Od zeszłego wtorku użytkownicy borykają się z problemami, a rozwiązania jak nie było, tak nie ma do tej pory…
We wtorek pisałem dla Was o felernej aktualizacji iOS 9.3.2, która powoduje problemy z iPadem Pro u niektórych użytkowników sprawiając, iż urządzenia łapią „bootloop” i nie chcą załadować systemu operacyjnego. Amerykańska firma dość mocno chwaliła się tym oprogramowaniem i wygląda na to, że jest ono jednak bardziej zmorą niż korzyścią dla użytkowników. W dniu dzisiejszym mija prawie tydzień od czas zgłoszenia pierwszego błędu, a poprawki dalej nie ma…
Mimo, że zmiana została zgłoszona tylko przez niektórych użytkowników, natężenie i skala problemu była tak duża, iż Apple musiało wycofać aktualizację, która mogła zakończyć się pozwaniem firmy przez niezadowolonych konsumentów. W oficjalnym oświadczeniu przesłanym przez giganta z Cupertino do firmy iMore możemy wyczytać, iż Apple pracuje obecnie nad rozwiązaniem problemu na niektórych iPadach Pro i będą wydawać oni aktualizację tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Dotknięci problemem użytkownicy nie są w stanie przywrócić kopii zapasowej z iTunes ani odtworzyć urządzenia. Samo oddanie sprzętu do serwisu jest jednak jeszcze bardziej frustrujące.
iOS 9.3.2 można śmiało dopisać do kolejnych incydentów, które mogą zaważyć na jakości oraz szybkości aktualizacji wypuszczanych przez Apple. Tego typu błędy nigdy nie są usprawiedliwione i nawet jeżeli dotykają małej ilości urządzeń, to tak naprawdę nigdy nie powinny mieć miejsca. Co jeśli posiadacie iPada Pro dotkniętego problemem? Z mojej strony mogę zasugerować jedynie cierpliwość, chociaż tak naprawdę żadne ze źródeł, w tym samo Apple nie podaje dokładnego terminu, w którym będziemy mogli spodziewać się nowej aktualizacji rozwiązującej wspomniany powyżej błąd.
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że sprawa rozwiąże się do końca tego tygodnia, a posiadacze tabletów będą mogli zapomnieć o przykrym incydencie. Pytanie tylko… czy będą skłonni to zrobić.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Pewnie nie będą.