Z ogromnym poślizgiem na polskim rynku zadebiutował Huawei MateBook konkurujący z urządzeniami z serii Microsoft Surface. I to nie tylko podzespołami, ale również cenami.
Po siedmiu miesiącach od oficjalnej prezentacji na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook – urządzenie 2w1, wprowadzające biznes na nowy poziom. Równolegle wystartowała kampania „Work smart not hard”, w której eksperci Jarosław Kuźniar i Michał Sadowski będą dzielić się swoimi doświadczeniami, jak odnaleźć się w nowoczesnym biznesie. Na dzisiejszej premierze zostały zaprezentowane wyniki badań SW Research, wykazujące jak w Polsce zmienia się styl prowadzenia biznesu.
Huawei MateBook jest pięknym urządzeniem z metalową obudową o grubości 6.9 milimetra. Waży 640 gramów i oferowany będzie z dedykowaną klawiaturą w czterech wariantach kolorystycznych. Urządzenie posiada 12-calowy wyświetlacz IPS o rozdzielczości 2K – 2160 x 1440 pikseli (stosunek frontowego panelu do powierzchni ekranu wynosi 84%). Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Huawei, kolory wyświetlane na ekranie nowego urządzenia są znacznie ładniejsze niż na wyświetlaczu zastosowanym w Surface Pro 4, jak również iPad Pro. Ekran charakteryzuje się także jasnością 450 nitów.
Ekran w tablecie współpracuje z MatePen – ciśnieniowym rysikiem rozpoznającym 2048 poziomów nacisku. Rysik jest aktywny, dlatego musi być ładowany. Jedno ładowanie baterii ma zapewnić do 100 godzin pracy.
Energię dostarcza litowo-jonowy akumulator 4430 mAh, który ma zapewnić do 10 godzin pracy na jednym cyklu ładowania. Akumulator wspiera technologię szybkie ładowania (od 0% do 100% w 2.5 godziny).
Huawei MateBook będzie oferowany w wersji Elite i Business. Wersja Elite wyceniona została na 4399 złotych i jest wyposażona w procesor Intel Skylake M3 i ma 4 GB pamięci RAM i 128GB SSD. Etui z klawiaturą dla Elite jest w kolorze czarnym. Wersja Business wyposażona jest w procesor Intel Skylake M5 i 8 GB pamięci RAM i 256 GB SSD. Towarzyszące etui jest dostępny w kolorze czarnym i brązowym. Za ten model trzeba zapłacić 5799 złotych. Huawei MateBook od dzisiaj dostępny jest w sieciach sklepów Media Markt i Saturn.
Warto jeszcze mieć na uwadze że jeszcze w tym miesiącu Huawei MateBook zadebiutuje w ramach oferty abonamentowej w sieci Play.
Informacja prasowa
Na polskim rynku pojawił się właśnie Huawei MateBook – przełomowe urządzenie 2w1, wprowadzające biznes na nowy poziom. Równolegle wystartowała kampania „Work smart not hard”, w której eksperci Jarosław Kuźniar i Michał Sadowski będą dzielić się swoimi doświadczeniami, jak odnaleźć się w nowoczesnym biznesie. Na dzisiejszej premierze zostały zaprezentowane wyniki badań SW Research, wykazujące jak w Polsce zmienia się styl prowadzenia biznesu.
Polska premiera Huawei MateBook została poprzedzona przeprowadzonymi przez SW Research badaniami na temat nowoczesnego biznesu. Wzięło w nim udział 800 pracowników różnych branż z całej Polski, w tym właściciele firm, kadra zarządzająca oraz niezależni specjaliści. Z badań wynika, że coraz więcej Polaków pracuje mobilnie. Wśród przedstawicieli biznesu prawie połowa – 48,8 proc. – łączy pracę stacjonarną z pracą mobilną. Co piąty badany – 19,2 proc. – pracuje w pełni mobilnie. Wyłącznie stacjonarnie pracuje tylko 32 proc.
Sektor biznesowy tworzą dziś ludzie, którzy poświęcają większość swojego życia na obowiązki zawodowe. Ich wymagania co do urządzeń są coraz wyższe. Statystyczny biznesmen używa dwóch, a nawet trzech urządzeń w codziennej pracy. Huawei proponuje im MateBooka, urządzenie 2w1, które jest wydajne, wielofunkcyjne i bardzo stylowe. To nowe urządzenie idealnie uzupełnia się ze smartfonem Mate 8, tworząc biznesowe portfolio Huawei – mówi Derek Yu, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group.
Biznes w wersji mobilnej
Rozwój technologii prowadzi do zmian stylu i trybu pracy. Większość Polaków (57,3%) nadal pracuje stacjonarnie. Wyniki te zmieniają się jednak znacząco w przypadku przedstawicieli biznesu (właścicieli firm, kadry zarządzającej oraz niezależnych specjalistów). Prawie 60 proc. pracowników wyższego szczebla pracuje wyłącznie zdalnie lub łączy tryb stacjonarny z pracą poza biurem. Biznes do pracy używa dzisiaj: laptopa (55,1 proc.), smartfona (40,1 proc.) oraz z tableta (19,2 proc. badanych). Huawei MateBook może zastąpić te wszystkie urządzenia.
Kluczowe aspekty w pracy zdalnej to stały dostęp do internetu (45,5%), szybkość transmisji danych (34%) oraz dobra bateria (31,4%). Huawei MateBook pracuje pod kontrolą systemu Windows 10, ma więc dostęp do wszystkich niezbędnych aplikacji biurowych. Sercem urządzenia jest procesor Intel® Core™ M, który zapewnia wysoką wydajność oraz łatwą komunikację. Niezawodna bateria 4340 mAh gwarantuje do 10 godzin pracy biurowej, 29 godzin słuchania muzyki lub 9 godzin oglądania filmów.
MateBook spełnia najwyższe standardy nowoczesnego biznesu, którego interesuje nie tylko interakcja pomiędzy technologią a użytkownikiem, ale także stylistyka urządzenia. Jest bardzo cienki
i lekki – waży zaledwie 640g. Obudowa wykonana została z najwyższej jakości aluminium, polerowane krawędzie formują perfekcyjnie skonstruowaną obudowę. Skórzane etui MateBook jest jednocześnie dotykową klawiaturą z technologią multi-touch, która umożliwia wygodne, płynne i precyzyjne rozpoznawanie ruchu palców.
Jednym z najważniejszych zadań w pracy, które wskazali badani biznesmeni, jest korzystanie z multimediów i tworzenie prezentacji. Ważnym elementem jest też możliwość podpisywania dokumentów zdalnie. Huawei MateBook został wyposażony w 12 calowy ekran o szerokim kącie widzenia dochodzącym do 160 stopni. Został on wykonany w technologii IPS i ma rozdzielczość 2160×1440, co zapewnia oglądanie zdjęć, filmów i materiałów graficznych w najwyższej jakości. Za pomocą rysika MatePen można nie tylko podpisywać dokumenty na dotykowym ekranie, ale także tworzyć skomplikowane rysunki czy schematy. Rysik rozpoznaje 2048 poziomów czułości i doskonale przechwytuje zróżnicowaną siłę nacisku bez opóźnień. MatePen może służyć jednocześnie jako pilot do prezentacji lub laserowy punktor.
Bezpieczeństwo
Aby mieć pewność, że wszystkie dane są bezpieczne, MateBook został wyposażony w najszybszy na rynku czytnik linii papilarnych. Gwarantuje on ekspresową identyfikację odcisku użytkownika za jednym dotknięciem. Wykorzystuje system rozpoznawania 360 stopni, który niweluje zakłócenia podczas odszyfrowywania. Wszystkie dane są bardzo dobrze chronione, a odblokowanie laptopa zajmuje ułamek sekundy.
Zmienia się styl biznesu
Premierze MateBooka towarzyszy start kampanii online „Work smart not hard”, która jest kolejnym krokiem Huawei w stronę nowoczesnych biznesmenów. Promuje ona nie tylko nowe urządzenie, ale całą serię biznesową Mate, w której wyróżnia się wydajny i stylowy smartfon Mate 8. Oba urządzenia tworzą idealny zestaw współczesnego biznesmena. Do współpracy firma Huawei zaprosiła ekspertów: dziennikarza Jarosława Kuźniara oraz Michała Sadowskiego, założyciela Brand24. Na specjalnie utworzonej stronie www.huaweimate-worksmart.pl, panowie będą dzielić się merytorycznymi materiałami dla współczesnych biznesmenów.
Z badań wynika, że Polacy pracują bardzo ciężko. W kampanii „Work smart not hard” pokażemy, że można pracować nie tyle ciężko, ile… mądrze. Wchodzimy w segment biznesowy, proponując naszym klientom nie tylko wydajne, mobilne urządzenie 2w1 – MateBooka i świetnego smartfona Mate 8. Dajemy coś znacznie więcej – porady i doświadczenie uznanych biznesmenów, a także możliwość wspólnego rozwijania swojej kreatywności w biznesie – mówi Dariusz Marnic, szef marketingu Huawei Consumer Business Group.
Eksperci kampanii pojawili się także na dzisiejszej premierze MateBooka i opowiedzieli gościom, czym dla nich jest hasło „Work smart not hard”:
Przy dzisiejszym tempie życia zawodowego i prywatnego pracować mądrze to sztuka. Spotkanie za spotkaniem, wyzwanie za wyzwaniem, decyzja za decyzją i konsekwencja za konsekwencją. Tego się nie da robić w jednym miejscu, w zamkniętej przestrzeni, bez pasji i czasu na choćby rower z córką. „Work smart not hard” to dla mnie mądre korzystanie z technologii, która zastępuje niepotrzebne spotkania. To też wykorzystywanie doświadczenia z innych niż biznesowe dziedzin życia, a także życie w podróży, otwieranie oczu, opowiadanie świata w sposób LIVE dzięki technologii, która pozwala dziś na to jak nigdy wcześniej – mówił Jarosław Kuźniar.
Dla Michała Sadowskiego, założyciela firmy Brand24 „Work smart not hard” to: optymalne zagospodarowanie czasu, który normalnie marnujemy. Przy użyciu technologii mobilnych nie tracę ani minuty i jestem w stanie zarządzać kilkudziesięcioosobową firmą stojąc w korkach, czy w kolejce na poczcie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.