>

Aktualizacja: Problemy z Goclever Tab A971 – mamy już pierwsze rozwiązanie!

AKTUALIZACJA:
Część problemów udało się już rozwiązać. Zapraszamy do dalszej części tekstu.

Nasz test Goclever Tab A971 cieszy się wśród Was wielką popularnością – tablet wielu osobom przypadł do gustu, bowiem dostępny jest w stosunkowo niskiej cenie, oferując przy tym niezły ekran IPS. Od czasu oficjalnej premiery rynkowej urządzenia minęły zaledwie 2 tygodnie – przez ten czas sprzęt zdążył już znaleźć wielu właścicieli. Nie wszyscy są jednak w 100% zadowoleni. Przez ostatnich kilka dni docierały do nas Wasze uwagi dotyczące mniejszych i większych problemów z A971. Pośród nich na pierwszy plan wysunęła się kwestia dziwnie działającego ekranu przy niskim stanie naładowania akumulatora oraz brak opcji debugowania w menu. Z zapytaniem, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, zwróciliśmy się do firmy Goclever.

Goclever Tab A971 / fot. tabletManiaK

Problem numer 1
W menu brakuje możliwości włączenia w opcjach deweloperskich trybu debugowania, a w w instrukcji obsługi dostępnej na stronie GoClever opcja ta jest udokumentowana jako istniejąca.

Wspomniany problem jest już firmie znany. Właśnie trwa optymalizowanie nowego firmware, które rozwiąże tą kwestię. Oprogramowanie będzie za jakiś czas dostępne na stronie Goclever – postaramy się dać Wam znać, kiedy możecie spodziewać się opublikowania poprawek. Kolejne partie tabletów będą miały już to oprogramowanie wgrane.

Problem numer 2
Przy niskim poziomie naładowania baterii (około 15%) ekran zaczyna delikatnie migać (co widać szczególnie na białym tle), pojawiają się również kłopoty z obsługą sprzętu przez dotyk.

Dział techniczny Goclever zbada tą sprawę i postara się jak najszybciej ustalić, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak dotąd oficjalnie nie zgłoszono takiego problemu z tabletem Tab A971.

Podsumowując, rozwiązanie pierwszego z problemów jest już bliskie rozwiązania, w drugim wypadku musicie się jeszcze uzbroić w cierpliwość. Czy kłopoty z wyświetlaczem dotyczą tylko wybranych egzemplarzy urządzenia, czy też sprawa jest szerszego kalibru, tego na razie nie wiemy. Dlatego zgłaszajcie nam w komentarzach wszystkie usterki, na jakie cierpią Wasze A971. Postaramy się na bieżąco kontaktować z Goclever i ułatwiać Wam znalezienie rozwiązania.

AKTUALIZACJA z 6.07.2012

Przed chwilą otrzymaliśmy z Goclever informację, iż poważna część zgłaszanych przez Was problemów doczekała się rozwiązania. Dzisiaj na stronie firmy umieszczony został nowy firmware (GCA9711205xxxx), który wprowadza szereg poprawek – między innymi dodano ADB i nową kalibrację baterii, co powinno rozwiązać najpoważniejszą kwestię – wariującego ekranu przy niskim poziomie naładowania.

UWAGA: koniecznie zapoznajcie się z instrukcją, jak właściwie zaaktualizować tablet. Link:
http://www.goclever.com/pl/pl/goclever_tab_a971#support

Dajcie znać w komentarzach, czy nowe oprogramowanie działa tak, jak powinno. Czekamy również na kolejną porcję Waszych spostrzeżeń, co do ewentualnych kłopotów z tabletem Goclever A971.

AKTUALIZACJA z 1.08.2012

Udało się nam z sukcesem zakończyć kolejną rundę testów tabletu A971. Poniżej znajdziecie listę zgłaszanych przez Was usterek, wraz z naszym komentarzem. Warto dodać, że pracowaliśmy na innym modelu, niż egzemplarz wykorzystany w czasie testu Goclever A971.

1. Tablet grzeje się z prawej strony (tam gdzie są wszystkie przyciski).
Zanotowaliśmy taki problem, ale tylko podczas ładowania. Podczas pracy temperatura nie osiąga poziomu, który byłby niekomfortowy.

2. Skype nie wykrywa kamerki
Nasz egzemplarz wykrywa kamerkę bez żadnych problemów.

3. Podświetlenie jest mało płynne i ma tylko 5 stopni
To prawda, podświetlenie ograniczone jest tylko do 5 stopni.

4. Widoczne jest migotanie przy jasności 20%.
To prawda, zanotowaliśmy podobny problem przy niskim stanie baterii. Rozwiązaniem było ustawienie najwyższego poziomu podświetlenia.

5. Ramka potrafi zatrzeszczeć przy dociśnięciu.
Nie zanotowaliśmy takiego problemu, nasz egzemplarz nie miał również żadnych kłopotów z tytułu odklejającego się ekranu.

6. Nie ma możliwości włączenia usług developerskich.
Taka opcja pojawia się po aktualizacji oprogramowania.

7. Nie działa TILT
Rzeczywiście, funkcja TILT nie działa.

8. WiFi działa niestabilnie i potrafi zrywać połączenie
Ustawiliśmy w opcjach, aby tablet nie usypiał karty przy wyłączonym wyświetlaczu (Ustawienia -> WiFi -> Zaawansowane). Nie doświadczyliśmy zrywania połączenia, ani opóźnień, wynikających z problemów sprzętowych.

9. Czasami tablet ma „czkawkę”. Nie reaguje na kliknięcia. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Nie zauważyliśmy takiego problemu w naszym egzemplarzu.

10. Nie mogę ustawić WI-FI. Mam zabezpieczoną sieć hasłem i muszę ustawić ręcznie IP, DNS, bramkę itd. Z hasłem nie ma problemu, ale nie widzę opcji wejścia w dalsze ustawienia. Czy ktoś wie jak o zrobić.
Android ICS nie oferuje takich ustawień. Należy się zaopatrzyć w aplikację zarządzającą sieciami WiFi (np. WiFi Manager).

11. Tablet dziwnie potrafi się zachowywać przy bardzo niskim stanie baterii – objawia się to samoczynnym „klikaniem” w ekran. Wygląda to tak, jakby ktoś zdalnie klikał w losowe miejsca na ekranie.
Zanotowaliśmy wspomniany problem – taka sytuacja miała miejsce mniej więcej raz na 10 uruchomień tabletu (za każdym razem tablet był sprowadzany do niskiego stanu baterii). Nie znamy przyczyn takiego stanu rzeczy, ale przekazaliśmy spostrzeżenia do firmy Goclever.

Firma Goclever ustosunkowała się już do niektórych naszych spostrzeżeń:

Problem sprzętowy z g sensorem jest nam znany i został już rozwiązany w kolejnych numerach seryjnych. Stabilność ekranu to nasz priorytet w tym modelu, stale nad nim pracujemy.

Obecnie czekamy na dalsze informacje z GC.

Szymon Marcjanek

Komentarze

  • Moim zdaniem również problem z miganiem przy 50% i więcej procent to tak naprawdę problem z niepoprawnie działającym wskaźnikiem poziomu naładowania baterii. U mnie jest tak że czasami wskaźnik pokazuje np. 72% a ekran zaczyna migać i żyć własnym życiem. Po chwili tablet w ogóle się wyłącza - i trzeba go podłączyć do ładowarki aby w ogóle coś zrobić. Najciekawsze jest to, że nawet po całonocnym ładowaniu wskaźnik pokazuje np. tylko 80%.
    Ja w tej sytuacji używam zawsze CWM recovery mode. Czyszczę statystyki użycia baterii i wskaźnik zaczyna pokazywać poprawnie - a miganie wraca znowu przy kilkunastu procentach. Jakiś czas mam spokój a potem zabawę trzeba powtórzyć :)
    Wstyd że tyle miesięcy po premierze ciągle nie udało się Go Cleverowi rozwiązać tego problemu. Ale wiadomo - ważniejsze jest wpychanie na rynek kolejnych modeli....

  • Chyba znalazłem roziwązanie ze złym stanem bat.
    Problem z własnym życiem tableta który wpisywał i robił co chiał zauwazyłem ze występuje tylko na niskim stanie bat Ale po pewnym czasie zaczeło się to pojawiac na 50% lub więcej % bat. Jak wyłaczyłem tablet i podpiełem ładowarke wtedy zaczynało ladowac ze stanu 0%.
    Po analizie wielu wątków z róznych miejsc podjełem próbe systematycznych cyklów ladownaia i rozładowania.
    Ładowanie (tylko na wyłaczonym tablecie i tylko po przez złacze USB) do 100% pózniej rozładowanie (puszczałem film na loop az do padnięcia) ponowne uruchomienie i zabawa az do kompletnego rozładowania. Kolejny cykl naładownaia do 100% urochomienie urzadzenia i reset w ustawieniach - kopia i kasowanie danych.
    Ponowny drenaz bat do kompletnego zera i w kółko cykle. Jestem już po 4-tym cyklu i stan bateri zaczyna pokazywąc dobrze. Niestety problem swirowania nadal wsytępuje przy niskim stanie, ale znaczniej rzadziej. musze doprowadzić bat do stanu krytycznego żeby problem wystapił.

  • Sprawa tyczy się innego tabletu ale też firmy GOCLEVER. 12 lutego kurier odebrał mojego tableta bo wysłałem na gwarancje po tygodniu użytkowania. Jutro minie tydzień od wysłania a na stronie interentowej to śledzenia statusu, jak wie pojawiło od nadania nr RMA nadal jest status "Zlecenie przyjęte do realizacji". Od godzinny dzwonie do serwisu by dowiedzieć się czy tablet w ogóle doszedł i nikt nie odbiera. Czy ktoś co już wysyłał do nich na reklamacje wypowie się czy miał podobną wytuacje, ile czakał i czy status się zmieniał?

  • Jeśli chodzi o baterię z wykrzyknikiem to mam to samo ale można to poprawić - po podłączeniu do usb z zasilaczem trzymam dłuuuuugo przycisk power - nawet ponad 30 sekund. I tablet zaskakuje.
    Mam inny problem - macie dostep do sklepu google play? Wyczytałem, że to generlnie problem dla goclevera i dla niektorych modeli są poprawki. Ja mam CM9 i nie wiem czy jaśli będzie poprawka to mogę ja wgrać

  • Witam ponownie. Jeżeli chodzi o zgloszoną przez mnie niezgodność towaru z umową - chodzi o " tablet" A971 to Szanowny Pan derektor z komputronika nie uwzględnił mojego roszczenia bo złapał mnie za stwierdzenie że zgłosiłem towar za niezgodny z umową ponad 2 miesiące od stwierdzenia tej niezgodności (datę wziąłem z sufitu), a w zwiazku z czym moje uprawnienie wygasło. Dla mnie logiczne wydawało się być, że najpierw korzystam z serwisu gwarancyjnego i jak dwukrotnie nic to nie daje to stwierdzam że tablet nie potrafią naprwaić i nie nadaje on się do użytku. Komputronik jednak stoi widać na stanowsiku, że jak coś komuś nie pasuje to nie naprawiać, nie wysyłać tylko odstępować od umowy bo jak serwis chapnie sprzęt na 2 x po miesiąc to już się pozbawimy praw. Szanowny Pan dyrektor w kolejnej korespondenci (notabene wszystko wysyłane kurierem i koszty tej wymiany pogladów i koszty wysyłania urzadzenia do naprawy 2 x przekroczyły nie tylko marże firmy Komputronik ale i pewnie koszt produkcji tego syfu w Chinach) podtrzymał swoje zdanie - musiał zadziałać jak maszyna, nie ma u niego miejsca na logiczne myślenie, ale pocieszył że jako firma zwrócą do goclevera o wymianę na nowy jako że jestem tym szczęśliwcem ktory kupił u nich. Federacja konsumentów w Krakowie do której wysłałem maila z opisem i prośbą o pomoc milczała 2 tygodnie, a kiedy nawiedziłem ich "biuro" - jedna wystraszona młodzinka to mi powiedziano, że na ich oficjalnej stronie jest zły adres e-mail i wszystkie prośby i zapytania idą w kosmos (oczywiście ku uciesze). Nieważne, na nowo podany e-mail wysłałem i też nie odpowiedzieli nawet abym ich pocłaował w d...ę. Następnie wysłałem dokumenty do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta i ten odpowiedział, że generalnie rozpoczałem procedurę gwarancyjną to już amba zeżarła i muszę się przemordować chcoć jak to prawnicy nic do końca nic "na pewno" - też wyrazili zdzieiwnie tokiem rozumowania szefa komputronika. No nic, poszedłem odebrać A971 do Komputronika w Bonarce po dzięki bogu ponad 3 miesiąch od zgłoszenia, miły sprzedawca powiedział że już dawno musiał mnie powidamiać sms-em (notabene fajna forma powiadomienia, osobiście z nienznaych numerów idzie mi wszystko do kosza jako spam). Przy odbiorze okazało się że Goclevera stać było jedynie na wymianę płyty (notabene kogo stać na takie serwisy przy takich chińskim chłamie). Pewnie dezycję o wyrzuceniu syfu do kosza i przekazaniu klientowi syfu bez wad aby się odpier.... musi podejmować sam Mao Tse Tung. Nie powiem działało toto ładnie przez jeden dzień, ale pomimo że nic nie isntalowałem, aby nie zaburzać mojego dobrego pojmowania tego sprzętu na nowo baja bongo zaczeło się od nowa. Prędkość netu jak na poczatku lat 90 przy łączeniu prze modem max. 256kb.sek i to wieczne wieszanie się, nie tylko w necie ale i przy porusznaiu się między aplikacjami, w ustawieniach itp. I to ciągle wyskakujące wqrwiające powiadomienie "Aplikacja nie odpowiada - czekaj/zakończ" Patrzyłem również w innych sieciach otwartych, również na hot - spocie w Bonarce bo może coś u mnie jest nie tak, ale skąd, wszędzie to samo. O migotaniu ekranu poniżej 50% baterii i przy duchu poniżej 35% nawet nie wspomianam, bo to bym jakoś przebolał i zrzucił na kark tak "tanio" zakupionego sprzętu (prawie 900 z naciąganiem na ubezpieczenie i dodatkami). Pozbawiony wszelkich praw i złudzeń oddałem po raz 4-ty sprzet do naprawy i jeszcze pokazałem jak się na tym pracuje Panu z Komputronika - ale co on może, nawet jak udre ryja to nic to nie da, bo jak widać kupujący nie ma żadnych praw, tyle co do gwarancji. Zapowiadam odrazu - może to ktoś czyta z Komputroniak lub Golcevera. Ja sobie w swojej głowie już ten sprzet wykreśliłem z użytkowania. Ja mam Bonarkę po drodze do domu. Ja będę ten sprzęt wysyłał za Waszym pośrednictwem w nieskończoność, bo pamietajmy że gwarancja (chyba) przedłuża mi się o czas napraw. Koszty jakie zostaną poniesione na wożenie tego niech po stukroć przekroczą koszty tego tableta. Doprowadzę tę sprawę do końca za pośrednictwem skąpych ale jednak rozwiązań mi przysługujących. Nie mam zamiaru nikogo wyręczać, nic nie będę instalował na własną rekę, żadne CM9, CM10 ani żaden inny system pozbawiający mnie gwarancji. Pozdro. Do następnego odcinka.

  • Udało mi się tego CM10 wrzucić na mojego taba, ale nie działa on zabardzo płynnie. Tzn do momentu jak zainstaluję "compatibility i910" to jest spoko zarówno scrollowanie jak i cała reszta (podpinam zewn. klawiature+mysz bo ekran nie działa), po zainstalowaniu tego dodatku, który nomenomen sprawia że ekran zaczyna działać to wszystko dostaje niezłej zamuły, animacje nie są już takie płynne jak bez tego, a procek praktycznie cały czas jedzie na 100%. Ale fakt jest faktem, że internet działa na CM10 sprawniej.

  • kupiłem 3 miesiące temu model 971 i żałuję do dziś. od 2 tygodni pisze maile i próbuję dodzwonić się do serwisu (abonent ma wył telefon lub poza zasięgiem),na maile też żadnych odpowiedzi. Podejrzewam że serwis w ogóle nie istnieje. Tablet robi co chce gdy bateria jest poniżej 40%, internet mam 15MB a działa jak 256kB, ekran miga, wszystko się wiesza a bateria wskazuje co ma ochotę. Czytałem że na to pomaga zainstalowanie tego nowego softu z ich strony ale mój nr seryjny jest niezgodny (za nowy) dla tego softwaru- może ktoś coś poradzi?

    • Tak jak już pisałem wcześniej... kupiłem używkę A971 i miałem te same objawy.
      Zaktualizowałem więc soft do CM10, zresetowalem baterię (czy jak to tam się nazywa) i wszystko zaczęło pięknie działać.
      Polecam wykonać to samo a problemy powinny zniknąć.

      Pozdro
      Kowicz

  • Ja długo opierałem się przed instalacją CM9, zrobiłem to w końcu i tablet dostał kopa, ale to co robi CM10 to już w ogóle masakra :D Polecam CM10, instalacja jest banalna (dla każdego!), a sprzęt śmiga aż miło!

    • A możesz podać z oficjalnej strony cyanogenmod.org, którego CM wgrywałeś (wersja stable, RC, Nightly build)? oraz z której instrukcji wgrywania tego MOD-a korzystałeś (na takiej dla opornych z chęcią bym się oparł :) )?

  • Już zaczyna mi na nerwy działać ten tablet, po aktualizacji nie zauważyłem poprawy, dalej występuje migotanie wyświetlacza oraz wariowanie, przechodzenie między kartami, klikanie losowych elementów. Reset nic nie pomaga, dopiero jak się podłączy do ładowania to jest lepiej. Internet na tablecie działa bardzo wolno, trochę się to poprawiło jak zainstalowałem Chrom'a, ale i tak jest to jakaś masakra w porównaniu do innych urządzeń.

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies