>

Aktualizacja: Problemy z Goclever Tab A971 – mamy już pierwsze rozwiązanie!

AKTUALIZACJA:
Część problemów udało się już rozwiązać. Zapraszamy do dalszej części tekstu.

Nasz test Goclever Tab A971 cieszy się wśród Was wielką popularnością – tablet wielu osobom przypadł do gustu, bowiem dostępny jest w stosunkowo niskiej cenie, oferując przy tym niezły ekran IPS. Od czasu oficjalnej premiery rynkowej urządzenia minęły zaledwie 2 tygodnie – przez ten czas sprzęt zdążył już znaleźć wielu właścicieli. Nie wszyscy są jednak w 100% zadowoleni. Przez ostatnich kilka dni docierały do nas Wasze uwagi dotyczące mniejszych i większych problemów z A971. Pośród nich na pierwszy plan wysunęła się kwestia dziwnie działającego ekranu przy niskim stanie naładowania akumulatora oraz brak opcji debugowania w menu. Z zapytaniem, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zwróciliśmy się do firmy Goclever.

Goclever Tab A971 / fot. tabletManiaK

Problem numer 1
W menu brakuje możliwości włączenia w opcjach deweloperskich trybu debugowania, a w w instrukcji obsługi dostępnej na stronie GoClever opcja ta jest udokumentowana jako istniejąca.

Wspomniany problem jest już firmie znany. Właśnie trwa optymalizowanie nowego firmware, które rozwiąże tą kwestię. Oprogramowanie będzie za jakiś czas dostępne na stronie Goclever – postaramy się dać Wam znać, kiedy możecie spodziewać się opublikowania poprawek. Kolejne partie tabletów będą miały już to oprogramowanie wgrane.

Problem numer 2
Przy niskim poziomie naładowania baterii (około 15%) ekran zaczyna delikatnie migać (co widać szczególnie na białym tle), pojawiają się również kłopoty z obsługą sprzętu przez dotyk.

Dział techniczny Goclever zbada tą sprawę i postara się jak najszybciej ustalić, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak dotąd oficjalnie nie zgłoszono takiego problemu z tabletem Tab A971.

Podsumowując, rozwiązanie pierwszego z problemów jest już bliskie rozwiązania, w drugim wypadku musicie się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Czy kłopoty z wyświetlaczem dotyczą tylko wybranych egzemplarzy urządzenia, czy też sprawa jest szerszego kalibru, tego na razie nie wiemy. Dlatego zgłaszajcie nam w komentarzach wszystkie usterki, na jakie cierpią Wasze A971. Postaramy się na bieżąco kontaktować z Goclever i ułatwiać Wam znalezienie rozwiązania.

AKTUALIZACJA z 6.07.2012

Przed chwilą otrzymaliśmy z Goclever informację, iż poważna część zgłaszanych przez Was problemów doczekała się rozwiązania. Dzisiaj na stronie firmy umieszczony został nowy firmware (GCA9711205xxxx), który wprowadza szereg poprawek – między innymi dodano ADB i nową kalibrację baterii, co powinno rozwiązać najpoważniejszą kwestię – wariującego ekranu przy niskim poziomie naładowania.

UWAGA: koniecznie zapoznajcie się z instrukcją, jak właściwie zaaktualizować tablet. Link:
http://www.goclever.com/pl/pl/goclever_tab_a971#support

Dajcie znać w komentarzach, czy nowe oprogramowanie działa tak, jak powinno. Czekamy również na kolejną porcję Waszych spostrzeżeń, co do ewentualnych kłopotów z tabletem Goclever A971.

AKTUALIZACJA z 1.08.2012

Udało się nam z sukcesem zakończyć kolejną rundę testów tabletu A971. Poniżej znajdziecie listę zgłaszanych przez Was usterek, wraz z naszym komentarzem. Warto dodać, że pracowaliśmy na innym modelu, niż egzemplarz wykorzystany w czasie testu Goclever A971.

1. Tablet grzeje się z prawej strony (tam gdzie są wszystkie przyciski).
Zanotowaliśmy taki problem, ale tylko podczas ładowania. Podczas pracy temperatura nie osiąga poziomu, który byłby niekomfortowy.

2. Skype nie wykrywa kamerki
Nasz egzemplarz wykrywa kamerkę bez żadnych problemów.

3. Podświetlenie jest mało płynne i ma tylko 5 stopni
To prawda, podświetlenie ograniczone jest tylko do 5 stopni.

4. Widoczne jest migotanie przy jasności 20%.
To prawda, zanotowaliśmy podobny problem przy niskim stanie baterii. Rozwiązaniem było ustawienie najwyższego poziomu podświetlenia.

5. Ramka potrafi zatrzeszczeć przy dociśnięciu.
Nie zanotowaliśmy takiego problemu, nasz egzemplarz nie miał również żadnych kłopotów z tytułu odklejającego się ekranu.

6. Nie ma możliwości włączenia usług developerskich.
Taka opcja pojawia się po aktualizacji oprogramowania.

7. Nie działa TILT
Rzeczywiście, funkcja TILT nie działa.

8. WiFi działa niestabilnie i potrafi zrywać połączenie
Ustawiliśmy w opcjach, aby tablet nie usypiał karty przy wyłączonym wyświetlaczu (Ustawienia -> WiFi -> Zaawansowane). Nie doświadczyliśmy zrywania połączenia, ani opóźnień, wynikających z problemów sprzętowych.

9. Czasami tablet ma „czkawkę”. Nie reaguje na kliknięcia. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Nie zauważyliśmy takiego problemu w naszym egzemplarzu.

10. Nie mogę ustawić WI-FI. Mam zabezpieczoną sieć hasłem i muszę ustawić ręcznie IP, DNS, bramkę itd. Z hasłem nie ma problemu, ale nie widzę opcji wejścia w dalsze ustawienia. Czy ktoś wie jak o zrobić.
Android ICS nie oferuje takich ustawień. Należy się zaopatrzyć w aplikację zarządzającą sieciami WiFi (np. WiFi Manager).

11. Tablet dziwnie potrafi się zachowywać przy bardzo niskim stanie baterii – objawia się to samoczynnym „klikaniem” w ekran. Wygląda to tak, jakby ktoś zdalnie klikał w losowe miejsca na ekranie.
Zanotowaliśmy wspomniany problem – taka sytuacja miała miejsce mniej więcej raz na 10 uruchomień tabletu (za każdym razem tablet był sprowadzany do niskiego stanu baterii). Nie znamy przyczyn takiego stanu rzeczy, ale przekazaliśmy spostrzeżenia do firmy Goclever.

Firma Goclever ustosunkowała się już do niektórych naszych spostrzeżeń:

Problem sprzętowy z g sensorem jest nam znany i został już rozwiązany w kolejnych numerach seryjnych. Stabilność ekranu to nasz priorytet w tym modelu, stale nad nim pracujemy.

Obecnie czekamy na dalsze informacje z GC.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Muszę stwierdzić, że chyba nic się nie zmieniło.. Przy niskim stanie baterii ekran miga i występuje duch chociaż po pierwszym rozładowaniu nie było ducha. Jeżeli chodzi o ekran to też nie do końca jest wszystko ok. cała strona tam gdzie klawisze prawie niezauważalnie lekko się odkleja, pewnie od temperatury i pewnie będzie gorzej z czasem.. a ma ktoś może jakieś dobre gry? w internecie jest tego pełno ale bardzo mało działa:/

  • 2 miesiące mineły i teraz wiem co jest nie tak z tabletem. Naładowanie baterii od 0 do full przy wyłączonym tablecie, odpowiada ok. 4X% wskazania pod Androidem. Kiedy włączam tablet to właśnie tyle pokazuje pod andkiem. mogę podłączyc do ładowarki ale 100% osiąga po pół godzinie (widać, że coś jest nie tak}. Przy tak naładowanym tablecie do 100% pracuje się narmalnie, jednak przy np. 55% zaczyna świrować i się wyłącza. Podłączenie ładowarki i bateria pokazuje że jest pusta (pod andkiem 55%). Jak jeszcze trochę pomecze tablet jak świruje i bateria zajdzie do 30% (wystarczą 2 minuty, wskaźnik i tak kłamie), to po naładowaniu i włączeniu tableta pokazuj np. 75%. Tak się bawiąc można zejść pod Andkiem do 0% i wtedy widać, że naładowanie na full to jak pisałem np. 46%. W poniedziałek zgłaszam do serwisu. I nie patzryłbym na numery seryjne, bo ja mam ten z 5 i nic się nie odkleja.

  • W modelach GCA9711207xxxx matryca jest lepsza (brak ducha) i nie odkleja się narożnik. Ja tak przynajmniej mam (odpukać). Ale co z tego jak przy ładowaniu ekran szalał i oddałem na gwarancję.

  • Przemo - przy okazji jesli mozesz opisz roznice w wykonaniu. z tego co ciagle gc mowil- byl to priorytet aby bylo lepiej z matryca i wykonaniem.

  • Witam.
    Jak już pisałem wcześniej oddałem tableta do serwisu.
    Wczoraj minął 14 dzień roboczy, więc dziś udałem się do sklepu i powiedzieli, że nie mają mojego tableta jeszcze i dali mi nowego z półki:) Zachowali się honorowo i teraz mam tego nowszego z numerem GCA9711207xxxx:) Zobaczymy czy będzie śmigać... Jeszcze tylko softa muszę wgrać ze strony bo nie wszystko działa..

  • po wpakowaniu nowego CM10 z 2 wrzesnia tablet sporo zyskuje na wydajnosci. nie sa to jakies cuda ale wyraznie zyskuje do standardowego romu. kurcze, wkurza mnie to, ze ludzie kupuja urzadzenie a tam - to nie dziala, tu cos nie tak, tam takie jakies... to jest zwykle sprzedawanie wadliwego towaru. szczerze mowiac, jak mnie to wkurzy to do roku, czasem 2 lat mam czas na zwrot ze wzgledu na niezgodnosc z umowa. gdy wiecej osob sie obudzi z takim uczuciem, ze sa po prostu wystrychnieci na dudka to zrobia zwrot i stety firma GC ktora zamiast dbac o zadowolenie klienta bedzie musiala sie liczyc ze spora strata. bo to jest przepraszam ale kpina aby zwracac klientom nie naprawiony sprzet. co gorsza, w rozpiskach co bylo naprawiane i co "jest" naprawione wpisuja wlasnie wciaz wadliwe elementy. zadna normalna i liczaca sie z klientem firma w czasach tak duzej konkurencji by sobie nie pozwolila na takie cyrki i jawne kpienie z klientow. a ze klient ma swoje prawa i wkurzony moze uzyc narzedzi jakie daje mu prawo polskie to sie pewnego dnia moga bolesnie przekonac.

  • Więc tak,tablet powrócił z serwisu i tak jak i u was, naroznik nadal sie odkleja, baterie wymienili... poki co zrobilem update softa i zszedlem do 2% na najnizszym podswietleniu matrycy (jeszcze nie tym najciemniejszym) i nie wariowal. Zobaczymy kolejny raz. Tak czy siak nie jestem zadowolony... czy ktos kupował ostatnio może ? Nadal z tą odklejającą się matrycą są? Myslalem , ze moze na nowy wymienia... eh lipa ogólnie.

  • Po dwóch tygodniach używania tabletu po "naprawie" w serwisie GC, narożnik odkleja się tak jak przed oddaniem do naprawy.

  • Ja odebrałem dzisiaj z serwisu po 29 dniach od zgłoszenia. Napisali że wymienili baterie, podkleili narożnik i uaktualnili oprogramowanie "FX" ? Na dzień dobry widać że narożnik odłazi, a w chwili zmiany w ustawieniach z języka angielskiego na polski biedaczyna się zawiesił - nie dał rady z takim natłokiem zadań. Zobaczymy, dziś go będę jeszcze testował ale wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują że jeszcze w tym tygodniu zgłoszę znowu żę jest to samo, czyli tablet nie nadaje się do spełnienia wsego podstawowego przeznaczenia. Od przestępstwa 286 par.1 kk firmę Goclever dzieli jedynie "zamiar", bo pewnie nie mieli zamiaru wypuścić takiego knota. Ale moim zdaniem muszą to piwo wypić.

  • Na stronie producenta znajduje się zakładka "wsparcie" czy jakoś podobnie i tam jest "zgłoszenie reklamacji". Wypełniasz formularz przez internet i prześlą ci emaila jak należy przygotować paczkę dla kuriera. Kurier będzie najprawdopodobniej następnego dnia; max-2dni później.
    Przesyłka idzie przez DHL więc szybko trafi do serwisu. Nie wiem ile trzeba czekać zanim Ci go zwrócą i jak działa sam serwis ponieważ mój odebrał kurier dopiero dzisiaj. Jak przyjdzie to napiszę.

    Pozdrawiam.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies