>

Aktualizacja: Problemy z Goclever Tab A971 – mamy już pierwsze rozwiązanie!

AKTUALIZACJA:
Część problemów udało się już rozwiązać. Zapraszamy do dalszej części tekstu.

Nasz test Goclever Tab A971 cieszy się wśród Was wielką popularnością – tablet wielu osobom przypadł do gustu, bowiem dostępny jest w stosunkowo niskiej cenie, oferując przy tym niezły ekran IPS. Od czasu oficjalnej premiery rynkowej urządzenia minęły zaledwie 2 tygodnie – przez ten czas sprzęt zdążył już znaleźć wielu właścicieli. Nie wszyscy są jednak w 100% zadowoleni. Przez ostatnich kilka dni docierały do nas Wasze uwagi dotyczące mniejszych i większych problemów z A971. Pośród nich na pierwszy plan wysunęła się kwestia dziwnie działającego ekranu przy niskim stanie naładowania akumulatora oraz brak opcji debugowania w menu. Z zapytaniem, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zwróciliśmy się do firmy Goclever.

Goclever Tab A971 / fot. tabletManiaK

Problem numer 1
W menu brakuje możliwości włączenia w opcjach deweloperskich trybu debugowania, a w w instrukcji obsługi dostępnej na stronie GoClever opcja ta jest udokumentowana jako istniejąca.

Wspomniany problem jest już firmie znany. Właśnie trwa optymalizowanie nowego firmware, które rozwiąże tą kwestię. Oprogramowanie będzie za jakiś czas dostępne na stronie Goclever – postaramy się dać Wam znać, kiedy możecie spodziewać się opublikowania poprawek. Kolejne partie tabletów będą miały już to oprogramowanie wgrane.

Problem numer 2
Przy niskim poziomie naładowania baterii (około 15%) ekran zaczyna delikatnie migać (co widać szczególnie na białym tle), pojawiają się również kłopoty z obsługą sprzętu przez dotyk.

Dział techniczny Goclever zbada tą sprawę i postara się jak najszybciej ustalić, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak dotąd oficjalnie nie zgłoszono takiego problemu z tabletem Tab A971.

Podsumowując, rozwiązanie pierwszego z problemów jest już bliskie rozwiązania, w drugim wypadku musicie się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Czy kłopoty z wyświetlaczem dotyczą tylko wybranych egzemplarzy urządzenia, czy też sprawa jest szerszego kalibru, tego na razie nie wiemy. Dlatego zgłaszajcie nam w komentarzach wszystkie usterki, na jakie cierpią Wasze A971. Postaramy się na bieżąco kontaktować z Goclever i ułatwiać Wam znalezienie rozwiązania.

AKTUALIZACJA z 6.07.2012

Przed chwilą otrzymaliśmy z Goclever informację, iż poważna część zgłaszanych przez Was problemów doczekała się rozwiązania. Dzisiaj na stronie firmy umieszczony został nowy firmware (GCA9711205xxxx), który wprowadza szereg poprawek – między innymi dodano ADB i nową kalibrację baterii, co powinno rozwiązać najpoważniejszą kwestię – wariującego ekranu przy niskim poziomie naładowania.

UWAGA: koniecznie zapoznajcie się z instrukcją, jak właściwie zaaktualizować tablet. Link:
http://www.goclever.com/pl/pl/goclever_tab_a971#support

Dajcie znać w komentarzach, czy nowe oprogramowanie działa tak, jak powinno. Czekamy również na kolejną porcję Waszych spostrzeżeń, co do ewentualnych kłopotów z tabletem Goclever A971.

AKTUALIZACJA z 1.08.2012

Udało się nam z sukcesem zakończyć kolejną rundę testów tabletu A971. Poniżej znajdziecie listę zgłaszanych przez Was usterek, wraz z naszym komentarzem. Warto dodać, że pracowaliśmy na innym modelu, niż egzemplarz wykorzystany w czasie testu Goclever A971.

1. Tablet grzeje się z prawej strony (tam gdzie są wszystkie przyciski).
Zanotowaliśmy taki problem, ale tylko podczas ładowania. Podczas pracy temperatura nie osiąga poziomu, który byłby niekomfortowy.

2. Skype nie wykrywa kamerki
Nasz egzemplarz wykrywa kamerkę bez żadnych problemów.

3. Podświetlenie jest mało płynne i ma tylko 5 stopni
To prawda, podświetlenie ograniczone jest tylko do 5 stopni.

4. Widoczne jest migotanie przy jasności 20%.
To prawda, zanotowaliśmy podobny problem przy niskim stanie baterii. Rozwiązaniem było ustawienie najwyższego poziomu podświetlenia.

5. Ramka potrafi zatrzeszczeć przy dociśnięciu.
Nie zanotowaliśmy takiego problemu, nasz egzemplarz nie miał również żadnych kłopotów z tytułu odklejającego się ekranu.

6. Nie ma możliwości włączenia usług developerskich.
Taka opcja pojawia się po aktualizacji oprogramowania.

7. Nie działa TILT
Rzeczywiście, funkcja TILT nie działa.

8. WiFi działa niestabilnie i potrafi zrywać połączenie
Ustawiliśmy w opcjach, aby tablet nie usypiał karty przy wyłączonym wyświetlaczu (Ustawienia -> WiFi -> Zaawansowane). Nie doświadczyliśmy zrywania połączenia, ani opóźnień, wynikających z problemów sprzętowych.

9. Czasami tablet ma „czkawkę”. Nie reaguje na kliknięcia. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Nie zauważyliśmy takiego problemu w naszym egzemplarzu.

10. Nie mogę ustawić WI-FI. Mam zabezpieczoną sieć hasłem i muszę ustawić ręcznie IP, DNS, bramkę itd. Z hasłem nie ma problemu, ale nie widzę opcji wejścia w dalsze ustawienia. Czy ktoś wie jak o zrobić.
Android ICS nie oferuje takich ustawień. Należy się zaopatrzyć w aplikację zarządzającą sieciami WiFi (np. WiFi Manager).

11. Tablet dziwnie potrafi się zachowywać przy bardzo niskim stanie baterii – objawia się to samoczynnym „klikaniem” w ekran. Wygląda to tak, jakby ktoś zdalnie klikał w losowe miejsca na ekranie.
Zanotowaliśmy wspomniany problem – taka sytuacja miała miejsce mniej więcej raz na 10 uruchomień tabletu (za każdym razem tablet był sprowadzany do niskiego stanu baterii). Nie znamy przyczyn takiego stanu rzeczy, ale przekazaliśmy spostrzeżenia do firmy Goclever.

Firma Goclever ustosunkowała się już do niektórych naszych spostrzeżeń:

Problem sprzętowy z g sensorem jest nam znany i został już rozwiązany w kolejnych numerach seryjnych. Stabilność ekranu to nasz priorytet w tym modelu, stale nad nim pracujemy.

Obecnie czekamy na dalsze informacje z GC.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • dzisiaj próbowałem coś sprawdzić na standardowej przeglądarce oraz delfinie i jeden wielki lag. Zasięg max, 2 metry od rutera. Jedynie opera mobile daje radę.

  • kupiłem tablet tydzień temu, nic mi się nie odkleja, większych problemów z baterią brak a zaobserwowane problemy to: lagowanie , lagowanie i jeszcze lagowanie ;)
    CM9 ściągnięte i czeka na instalacje ... :DDDD

  • @Gulas: Na pewno sprawdzimy fabryczne oprogramowanie i aktualizację, bo to nasz priorytet. O CM9 też myślimy, ale na razie nie mogę jeszcze na 100% napisać, że nasz plan się powiedzie. ;)

  • Panie Szymonie, czy będziecie testowac tablet z wgranym CM9 :)?
    Przydałaby się recenzja sprzętu na oryginalnym sofcie jak i CM9. Domyślam się, że tablet będzie do zwrotu i nie będzie ingerować zewnętrznym oprogramowaniem?

  • @BRT: Daj nam chwilę - poprzedni wpis dodałem ledwie 30 minut temu. ;) Zamówiliśmy już sprzęt, na dniach zaczniemy sprawdzać wszystko, o czym nasi Czytelnicy pisali. Pozdrawiam

  • dokladnie, albo ludzie maja juz dosc wysylania bo wiedza ze w okresie wakacyjnym jakos przezyja ta wade ze zla kalibracja i problemami okolo tego tematu, albo juz sie z tym pogodzili i przezyja tak czy siak, albo po prostu juz naprawili sami wgrywajac CM9. gdyby wszyscy mysleli ze serwic gc sobie z tym w trybie ekspresowym poradzi to by masowo odsylali. ale jak maja czekac a wyjezdzaja na wakacje... komu sie chce?

    przypomne tylko, ze w poprzedniej informacji >>serwis o tych problemach zupelnie nic nie wiedzial<<. poczekamy wiec pol roku, moze zalapia ze jest z czyms problem. a przepraszam, wtedy wygasnie gwarancja na matryce i baterie

  • czyli interpretując drugi punkt stanowiska GC, to wszyscy, którzy mieli/mają problemy z ekranem i dotykiem (przed instalacją CM9) cierpią na jakieś urojenia (hahahaha) . na dodatek to przez nas wada tego sprzętu nie istnieje dla GC, bo zamiast masowo wysyłać sprzęt do serwisu, to sami naprawiliśmy te taby poprzez wgranie CM9... niezła komedia...

  • ciekawe tylko ile osób musiałoby na raz zgłosić problem, 100, 500 1000, więcej? Gdzie nie sprawdzisz opinii, zawsze to samo, problemy z bateria, nagrzewanie, zwiechy, odklejanie monitora itp itd... To, że wy zgłosiliście ten problem powinno im wystarczyć, żeby w końcu coś z tym zrobić... No chyba ze uważają tabletmaniak.pl za mało opiniotwórcze źródło?!

  • @Gulas, @m: Skontaktowaliśmy się dzisiaj z Goclever i otrzymaliśmy dwie informacje:
    - po pierwsze, nie ma mowy o żadnym wycofywaniu towaru - z tego co usłyszeliśmy wynika, ze tablet sprzedaje się na tyle dobrze, że po prostu zaczyna go brakować w magazynach. Kolejna wielka dostawa (większa, niż poprzednia) jest już w drodze.
    - po drugie, serwis nie zanotował masowych reklamacji dotyczących A971. Jeśli to prawda, to wynika z tego, że poruszane u nas w komentarzach problemy z tabletem mogą nie być tak powszechne, jak wszyscy sądzą.

    Zgodnie z Waszym życzeniem, postanowiliśmy również raz jeszcze przyjrzeć się A971, tym razem konkretnie pod kątem zgłaszanych przez Was usterek.

    Pozdrawiam

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies