>

Pomimo wzrostów u Apple i Huawei sprzedaż tabletów spada

Sprzedaż tabletów spadła o 3.4% pomimo tego, że Apple i Huawei zanotowali wzrosty. Co jest tego przyczyną i czy ten trend ma szansę się odwrócić?

Dla nikogo nie będzie niespodzianką stwierdzenie, że na przestrzeni kilku ostatnich lat rynek tabletów cały czas się kurczy. Wprawdzie ostatnio najwięksi gracze zanotowali wzrosty sprzedaży, ale pomimo to rynek nie jest na plusie.

Cały czas się kurczy, a wzrosty u Apple czy Huawei spowolniły jedynie tempo tego kurczenia. W pierwszym kwartale 2017 roku tempo regresu wynosiło 8.5 %. W drugim kwartale natomiast wynosiło 3.4 %. To spora różnica, ale póki co nie ma czego świętować.

Jak wyglądają liczby sprzedawanych egzemplarzy w poszczególnych firmach? Liderem rynku jest Apple, tu nie ma niespodzianki. Gigant z Cupertino zabiera dla siebie 30.1 % całego rynku tabletów dostarczając w drugim kwartale 11.4 milionów sztuk. To o 1.4 miliona więcej niż w analogicznym okresie w roku 2016.

Drugi w kolejności jest Samsung, ale w jego przypadku liczby są podobne. Całkiem nieźle natomiast radzą sobie Amazon i Huawei, odpowiednio znajdujący się na czwartym i trzecim miejscu. Huawei zwiększył wpływy na rynku z 5.3 do 8 %, natomiast Amazon z 4.1 do 6.4 %. To wzrosty o prawie 50%!

Ostatni na liście jest Lenovo, którego wielkość sprzedaży skurczyła się z 6.5 do 5.7 % udziałów w rynku. Tych pięciu producentów w połączeniu z resztą rynku tabletów dostarczyło do sprzedaży łącznie 37.9 miliona urządzeń. Widzimy, że w stosunku do roku 2016 spadek wynosi 3.4 %, bo wtedy sprzedano 39.3 miliona tabletów.

Tutaj dochodzimy do ciekawej sytuacji – czworo największych producentów notuje wzrosty sprzedaży, dwóch nawet o 50 %, a pomimo to ogólna wielkość sprzedaży spada. Z czego to wynika? To proste, wspomniana czwórka, która jest na plusie posiada łącznie około 60 % rynku. Pozostałe 40 % notuje spadki, których wielkość jest na tyle duża, żeby w odniesieniu do całego rynku powodować jego kurczenie.

Eksperci odpowiedzialni za przygotowywanie tych danych przewidują dalsze spowolnienie kurczenia się rynku tabletów. Mają być za to odpowiedzialne premiery nowych urządzeń Microsoftu i Apple.

Źródło: AndroidPolice

Konrad Bartnik

Komentarze

  • ...i spadać będzie bo w porównaniu do tego w czym można było wybierać trzy kąta temu jest bardzo kiepsko. Nie ma Nexusów które nie miały zaporowe ceny a prezentowały się bardziej niż przyzwoicie ale nie tylko nexusy. ...teraz za przyzwoitą jakość tabletu trzeba zapłacić 1500zł za 8cali to o 500 za dużo. Jeśli koncerny Ne wychowują z własną chciwości to niedługo niczego nie sprzedadzą!

Najnowsze artykuły

Świąteczny poradnik zakupowy 2023. Wybieramy najlepsze prezenty pod choinkę!

Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…

30 listopada 2023

Jaką konsolę wybrać? Poradnik przed Black Friday

Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…

6 listopada 2023

Tablety premium – na jaki model postawić?

Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…

29 września 2023

iPad – wszechstronne urządzenie mobilne dla Ciebie i Twojej rodziny

W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…

22 maja 2023

Bogowie, co za bestia. Xiaomi stawia na LTPO 144 Hz, 120 W i SD8+G1, a to nawet nie jest flagowiec!

Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…

30 maja 2022

To już dziś! Gdzie oglądać finał Ligi Mistrzów w 4K?

Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…

28 maja 2022

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies