>
Kategorie: AndroidTesty

Test AutoMapa – nawigacja na Androida

AutoMapa to oprogramowanie, którą z pewnością kojarzy każdy, kto kiedykolwiek szukał nawigacji samochodowej. Promowana przez Hołowczyca, zyskała niemałą popularność. Od niedawna jest również dostępna na system Android, a więc na tablety i smartfony. Według producenta szybko zdobyła rozgłos i w przeciągu dwóch dni wylądowała na topowym miejscu sprzedaży w Google Play. Nasza techManiaKalna redakcja postanowiła wybrać się na przejażdżkę z głosem polskiego rajdowca. O wrażeniach przeczytacie poniżej. Zapraszam do lektury!

AutoMapa / fot. tabletManiaK

Wideo recenzja aplikacji AutoMapa

Nawigacja

Automapę możemy pobrać z Google Play w cenie 4,99 PLN. To cena samej aplikacji, z której możemy korzystać przez 7 dni. Oczywiście możemy dodatkowo dokupić licencję czasową. Tutaj koszt waha się od blisko 20 złotych do 120 złotych – w zależności czasu, po jakim ważność klucza wygaśnie. Mamy dostęp do licencji tygodniowej, trzymiesięcznej i rocznej. To świetne rozwiązanie, zwłaszcza dla osób które podróżują rzadko i nieczęsto korzystają z nawigacji samochodowych.

Pierwszej aktywacji aplikacji towarzyszy wybór map oraz lektora. Każde następne uruchomienie zaprowadzi nas już bezpośrednio do nawigacji. Zaraz po uruchomieniu powita nas głos Krzysztofa Hołowczyca. Gdy tylko załadują się wszystkie pliki (trwa to niecałe pół minuty) możemy przejść do korzystania z oprogramowania. Tutaj warto wspomnieć o wyższości tego typu softu nad np. nawigacją Google. Do poprawnego działania aplikacji nie potrzebujemy aktywnego połączenia internetowego – wszystkie niezbędne treści mamy już wgrane do pamięci urządzenia mobilnego.

AutoMapa / fot. tabletManiaK

Interfejs użytkownika jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. Wszystko jest dobrze, czytelnie oznaczone przejrzystymi ikonami i napisami. W zasadzie zaraz po uruchomieniu, możemy rozpocząć nawigację wciskając przycisk znajdujący się na dole ekranu, który przekieruje nas do miejsca rozpoczęcia i zakończenia trasy. AutoMapa może się pochwalić bardzo dokładnymi planami miast i miejscowości. W razie potrzeby możemy włączyć widmowy zarys budynków (modele są odwzorowane w uproszczeniu, ale z wysokością), co ułatwi nam jednoznaczną orientację w terenie. Podczas wyznaczania trasy, zawsze mamy dostęp do kilku różnych wariantów.

Do poprawnego działania aplikacji nie potrzebujemy aktywnego połączenia internetowego.

Program możemy obsługiwać w kilku różnych trybach pracy. Domyślnie mamy ustawiony tryb 3D, który w razie potrzeby możemy zmienić na klasyczny, dwuwymiarowy widok. W zależności od pory, którą wybieramy się w podróż możemy włączyć tryb nocny lub różniący się kolorystycznie tryb dzienny. Ponadto mamy wpływ na wyświetlane na mapie informacje i ikony, dzięki czemu możemy łatwo skonfigurować wyświetlany obraz według naszych potrzeb.

AutoMapa / fot. tabletManiaK

W trakcie jazdy możemy skorzystać z obszernej bazy 640 tysięcy punktów POI, w skład których wchodzą bankomaty, stacje paliw, restauracje, markety itp. Dodatkowo w podróży będziemy ostrzegani przed fotoradarami, przejazdami kolejowymi oraz najniebezpieczniejszymi strefami drogowymi.

Dodatkowe funkcje

Powyższe zalety wyczerpują podstawową funkcjonalność każdej nawigacji samochodowej. To jednak nie wszystko czym może się pochwalić AutoMapa. Użytkownik może bowiem skorzystać z funkcji LiveDrive. Mając dostęp do internetu, aplikacja co dwie minuty będzie pobierać informacje na temat aktualnej sytuacji drogowej, korków i utrudnień. Trasa zostanie automatycznie skorygowana z wykorzystaniem prognoz ruchu, dzięki funkcji Smart Routes.

AutoMapa / fot. tabletManiaK

LiveDrive umożliwia także wymianę informacji pomiędzy użytkownikami. Wraz z każdą aktualizacją otrzymamy komentarze innych kierowców na temat konkretnych miejsc oraz ostrzeżenia przed ewentualnymi kontrolami i mobilnymi wideorejestratorami. Jak to się sprawdza w praktyce? Pomijając ogromną, niepotrzebną w 99% przypadków ilość komunikatów o możliwej kontroli (niemal w każdej mijanej miejscowości), system sprawdza się rewelacyjnie. Docenią to zwłaszcza osoby, które często się poruszają po Polsce i są dobrze zaznajomione z warunkami, jakie panują na naszych drogach. Informacje o możliwych remontach potrafią być niezwykle przydatne przy wyborze trasy.

