>

Aktualizacja: Problemy z Goclever Tab A971 – mamy już pierwsze rozwiązanie!

AKTUALIZACJA:
Część problemów udało się już rozwiązać. Zapraszamy do dalszej części tekstu.

Nasz test Goclever Tab A971 cieszy się wśród Was wielką popularnością – tablet wielu osobom przypadł do gustu, bowiem dostępny jest w stosunkowo niskiej cenie, oferując przy tym niezły ekran IPS. Od czasu oficjalnej premiery rynkowej urządzenia minęły zaledwie 2 tygodnie – przez ten czas sprzęt zdążył już znaleźć wielu właścicieli. Nie wszyscy są jednak w 100% zadowoleni. Przez ostatnich kilka dni docierały do nas Wasze uwagi dotyczące mniejszych i większych problemów z A971. Pośród nich na pierwszy plan wysunęła się kwestia dziwnie działającego ekranu przy niskim stanie naładowania akumulatora oraz brak opcji debugowania w menu. Z zapytaniem, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zwróciliśmy się do firmy Goclever.

Goclever Tab A971 / fot. tabletManiaK

Problem numer 1
W menu brakuje możliwości włączenia w opcjach deweloperskich trybu debugowania, a w w instrukcji obsługi dostępnej na stronie GoClever opcja ta jest udokumentowana jako istniejąca.

Wspomniany problem jest już firmie znany. Właśnie trwa optymalizowanie nowego firmware, które rozwiąże tą kwestię. Oprogramowanie będzie za jakiś czas dostępne na stronie Goclever – postaramy się dać Wam znać, kiedy możecie spodziewać się opublikowania poprawek. Kolejne partie tabletów będą miały już to oprogramowanie wgrane.

Problem numer 2
Przy niskim poziomie naładowania baterii (około 15%) ekran zaczyna delikatnie migać (co widać szczególnie na białym tle), pojawiają się również kłopoty z obsługą sprzętu przez dotyk.

Dział techniczny Goclever zbada tą sprawę i postara się jak najszybciej ustalić, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak dotąd oficjalnie nie zgłoszono takiego problemu z tabletem Tab A971.

Podsumowując, rozwiązanie pierwszego z problemów jest już bliskie rozwiązania, w drugim wypadku musicie się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Czy kłopoty z wyświetlaczem dotyczą tylko wybranych egzemplarzy urządzenia, czy też sprawa jest szerszego kalibru, tego na razie nie wiemy. Dlatego zgłaszajcie nam w komentarzach wszystkie usterki, na jakie cierpią Wasze A971. Postaramy się na bieżąco kontaktować z Goclever i ułatwiać Wam znalezienie rozwiązania.

AKTUALIZACJA z 6.07.2012

Przed chwilą otrzymaliśmy z Goclever informację, iż poważna część zgłaszanych przez Was problemów doczekała się rozwiązania. Dzisiaj na stronie firmy umieszczony został nowy firmware (GCA9711205xxxx), który wprowadza szereg poprawek – między innymi dodano ADB i nową kalibrację baterii, co powinno rozwiązać najpoważniejszą kwestię – wariującego ekranu przy niskim poziomie naładowania.

UWAGA: koniecznie zapoznajcie się z instrukcją, jak właściwie zaaktualizować tablet. Link:
http://www.goclever.com/pl/pl/goclever_tab_a971#support

Dajcie znać w komentarzach, czy nowe oprogramowanie działa tak, jak powinno. Czekamy również na kolejną porcję Waszych spostrzeżeń, co do ewentualnych kłopotów z tabletem Goclever A971.

AKTUALIZACJA z 1.08.2012

Udało się nam z sukcesem zakończyć kolejną rundę testów tabletu A971. Poniżej znajdziecie listę zgłaszanych przez Was usterek, wraz z naszym komentarzem. Warto dodać, że pracowaliśmy na innym modelu, niż egzemplarz wykorzystany w czasie testu Goclever A971.

1. Tablet grzeje się z prawej strony (tam gdzie są wszystkie przyciski).
Zanotowaliśmy taki problem, ale tylko podczas ładowania. Podczas pracy temperatura nie osiąga poziomu, który byłby niekomfortowy.

2. Skype nie wykrywa kamerki
Nasz egzemplarz wykrywa kamerkę bez żadnych problemów.

3. Podświetlenie jest mało płynne i ma tylko 5 stopni
To prawda, podświetlenie ograniczone jest tylko do 5 stopni.

4. Widoczne jest migotanie przy jasności 20%.
To prawda, zanotowaliśmy podobny problem przy niskim stanie baterii. Rozwiązaniem było ustawienie najwyższego poziomu podświetlenia.

5. Ramka potrafi zatrzeszczeć przy dociśnięciu.
Nie zanotowaliśmy takiego problemu, nasz egzemplarz nie miał również żadnych kłopotów z tytułu odklejającego się ekranu.

6. Nie ma możliwości włączenia usług developerskich.
Taka opcja pojawia się po aktualizacji oprogramowania.

7. Nie działa TILT
Rzeczywiście, funkcja TILT nie działa.

8. WiFi działa niestabilnie i potrafi zrywać połączenie
Ustawiliśmy w opcjach, aby tablet nie usypiał karty przy wyłączonym wyświetlaczu (Ustawienia -> WiFi -> Zaawansowane). Nie doświadczyliśmy zrywania połączenia, ani opóźnień, wynikających z problemów sprzętowych.

9. Czasami tablet ma „czkawkę”. Nie reaguje na kliknięcia. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Nie zauważyliśmy takiego problemu w naszym egzemplarzu.

10. Nie mogę ustawić WI-FI. Mam zabezpieczoną sieć hasłem i muszę ustawić ręcznie IP, DNS, bramkę itd. Z hasłem nie ma problemu, ale nie widzę opcji wejścia w dalsze ustawienia. Czy ktoś wie jak o zrobić.
Android ICS nie oferuje takich ustawień. Należy się zaopatrzyć w aplikację zarządzającą sieciami WiFi (np. WiFi Manager).

11. Tablet dziwnie potrafi się zachowywać przy bardzo niskim stanie baterii – objawia się to samoczynnym „klikaniem” w ekran. Wygląda to tak, jakby ktoś zdalnie klikał w losowe miejsca na ekranie.
Zanotowaliśmy wspomniany problem – taka sytuacja miała miejsce mniej więcej raz na 10 uruchomień tabletu (za każdym razem tablet był sprowadzany do niskiego stanu baterii). Nie znamy przyczyn takiego stanu rzeczy, ale przekazaliśmy spostrzeżenia do firmy Goclever.

Firma Goclever ustosunkowała się już do niektórych naszych spostrzeżeń:

Problem sprzętowy z g sensorem jest nam znany i został już rozwiązany w kolejnych numerach seryjnych. Stabilność ekranu to nasz priorytet w tym modelu, stale nad nim pracujemy.

Obecnie czekamy na dalsze informacje z GC.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • A ktos moze ma doświadczenie z modelem GOCLEVER TAB M703G
    No łazi za mna ten tablet, ale nie ma to tez jak poznanie opini użytkowników.
    dzieki z góry

  • Dawno tu nie zaglądałem i widzę ,że jak było tak jest... też po naprawie wymieniona baterie itd a kicha jest dalej... Chciałbym zwrot kasy ale kupiłem na allegro i nie wiem czy mogę do tego sklepu się zrócić co gość który mi odsprzedał kupował. (chociaż na gwarancji jeszcze jest) Spróbuje może tego CM 10 jak mówicie ale zielony bardzo jestem w tym temacie. Pzdr..

  • Posiadam tablet GoClever R973. Probelm jest następujący: Nie ma możliwości przenoszenia danych z USB (pendrive) na dodatkową kartę SD. Korzystam z Explorea w którym nie można ani stworzyć nowego foldery, ani też wykasować.W tablecie jest android 4.1.1.

  • Paweleczek, u mnie g-sensor nie dziala, do tego musialem wylaczyc go we wszystkich mozliwych opcjach,poniewaz zarl procesor na 100%,ale powiem szczerze ze nie jest mi on potrzebny, wrecz irytowalo mnie autoobracanie :) Po paru dniach, stwierdzam, ze tablet dziala teraz idealnie

  • Ja kupiłem używkę gdzie był najnowszy soft GC. Niestety przy 35% zaczął wariować i się wyłączył... załamka :)
    Poczytałem więc na necie i wrzuciłem CM10... teraz rozładowuje się do 0%, nic nie wariuje, jedynie poniżej 5% ekran delikatnie pulsuje przy obciążeniu. G-sensor normalnie działa i przy ładowaniu nic nie świruje jak to miało miejsce wcześniej. Do tego CM10 bardzo fajnie działa i dzięki niemu przestałem żałować zakupu :)

  • Ja poradzilem sobie z problemami, otoz dotyk juz nie szaleje i tablet rozladowuje sie normalnie do konca :) A co zrobilem? Wgralem najpierw nieoficjalne oprogramowanie CM9, ale strasznie zamulilo tablet. Nie wiem czemu tak sie stalo, wiec od razu wgralem CM10, teraz dziala ekstra. Do tego jak ktos poczyta dokladnie w necie, jest mozliwosc szybkiego powrotu do oryginalnego oprogramowania GC,gdyby cos... Polecam, nie trzeba od razu wywalac tableta za okno,a juz mialem to zrobic.

  • Zwróciłem dziś to g...o do Komputronika, wypełniłem dokumentację z żądaniem zwrotu kasy na zasadzie odstąpienia od umowy z uwagi na niezgodność towaru z umową, mają dać odpowiedź. Napiszę co i jak. Nie zapytałem tylko i nie wiem jaki oni mają ustawowo czas na odpowiedź.

  • Ja wlasnie dzis otrzymalem tablet. Niestety przy okolo 46% szaleje dotyk i zaraz po tym urzadzenie sie wylacza. Teraz tablet podlaczony jest do ladowania i mozna normalnie z niego korzystac, natomiast bardzo dlugo sie laduje. Juz chyba 3 godziny minely i mam dopiero 80%. Wgranie nowego softu nic nie dalo z tym dotykiem. Myslicie, ze GC kiedys poprawi ten blad?? Czy najlepiej szybko pozbyc sie tego urzadzenia?

  • Taka dostalem informacje zwrotna na email z UOKIK, dokad napisalem o moim problemie z GClever:
    "Jeśli towar jest reklamowany na gwarancji, to treść karty gwarancyjnej przesądza czy można i ewentualnie na jakich zasadach żądać zwrotu gotówki. Natomiast, oprócz gwarancji towar można reklamować do sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową (ten rodzaj odpowiedzialności zastąpił odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi). Wówczas najpierw może Pan zażądać wymiany na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Jeżeli wymiana będzie niemożliwa albo sprzedawca nie załatwi reklamacji w odpowiednim terminie, będzie można odstąpić od umowy na podstawie art. 8 ust. 4 wspomnianej ustawy."

    • I jak tak wlasnie odstapilem po probie dokonania naprawy przez serwis GC.Wymienili bateria bo ladowala sie tylko do 40%, podkleili rog LCD - tak pieknie ze wylazil klej na goraco na wierzch, a co do wadliwej, prawdopodobnie tasmy LCD - serwis w ogole sie nie odniosl tzn w pelni ja zignorowal :) Oczywiscie przy ladowaniu tablet jak sie grzal na maksa wczesniej tak i po naprawie tez. W sklepie jak to zobaczyli to posmiali sie, i od reki rozpatrzyli z niezgodnosci z umowa.
      Tym razem kupilem zupelnie cos innego, minimalnie drozej a to dlatego ze tablet ktory mialem dostac u sprzedawcy w zamian (nowy oczywiscie), jak myslicie, jakie mial przypadlosci ?:) Oczywiscie, juz odlazacy naroznik i nagrzewanie przy ladowaniu (mniej niz poprzednik ale niewiele mniej).
      Ja tez firmie serdecznie podziekuje. I tak naprawde nie tyle za wadliwy ezemplarz/egzemplarze bo to sie moze zdarzyc ale za niesamowity wprost serwis.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies