Niektóre z czytników Kindle mogą powodować problemy z komputerami użytkowników, które działają pod kontrolą systemu Windows 10. Wszystko to przez dużą, rocznicową aktualizację Windows Anniversary Update.
Windows Anniversary Update to aktualizacja, która pojawiła się już jakiś czas temu i opisywałem Wam sposób jej instalacji oraz możliwości, które za sobą niesie. Okazuje się jednak, że uaktualnienie dostarcza ogromną ilość problemów dla użytkowników, a jednym z nich jest zamrażanie systemu podczas podłączenia czytnika od Amazonu. Według ostatnich doniesień, Kindle po podłączeniu do komputera powoduje BSOD, czyli niebieski ekran śmierci, jednocześnie zmuszając sprzęt do całkowite restartu. Wśród najbardziej podatnych czytników znajduje się model Paperwhite, czyli jedna z najpopularniejszych wersji Kindle’a.
Problem objawia się w następujący sposób: po aktualizacji Windowsa 10 do Anniversary Update, podłączając do niego Kindle’a poprzez interfejs USB następuje niemalże natychmiastowa awaria, jednak co ciekawe, nie dzieje się to za każdym razem. Szczególnie wrażliwym sprzętem jest Kindle Paperwhite. Windows wydaje dźwięk podłączenia nośnika, jednak po chwili widać na nim jedynie niebieski ekran śmierci. Niektórzy użytkownicy zgłaszają problem, który nie dotyczy specjalnego modelu komputera lub laptopa. HP i Dell: te dwie marki posiadają najwięcej problemów związanych podpięciem czytnika. Niektórzy użytkownicy jednego z nowszych czytników, czyli Kindle Voyage, również zaczęli zgłaszać problem.
Microsoft obecnie nie komentuje w żaden sposób tego problemu, a prośby od użytkowników oraz zrzuty błędów napływają niemalże cały czas. Jedynym sposobem na podłączenie czytnika jest włączenie go, zrestartowanie komputera w przypadku awarii oraz nie wyciąganie kabla z portu USB. W ten sposób czytnik działa prawidłowo. Każda kolejna próba wiążąca się z „przepięciem” Kindle’a, powoduje wyskoczenie błędu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
podobnie jest problem z Kobo – po podpięciu nie widzi karty pamięci.