iPad pozostał najbardziej popularnym tabletem w 2017 roku, rozkładając konkurencję na łopatki. Nawet łącząc sprzedaż tabletów Samsunga i Amazona (drugie i trzecie miejsce), wynik Apple wciąż jest najwyższy.
Firma analityczna IDC podzieliła się najnowszym raportem na temat popularności tabletów pięciu największych producentów. Okazuje się, że iPad pozostaje niekwestionowanym królem. Apple sprzedało w 2017 roku 43.8 mln sztuk iPadów. IDC oszacowało, że Samsung i Amazon sprzedały w tym samym czasie odpowiednio 24.9 mln oraz 16.7 mln sztuk swoich tabletów. Samsung zajął więc drugie miejsce, zaś na trzecim znalazł się Amazon. Gdyby połączyć ich wyniki to ostatecznie i tak wychodzi na to, że Apple zajęłoby pierwsze miejsce, przebijając tę sumę o 2.2 mln egzemplarzy. Kolejne miejsca zajęło Huawei i Lenovo.
W 2017 roku, ogólnoświatowe udziały Apple na rynku tabletów (w tym urządzeń 2w1) wyniosły 26.8%. W porównaniu do 2016 roku, firma zanotowała wzrost o 2.5 pkt procentowych. Udziały Samsunga pozostały na tym samym poziomie (15.2%), aczkolwiek wzrost rok-do-roku okazał się być mniejszy o 6.4%.
Miniony rok był świetny na pewno dla dwóch kolejnych producentów. Amazon zanotował wzrost o 38% w liczbie sprzedanych egzemplarzy w stosunku do 2016 roku. Dobrym wynikiem może pochwalić się też Huawei (wzrost o 28%).
Warto także podkreślić, że rynek tabletów ponownie wyhamował. W 2017 roku sprzedało się o 6.5% mniej urządzeń niż w 2016 roku.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.