Microsoft ma powody do radości. Firma chwali się świetnymi, najnowszymi wynikami sprzedaży swojego sprzętu oraz zaznacza, że coraz więcej osób przesiada się z MacBooków na urządzenia Surface.
Microsoft obwieścił światu kilka ważnych informacji. Po pierwsze, miniony miesiąc – listopad – okazał się być najlepszym miesiącem w historii konsumenckiej sprzedaży urządzeń Surface. Tablety w specjalnej promocji, amerykańskiej sieci sklepów Best-Buy wyprzedały się pierwszego dnia. Z kolei w Wielkiej Brytanii – Surface odnotował najlepszy tydzień w całym okresie sprzedaży.
Gigant z Redmond chwali się również rosnącym zainteresowaniem wobec programu wymiany laptopów z logiem nadgryzionego jabłka na urządzenia Microsoftu. Z zamieszczonej informacji na oficjalnym blogu wiemy, że cieszy się on największą popularnością od czasu jego wprowadzenia. Wśród ekscytujących informacji nie zabrakło więcej wiadomości na temat samego Surface Hub, czyli redefiniowanego pomysłu dotykowego stołu, który kilka lat temu można było zakupić od Microsoftu.
Ludzie chętnie wymieniają MacBooki na Surface. Przyczyny w powyższej sytuacji, Microsoft upatruje bezpośrednio w rozczarowaniu użytkowników nowymi MacBookami Pro – zwłaszcza wśród profesjonalistów.
Przypomnę jedynie, że zaraz po tegorocznej premierze laptopów Apple’a, Microsoft zdecydował się wdrożyć specjalną promocję, dzięki której osoby oddające MacBooka Pro lub MacBooka Air otrzymywały 650 dolarów zniżki na nowego Surface Booka lub Surface Pro 4. Co ciekawe, nawet polska cena tego ostatniego niedawno była najniższa w historii.
Microsoft sprytnie wykorzystuje więc brak innowacji ze strony Apple. Chociaż obie firmy chwalą się nowymi produktami i świetnymi wynikami wydaje się, że przynajmniej jedno z nich zaczyna coraz chętniej robić dobrą minę do złej gry. Mam tu na myśli firmę z Cupertino, która ostatnio zabiera użytkownikom dogodne rozwiązania, zasłaniając się „odwagą” i dążeniem do uproszczenia designu urządzeń, jak i ich grubości.
Tymczasem, Microsoft potrafi zaskoczyć wszystkich nagłym zwrotem akcji w postaci przedstawienia przepięknego Surface Studio – narzędzia, które każdy profesjonalista pracujący chociażby z grafiką – zechciałby posiadać na swoim biurku. Nic więc dziwnego, że wyżej załączony filmik zanotował już ponad 10 milionów wyświetleń – o czym producent nie omieszkał również wspomnieć.
Źródło: Microsoft
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.