>

Aktualizacja: Problemy z Goclever Tab A971 – mamy już pierwsze rozwiązanie!

AKTUALIZACJA:
Część problemów udało się już rozwiązać. Zapraszamy do dalszej części tekstu.

Nasz test Goclever Tab A971 cieszy się wśród Was wielką popularnością – tablet wielu osobom przypadł do gustu, bowiem dostępny jest w stosunkowo niskiej cenie, oferując przy tym niezły ekran IPS. Od czasu oficjalnej premiery rynkowej urządzenia minęły zaledwie 2 tygodnie – przez ten czas sprzęt zdążył już znaleźć wielu właścicieli. Nie wszyscy są jednak w 100% zadowoleni. Przez ostatnich kilka dni docierały do nas Wasze uwagi dotyczące mniejszych i większych problemów z A971. Pośród nich na pierwszy plan wysunęła się kwestia dziwnie działającego ekranu przy niskim stanie naładowania akumulatora oraz brak opcji debugowania w menu. Z zapytaniem, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zwróciliśmy się do firmy Goclever.

Goclever Tab A971 / fot. tabletManiaK

Problem numer 1
W menu brakuje możliwości włączenia w opcjach deweloperskich trybu debugowania, a w w instrukcji obsługi dostępnej na stronie GoClever opcja ta jest udokumentowana jako istniejąca.

Wspomniany problem jest już firmie znany. Właśnie trwa optymalizowanie nowego firmware, które rozwiąże tą kwestię. Oprogramowanie będzie za jakiś czas dostępne na stronie Goclever – postaramy się dać Wam znać, kiedy możecie spodziewać się opublikowania poprawek. Kolejne partie tabletów będą miały już to oprogramowanie wgrane.

Problem numer 2
Przy niskim poziomie naładowania baterii (około 15%) ekran zaczyna delikatnie migać (co widać szczególnie na białym tle), pojawiają się również kłopoty z obsługą sprzętu przez dotyk.

Dział techniczny Goclever zbada tą sprawę i postara się jak najszybciej ustalić, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak dotąd oficjalnie nie zgłoszono takiego problemu z tabletem Tab A971.

Podsumowując, rozwiązanie pierwszego z problemów jest już bliskie rozwiązania, w drugim wypadku musicie się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Czy kłopoty z wyświetlaczem dotyczą tylko wybranych egzemplarzy urządzenia, czy też sprawa jest szerszego kalibru, tego na razie nie wiemy. Dlatego zgłaszajcie nam w komentarzach wszystkie usterki, na jakie cierpią Wasze A971. Postaramy się na bieżąco kontaktować z Goclever i ułatwiać Wam znalezienie rozwiązania.

AKTUALIZACJA z 6.07.2012

Przed chwilą otrzymaliśmy z Goclever informację, iż poważna część zgłaszanych przez Was problemów doczekała się rozwiązania. Dzisiaj na stronie firmy umieszczony został nowy firmware (GCA9711205xxxx), który wprowadza szereg poprawek – między innymi dodano ADB i nową kalibrację baterii, co powinno rozwiązać najpoważniejszą kwestię – wariującego ekranu przy niskim poziomie naładowania.

UWAGA: koniecznie zapoznajcie się z instrukcją, jak właściwie zaaktualizować tablet. Link:
http://www.goclever.com/pl/pl/goclever_tab_a971#support

Dajcie znać w komentarzach, czy nowe oprogramowanie działa tak, jak powinno. Czekamy również na kolejną porcję Waszych spostrzeżeń, co do ewentualnych kłopotów z tabletem Goclever A971.

AKTUALIZACJA z 1.08.2012

Udało się nam z sukcesem zakończyć kolejną rundę testów tabletu A971. Poniżej znajdziecie listę zgłaszanych przez Was usterek, wraz z naszym komentarzem. Warto dodać, że pracowaliśmy na innym modelu, niż egzemplarz wykorzystany w czasie testu Goclever A971.

1. Tablet grzeje się z prawej strony (tam gdzie są wszystkie przyciski).
Zanotowaliśmy taki problem, ale tylko podczas ładowania. Podczas pracy temperatura nie osiąga poziomu, który byłby niekomfortowy.

