W 1984 roku, firma Apple zaprezentowała światu swój pierwszy komputer – Macintosh. Było to wydarzenie rewolucyjne na wielką skalę, a dodatkowo zapadło w pamięci mieszkańców ameryki głównie dlatego, że odnosiło się także do jednego z największych „świąt” tego kraju – Super Bowl – czyli finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League (NFL). W oficjalnej reklamie Motoroli, producent wspomina to wydarzenie i zapowiada nadejście nowej epoki. Tak samo jak kilkanaście lat temu Apple odmieniło losy ludzkości, tak samo uczyni to teraz Motorola, która przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży swojego pierwszego tabletu o nazwie XOOM.
Nowa reklama Motoroli również powiązana jest z finałami Super Bowl. Tablet trafił bowiem do rąk jednego z zawodników finałowego meczu, który na Twitterze dzieli się ze znajomymi swoimi pierwszymi wrażeniami. Sam teaser opublikowany przez Motorolę nie zdradza nam niczego nowego, czego byśmy jeszcze nie wiedzieli. Zgodnie z ostatnimi doniesieniami, Motorola XOOM ma trafić do sprzedaży już 17 lutego, a jego cena wyniesie około 799 USD.
Dla przypomnienia, Motorola XOOM posiada 10,1-calowy, pojemnościowy ekran dotykowy, pracujący z natywną rozdzielczością 1280 x 800 pikseli. Sercem urządzenia jest dwurdzeniowy procesor ARM Cortex A9 1 GHz, oparty na platformie nVidia Tegra 2 i wspomagany jest przez 1 GB pamięci operacyjnej RAM. W tablecie znajdziemy również dysk twardy o pojemności 32 GB SSD, moduł WiFi, Bluetooth 2.1 oraz kamerę internetową 5.0 MPix, która pozwoli na nagrywanie materiałów wideo 720p.
źródło: engadget, netbooknews
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.