikacji miejskiej, co zapewne jest spowodowane obawą przed kradzieżą lub ochroną prywatności.
Zmienia się otaczający nas świat, zmieniają się również priorytety, które decydują o wyborze urządzeń. Obecnie, aby zainteresować potencjalnego konsumenta producenci elektroniki użytkowej muszą stawiać nie tylko na najlepsze podzespoły i parametry techniczne, ale również na wzornictwo i wygląd produktów. Potwierdziło się to w wynikach badania, które pokazały, że dla 47% ankietowanych zarówno parametry techniczne jak też wygląd są tak samo istotne.
Producenci tabletów coraz częściej koncentrują się na specyficznych potrzebach użytkowników. Sony Xperia Tablet S ma smukłą obudowę z aluminium, która gwarantuje odporność na zachlapania oraz możliwość ustawienia trybu „Gość”, zapewniającego użytkownikom możliwość tworzenia spersonalizowanych profili dla członków rodziny i współużytkowników urządzenia. Nowy tablet Sony posiada także wbudowany pilot uniwersalny, co może znacznie ograniczyć liczbę urządzeń do sterowania elektroniką w naszych domach. Jak pokazało badanie TNS Polska aż 86% badanych posiada w domu przynajmniej 2 piloty.
Tablety stają się coraz popularniejszym urządzeniem nie tylko na całym świecie, ale także w Polsce. Użytkownicy cenią sobie ich praktyczność, stopniowo odkrywając jak wiele udogodnień mogą gwarantować. Patrząc na wyniki badań, jesteśmy pewni, że ten trend się utrzyma. Xperia Tablet S, w świetle wyników badania, wydaje się być konkretną odpowiedzią na potrzeby konsumentów.
– komentuje Piotr Papaj, rzecznik prasowy Sony.
Sony Xperia Tablet S trafi do sprzedaży w Polsce pod koniec listopada br.
Metodologia badania:
Badanie zostało zrealizowane w dniach 14-22 września 2012 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 osób w wieku 25-40 lat, z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, korzystających z Internetu. W badaniu wykorzystano technikę ankiety on-line w systemie CAWI, na platformie badawczej CONNECT.
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.