Podsumowanie

AutoMapa to aplikacja o nieocenionej funkcjonalności w świecie, w którym zaczynają dominować urządzenia mobilne. Teraz nie trzeba kupować osobno nawigacji samochodowej jeśli dysponujemy smartfonem lub tabletem. Oprogramowanie mogę z czystym sumieniem polecić każdemu kierowcy – bez względu na to czy w trasę rusza od święta, czy jest na stałe przywiązany do samochodu. Dlatego soft otrzymuje od nas specjalne wyróżnienie.

Każdy z najważniejszych elementów składowych został oceniony w skali od 1 do 10 punktów, gdzie 1 prezentuje poziom bardzo słaby, 5 jest odpowiednikiem standardów rynkowych, a 10 jest notą najwyższą. Średnia ocen stanowi ocenę całkowitą.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • ERGONOMIA9
  • WYGLĄD8
  • STABILNOŚĆ DZIAŁANIA10
  • MAPY9
  • FUNKCJONALNOŚĆ10

Haier HaiPad D85 3G

Ocena końcowa testu: 9.2

ZALETY
  • Dobrze napisana;
  • Prosty i intuicyjny interfejs użytkownika;
  • Dokładne mapy ściągnięte na pamięć urządzenia mobilnego;
  • LiveDrive;
  • Obszerna baza punktów POI;
  • Ciekawe i użyteczne tryby pracy;
  • Możliwość wykupienia krótszych licencji czasowych.
WADY
  • Informacje zbierane od innych użytkowników mogą się okazać nierzetelne i denerwujące.

Wyróżnienie redaKcji techManiaK.pl

Aplikacja zasługuje naszym zdaniem na wyróżnienie “Wybór redaKcji“.

Alternatywa

Dla AutoMapy na Androidzie ciężko będzie znaleźć sensowną alternatywę. Jeśli jednak chcielibyście sięgnąć po tradycyjną nawigację, powinniście zerknąć na nasz test Garmin nüvi 3590.

Ceny AutoMapa


Arkadiusz Marcjanek

Komentarze

  • Przyznaje się bez bicia, że jestem laikiem w kwestii nawigacji, ale szukam właśnie opcji dla siebie, bo szykują mi się godziny spędzone za kółkiem. Artykuł porusza kwestie oprogramowania na android, a moje pytanie jest następujące: jakie są podobne programy nie działające na smartfonach ale na nawigacji GPS - pytanie pewnie jest głupie, ale troche się gubię w tych kwestiach.

  • Kiedyś było cb-radio i nawigacja, teraz jest automapa. Faktycznie jest to idealne rozwiązanie dla twz. ,,niedzielnych kierowców’’. Sam rzadko wyruszam w podróż samochodem ( częściej podróżuję pociągiem) i szkoda byłoby mi wyrzucić kasę na nawigację, której de facto bym za często nie używał. Za to funkcja LiveDrive świetnie zastępuje cv-radio. Świetna sprawa! Wnioskując po tym, co piszesz to lepsze, niż niejedna Navi Na pewno skorzystam! Pozdrawiam, Radek

  • @Lolo a nie słyszałeś o Naviexpercie? żal.....
    On co prawda czasem widzi korek tam gdzie go nie ma,ale zamkniętą drogą nie poprowadzi nigdy

  • No ekstra dzis, jechałem po Warszawie i pokierowała mnie zamkniętym od tygodnia tunelem pod trasą WZ. No zaj....e LiveDrive. Polecam!!!!

  • Matt, najprawdopodobniej piszesz o darmowej (nie dla wszystkich oczywiście) wersji Select Navigona, która ma mapy z 2010 roku. Pełna wersją, którą można kupić w sklepie ma mapy Q2 2012 i naprawdę daje radę. Natomiast szybkością i prostotą obsługi bije AM na głowę. Ale tak jak pisałem wcześniej dokładność map jest ciut lepsza na AM (dużo częstsze aktualizacje niż raz na kwartał). Dobrze, że jest konkurencja to każdy może wybrać co lubi. U mnie dwie łapki w górę za navigonem, ale szanuje zdanie innych oczywiście.

  • Witam.Jeżdziłem z Automapą na WM i zauważam pewne różnice.Na Androidzie nie wyznaczała mi zamiennej trasy po zjechaniu z wytyczonej przez program, co zdecydowało z rezygnacji z zakupu(mam jeszcze ważną licencję na AM na WM.Brak wielu innych pożytecznych funkcji jak np.modyfikacja trasy w celu zapisania wielu wersji alternatywnych.Dobrze ,że ktoś podjął temat, bo na portalach nawigacyjnych niezrozumiała cisza i brak konkretów. Co do map Navigona tzn Navtec na Polskę nie nadają się zupełnie.Można zabładzić i tylko się ośmieszyć.Pozdrawiam

  • @Lolo: Ciekawe, że kiedy piszemy uczciwie że coś się nam podoba zamiast na siłę szukać dziury w całym, to słyszymy zarzut, że "artykulik jest sponsorowany". Kurcze, gdybyśmy faktycznie pisali artykuły sponsorowane, jak nam zarzucasz @Lolo, to pewnie bylibyśmy już na wcześniejszej emeryturze. ;) A jak widać - nie jesteśmy. Pozdrowienia

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies