Nowy patent wskazuje na możliwość zastosowania w drugiej generacji Apple Pencil specjalnego rozwiązania, którego nie posiadają inne rysiki dostępne obecnie na rynku.
Pierwsze wydanie Apple Pencil pojawiło się tuż pod koniec 2015 roku, przy okazji premiery największego tabletu firmy z Cupertino – iPada Pro. Wbrew pozorom, takim posunięciem to bardziej Apple przystosowało się do wymogów użytkowników niż wykreowało nową modę. Rysiki były popularne kilka lat temu, gdy pierwsze ekrany niespecjalnie reagowały na dotyk. W miarę upływu czasu, zaczynały otrzymywać coraz bardziej udoskonalone działanie.
W chwili, gdy Apple wydało swój elektroniczny ołówek – rozwiązania konkurencyjne oferowały znacznie więcej możliwości. Nic dziwnego więc, że Apple pracuje właśnie nad drugim wydaniem rysika, w którym ma zamiar zaimplementować znaczące zmiany. Przynajmniej takie wnioski nasuwają się po zapoznaniu się z informacjami, jakie trafiły do amerykańskiego urzędu patentowego.
Najważniejszą różnicą w nowej wersji Apple Pencil miałaby być jego powierzchnia, która stałaby się panelem dotykowym. Nowość byłaby znaczącym udoskonaleniem, którego nie posiadają obecnie żadne inne tego typu akcesoria na rynku. Zadaniem powyższego usprawnienia byłoby zbieranie dodatkowych informacji, które znacząco rozszerzyłyby funkcjonalność sprzętu.
Jednym z przykładów obrazujących wykorzystanie powyższej nowości może być zbieranie informacji na temat siły nacisku palców na rysik. Odpowiedna zmiana pozycji elektronicznego ołówka pociągałaby za sobą obrót arkusza, nad którym pracowałby użytkownik. Inne funkcje zakładają możliwość powiększania lub minimalizacji obrazu, wybieranie odpowiedniego „pędzla” czy skalowanie obiektu. Niniejsze zastosowanie ułatwiłoby pracę profesjonalistom.
Wydaje się więc, że Apple Pencil 2 powinien ponownie zostać skierowany dla grafików, projektantów i innych specjalistów, którzy byliby w stanie wykorzystać potencjalne możliwości nowego zastosowania rysika.
Źródło: US Patent & Trademark Office
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.