Globalna sprzedaż tabletów spadła o 8% w drugim kwartale 2016 roku w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Dodatkowo, średnia cena urządzeń zaczęła wzrastać. Co to oznacza?
Strategy Analytics przynosi kolejną garść informacji o rynku tabletów. Okazuje się, że w drugim kwartale 2016 roku, globalna sprzedaż tabletów spadła o 8% do 46.7 milionów jednostek. W tym samym czasie, średnia cena sprzedaży poszybowała w górę o 9%.
Z raportu wynika, że konsumenci chętniej kupują tablety przeznaczone dla specjalistów takie, jak iPad Pro czy Surface Pro 4. Ma to wiązać się z osiągnięciem poziomu cen za niniejsze urządzenia, na które mogą pozwolić sobie mniej zamożni użytkownicy. Bez wątpienia, zwiększona ilość sprzedaży tego typu sprzętu pozwala producentom na zatrzymanie się w dalszym obniżaniu poziomu ich cen.
W porównaniu do poprzedniego roku, większość głównych graczy na rynku tabletów straciła w statystykach kilka milionów sprzedanych jednostek. Najbardziej poszkodowanym wydaje się Samsung, którego liczby spadły z 8 milionów sztuk do 6.1 milionów egzemplarzy. Lenovo utrzymało swoją pozycję, zaś najlepiej spisało się Huawei, które zyskało 0.3 miliona sprzedanych jednostek urządzeń w porównaniu do tego samego kwartału w 2015 roku.
Zwiększyła się także liczba sprzedanego sprzętu z Windowsem na pokładzie o 43% do 6.7 milionów sztuk. Mimo, że mowa o naprawdę sporym wzroście udziałów urządzeń z tym systemem to jednak liderem wciąż pozostaje Android z liczbą 30.1 miliona sprzedanych egzemplarzy w drugim kwartale 2016 roku.
Powyższe statystyki wskazują, że rynek tabletów zaczyna się stabilizować. Główną przyczyną tej zmiany jest dalsze zapotrzebowanie na urządzenia 2w1. To one dają wielu tabletom kolejną szansę na ponowne zaistnienie.
Źródło: PRNewsWire
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.