Nowa aktualizacja oprogramowania wydana przez Apple może powodować problemy ze starszymi urządzeniami. Na niektórych z nich wyświetla się błąd nie pozwalający na aktywację. Podpowiadamy, jak można to naprawić.
Kilka starszych urządzeń ze stajni Apple napotkało dość oryginalny problem podczas próby zaktualizowania ich do najnowszej wersji oprogramowania – iOS 9.3. Sprzęty nie mogły zostać aktywowane oraz uruchomione do systemu. Apple oficjalnie potwierdziło tę informację oraz dostarczyło rozwiązanie, które pomoże się uporać ze wspomnianym przeze mnie problemem. Nie oznacza to jednak, że problem leży stricte w oprogramowaniu – winne są również przestarzałe komponenty. Firma z Cupertino zdecydowała się jednak wypuścić szybką poprawkę oznaczoną jako build 12E236, która przeznaczona jest dla iPada 2 Wi-Fi oraz tego samego modelu z dodatkowym modemem. Co więc zrobić, aby zlikwidować raz na zawsze cały problem?
Jeżeli posiadacie starsze urządzenia z jabłkiem w logo i aktualizacja przebiegła pomyślnie, to nie ma się o co martwić. Mimo wszystko jeśli iTunes poprosi Was o doinstalowanie kolejnej aktualizacji, to warto to zrobić. Nie tylko iPad 2 obecnie cierpi ze względu na błąd aktywacyjny. Użytkownicy na całym świecie zgłaszają problemy związane z innymi urządzeniami.
Aby uporać się z problemem wystarczy uruchomić program iTunes oraz podłączyć sprzęt do komputera za pomocą kabla. Itunes powinien sam poinformować o aktualizacji, a jeżeli tego nie zrobi to z dedykowanej strony można pobrać plik firmware, który posłuży do aktualizacji. Po chwili nowe oprogramowanie powinno bez problemu zainstalować się na urządzeniu uwalniając go na zawsze od problemu. Warto jednak zastanowić się czy na pewno chcemy posiadać najnowszy system czy wolimy pozostać przy jego starszym wydaniu oznaczonym jako 9.2.1. Apple po aktualizacji nie umożliwia powrotu do wcześniejszej wersji oprogramowania.
To nie pierwszy raz, kiedy Apple boryka się z problemami związanymi z oprogramowaniem. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że firma z Cupertino będzie zwracała większą uwagę na starsze sprzęty tak, aby błąd nie mógł się ponownie powtórzyć.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Ja miałem problem z „Poradami” i z połączeniami głosowymi ale na szczęście pomógł restart telefonu. Choć to nie jest „starsze urządzenie” bo iP6. Wydaje mi się, że są niewielkie lagi czasem. Coś nie od końca wyszło Apple to 9.3. Pewnie niedługo się pojawi jakaś poprawka.