2. Skype nie wykrywa kamerki
Nasz egzemplarz wykrywa kamerkę bez żadnych problemów.

3. Podświetlenie jest mało płynne i ma tylko 5 stopni
To prawda, podświetlenie ograniczone jest tylko do 5 stopni.

4. Widoczne jest migotanie przy jasności 20%.
To prawda, zanotowaliśmy podobny problem przy niskim stanie baterii. Rozwiązaniem było ustawienie najwyższego poziomu podświetlenia.

5. Ramka potrafi zatrzeszczeć przy dociśnięciu.
Nie zanotowaliśmy takiego problemu, nasz egzemplarz nie miał również żadnych kłopotów z tytułu odklejającego się ekranu.

6. Nie ma możliwości włączenia usług developerskich.
Taka opcja pojawia się po aktualizacji oprogramowania.

7. Nie działa TILT
Rzeczywiście, funkcja TILT nie działa.

8. WiFi działa niestabilnie i potrafi zrywać połączenie
Ustawiliśmy w opcjach, aby tablet nie usypiał karty przy wyłączonym wyświetlaczu (Ustawienia -> WiFi -> Zaawansowane). Nie doświadczyliśmy zrywania połączenia, ani opóźnień, wynikających z problemów sprzętowych.

9. Czasami tablet ma „czkawkę”. Nie reaguje na kliknięcia. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Nie zauważyliśmy takiego problemu w naszym egzemplarzu.

10. Nie mogę ustawić WI-FI. Mam zabezpieczoną sieć hasłem i muszę ustawić ręcznie IP, DNS, bramkę itd. Z hasłem nie ma problemu, ale nie widzę opcji wejścia w dalsze ustawienia. Czy ktoś wie jak o zrobić.
Android ICS nie oferuje takich ustawień. Należy się zaopatrzyć w aplikację zarządzającą sieciami WiFi (np. WiFi Manager).

11. Tablet dziwnie potrafi się zachowywać przy bardzo niskim stanie baterii – objawia się to samoczynnym „klikaniem” w ekran. Wygląda to tak, jakby ktoś zdalnie klikał w losowe miejsca na ekranie.
Zanotowaliśmy wspomniany problem – taka sytuacja miała miejsce mniej więcej raz na 10 uruchomień tabletu (za każdym razem tablet był sprowadzany do niskiego stanu baterii). Nie znamy przyczyn takiego stanu rzeczy, ale przekazaliśmy spostrzeżenia do firmy Goclever.

Firma Goclever ustosunkowała się już do niektórych naszych spostrzeżeń:

Problem sprzętowy z g sensorem jest nam znany i został już rozwiązany w kolejnych numerach seryjnych. Stabilność ekranu to nasz priorytet w tym modelu, stale nad nim pracujemy.

Obecnie czekamy na dalsze informacje z GC.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Witajcie to wada fabryczna,mój ekran też się odkleja po stronie kamery, wkurza mnie to strasznie bo muszę go dociskać chyba go sprzedam albo wyślę do naprawy tablet ma 7 dni ....... nagrzewa się po stronie kamery bardzo mocno tutaj nie ma mowy o lekkim nagrzewaniu czasami muszę złapać go w inny sposób bo to już jest uciążliwe ! ekran migocze przy 20% baterii .Tablet jest mocno niedopracowany ale czego się spodziewać za 670zł !

  • Po paru dniach użytkowania: przy dobrym zasięgu wifi, net działa ok. matryca super, bateria trzyma ok. 5h (+/-) ciągłego użytkowania.
    Na minus: nagrzewa się mocno przy przeglądaniu stron (ale nie jakoś tragicznie), wyłączanie przy niskim stanie naładowania.
    Jak za 660 zł jest ok.

  • Mam ten sam problem co mrkajtoslaw czyli "odklejony ekran" może wysłali mi twój egzemplarz:-) :-) poza tym to samo co u kolegów wyżej

  • Niestety musiałem wysłać swój tablet do serwisu.
    Podczas zakupu obejrzałem go z każdej strony i nie miał żadnych wad fizycznych. Po kilku godzinach pracy, nagrzał się (po stronie kamery) i nie wiem jak to ująć ale "odkleił się ekran". Krawędź wystaje około 0,5-1mm, nad obudowę i trzeba było go wciskać z powrotem (sytuacja z odklejaniem jednak się powtarzała) . Ale pomimo tego samo urządzenie działało poprawnie.
    Martwi mnie tylko serwis, o ile samo zgłoszenie i odbiór przez kuriera odbyło się szybko, to status naprawy jest cały czas "oczekuje na naprawę".
    Zawsze uważam że nie ma rzeczy które się nie psują i wszystko może się wydarzyć, to długa reakcja serwisu i brak informacji, zawsze skreśla u mnie daną firmę w dalszych zakupach.

  • @Szymon, warto zrobić jeszcze raz , bo ja kupiłem ten tablet po Waszym teście (które teraz jest podlinkowany na stronie producenta). Mam nadzieję, że GoClever szykuje rozwiązanie, bo to raczej problem na lini software bateria.

  • Po 15 godzinach zabawy poza wyżej wymienionymi problemami przepalił mi się piksel. Pocieszam się że narazie jeden:)

  • pisalem to juz na forum androida ale pozwole sobie tutaj przekleic moje kilkudniowe obserwacje i wnioski >>>

    pobawilem sie troche programem do kalibracji baterii, czyli wymazuje zapis w plikach o naladowaniu i zapisuje wlasciwe... gdzies trzy razy przeszlem cykle ladowania. nic to nie pomoglo. blad jest pewnie programowy, albo cos daje zle odczyty do systemu a ten nie koryguje stanu. dzis dosc dokladnie sie temu przygladnalem i teraz postaram sie to opisac w szczegolach.

    tablet dzialal z przerwami na wygaszenie okolo 9 godzin, czyli scislej pracy z wifi, przegladarka, zdjeciami itd. w sumie liczac jakies 6-7 godzin. przy okolo 30% zaczal migotac na podswietleniu 20/40%. przeszedlem na wyzszy czyli 60% i znika problem migotania. cos jak pacjent na stole operacyjnym, trzepnac pradem i pracuje dalej od tego czasu - wejscia na 30%- zeszlo jakies 15 gora 20min... pojawia sie stan 25% i zaczyna swirowac dotyk. przelaczam szybko na edytor teksu i na pasek aby wiedziec jak szybko pada zasilanie. uplynela nie cala minuta i zrobil sie stan 20%. przejscie na 19/18% i zdycha. co potwierdza to, ze na tym etapie bateria jest praktycznie doszczetnie rozladowana i nie ma mocy podtrzymania podstawowych funkcji tabletu.

    wiec jesli dobrze analizuje i interpretuje to co widze jest tam po prostu jakis blad w odczycie pojemnosci baterii albo po prostu system nie ma dobrych parametrow ustawionych baterii. podejrzewam, ze moze byc ustawiony wlasnie dla 7600/7800-8000mah a jest 6000mah. czyli te wlasnie brakujace 15-20% wiecej jest ustawione jak dla tych 7600/7800-8000mah. co daje efekt taki jakby gdyby byla 7600/7800-8000mah to zglaszalby zapotrzebowanie na ladowanie przy okolo 10% [u nas wlasnie te 25-20%] i przy 4/6% [ u nas 15-20%] by sie wylaczyl z automatu. dokladnie to samo sie dzieje teraz tylko jest przestawiony o wartosc jakichs 1600-2000mah czyli te wlasnie 10-20%. stad wlasnie te problemy, tak przynajmniej logicznie rozkladajac problem i po tych wszystkich obserwacjach by wynikalo.

    czyli cale to migotanie i szalenstwo dotyku by nie wystepowalo bo po prostu tablet by sie przy wlasciwych ustawieniach juz dawno wylaczyl. takze jesli dobrze sadze jest tam po prostu cos gdzies progamowo zle ustawione na starcie i stad jest to wszystko. mam tylko nadzieje ze GC tematowi sie przydlanie i maja tam kogos z glowa na karku aby zaobserwowal problem i szybko zglosil dostawcy romu problem do naprawy. jako jeden z posiadaczy czekam wiec na nowy rom do wgrania i mam nadzieje koniec problemow w przynajmniej tym temacie.

  • @zibi: Problem w tym, że nie mamy teraz tego sprzętu - wyjechał od nas jakiś czas temu. Jeżeli jednak wspomniany problem wypływa coraz częściej, coś musi być na rzeczy, dlatego na pewno będziemy badać sprawę.

  • Coś nie opublikował się mój komentarz. To jeszcze raz - też mam ten sam problem. Wydaje mi się (po lekturze forów), że każdy z użytkowników to zgłasza. Jak macie tablet w redakcji to sami możecie to sprawdzić.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies