Apple rozważa możliwość wprowadzenia do sprzedaży tańszej wersji 9.7-calowego iPada. Znamy jego cenę.
9.7-calowy iPad mógłby pojawić się w 2018 roku, w nowej odsłonie. Serwis DigiTimes raportuje, że Apple rozważa możliwość wprowadzenia do sprzedaży jego tańszej alternatywy. Serwis powołuje się na zdobyte informacje w łańcuchu zaopatrzeniowym. Strategia Apple w tym przypadku byłaby prosta i polegałaby na przyciągnięciu klientów, którzy są zorientowani na cenę w przypadku ostatecznej decyzji zakupowej. Koncern z Cupertino mógłby w ten sposób utrzymać około 10-milionową sprzedaż sztuk tabletów na kwartał.
Tańszy, 9.7-calowy iPad nie pozostałby także obojętny konkurencji. Sugeruje się, że wpłynęłoby to innych producentów, na czym zyskałby klient.
Z roku na rok, sprzedaż tabletów spada. Sytuacja nie dotyczy tylko i wyłącznie Apple, ale dotyka każdego producenta tego typu urządzeń. Tańszy iPad miałby kosztować około 259 dolarów, czyli około 1300 złotych. Przypomnę, że kilka lat temu w tej cenie mogliśmy dostać iPada Mini.
Nowy iPad miałby pojawić się w drugim kwartale 2018 roku, czyli na wiosnę. Produkcją miałaby się zająć firma Compal Electronics.
Czy faktycznie doczekamy się w przyszłym roku tańszego iPada – nie wiadomo. Informacje na pewno jednak są pozytywne, bowiem ostatnio Apple podnosiło ceny iPadów i na żadne obniżki nie było co liczyć.
Źródło: DigiTimes
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.