Zgodnie z przewidywaniami analityków, Apple zamówi 9,8 miliona iPadów w pierwszym kwartale 2016 roku. Oznacza to między innymi, że rynek tabletów zaczyna się kurczyć. Jak bardzo oberwie Apple?
Serwis DigiTimes opublikował dane, z których wynika, że w pierwszym kwartale 2016 roku ma zostać sprzedanych 46,65 miliona tabletów. To prawie 9% mniej niż w poprzednim okresie branym pod uwagę.
Zgodnie z przewidywaniami, największą popularnością mają cieszyć się najmniejsze modele tabletów. Popyt na 7-calowe urządzenia ma wynosić 35,4%. Drugą największą pulą powinny być tablety 9,x-calowe – 23,8%. Zdecydowanie mniejsze zainteresowanie przewiduje się wobec tabletów 10,x- calowych i większych.
Wspomniana na początku liczba egzemplarzy iPadów jest ważnym znakiem w tendencji spadkowej wobec zainteresowania konsumentów tymi urządzeniami. Podobną ilość zamówień odnotowano prawie 5 lat temu. Jest ona obecnie porównywalna z tą, która była w 2011 roku, kiedy w sprzedaży królował iPad 2.
W ostatnich latach, sprzedaż tabletów spod znaku nagryzionego jabłka nieuchronnie spadała. Wskazują na to kolejne kwartały, w których ilość zamówień stawała się niższa z roku na rok. Powodem takiej sytuacji może być fakt, że użytkownicy dużo rzadziej wymieniają tablety na nowsze wersje. Innym potencjalnym aspektem, mającym wpływ na wyniki firmy z Cupertino może być przesunięta premiera iPada Air 3 dopiero na marzec (wedle nieoficjalnych informacji), kosztem wprowadzenia iPada Pro.
Czy najnowszy iPad zdoła zmienić bieg wydarzeń i zachęci konsumentów do zakupu kolejnych urządzeń Apple, a tym samym zwiększy ilość zamówień w przyszłości? Czas pokaże.
Źródło: DigiTimes
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Świąteczny poradnik zakupowy techManiaK.pl to mnóstwo ciekawych pomysłów na prezent pod choinkę w 2023 roku…
Znudziło Ci się już granie na komputerze? A może chcesz poprawić swoje wrażenia z cyfrowej…
Tablet to wielofunkcyjne urządzenie, które łączy w sobie mobilność z możliwościami komputera. Sprzęt z tej…
W dzisiejszych czasach mobilność jest kluczowa. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem, pracownikiem, czy rodzicem…
Xiaomi Pad 6 (Pro 5G) dostanie ekran LTPO AMOLED 144 Hz, ładowanie 120 W, i…
Odliczamy godziny do finału Ligi Mistrzów, gdzie zmierza się ze sobą Real Madryt i Liverpool.…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies
Komentarze
Cena jest zawsze warunkiem indywidualnym jednego stać drugiego nie.
Prawdziwy problem to:
Polityka Serwisowa, Gwarancyjna, Aktualizacji oraz podejście do klienta po zakupie :-).
Nie dziwię się że sprzedaż iPad spada bo cena kosmiczna za zabawkę ograniczoną do szpiku kości .
Za 380 euro mam dużo lepszy i funkcjonalny tablet 7 cali MediaPad X2 /32GB eMMC - 3GB Ram - dual sim LTE / i wymiata wszystkie zabaweczki od Apple