Na początku marca, firma Apple zaprezentowała całemu światu swój najnowszy tablet – iPada drugiej generacji. W dniu premiery, producent poinformował, że sprzęt ten trafi do sprzedaży już 11 marca w USA, a międzynarodowa sprzedaż ma rozpocząć się już 25 marca – w tym również i w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami, najnowszego Apple iPada 2 znajdziemy już między innymi na oficjalnej stronie Apple Store, w kilku różnych wariantach sprzętowych.
Apple iPad 2 podobnie jak pierwsza generacja tego tabletu, dostępny jest w kilku różnych wersjach sprzętowych. Do wyboru mamy więc wersję wyposażoną w dysk twardy o pojemności 16 GB / 32 GB lub 64 GB oraz modułem WiFi + 3G. Tablet dostępny jest póki co u dwóch operatorów sieci telefonii komórkowej – Verizon oraz AT&T, a ceny kształtują się dokładnie tak, jak zapowiedział producent. Podstawowa wersja iPada 2 kosztuje niespełna 499 USD, a ta z najbogatszym wyposażeniem wyceniona została na 829 USD. Pierwsze egzemplarze trafią do rąk swych właścicieli za 2-3 tygodnie.
Najnowszy iPad 2 wyposażony został w dwurdzeniowy procesor Apple A5 1 GHz, 9.7-calowy, pojemnościowy ekran dotykowy pracujący z natywną rozdzielczością 1024 x 768 pikseli, kamerę internetową VGA, aparat cyfrowy 5.0 MPix, moduł WiFi (opcjonalnie modem 3G), Bluetooth 2.1 + EDR, cyfrowy kompas oraz standardową baterię, która pozwoli nawet na 10 godzin nieprzerwanej pracy.
Szkoda tylko, że inni producenci nie są tak słowni jak firma Apple, która wprowadza swój najnowszy sprzęt do sprzedaży zgodnie z zapowiedziami i to dosłownie kilka dni po pierwszej prezentacji tabletu. O tablecie BlackBerry dowiedzieliśmy się jeszcze pod koniec zeszłego roku, a sklepowa premiera tego urządzenia wciąż pozostaje jedną, wielką niewiadomą. Tak samo wygląda sytuacja z tabletami Asusa, Acera, Toshiby, Fujitsu czy HP. Nie wspominając o Lenovo.
źródło: Apple, netbookneews
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.