Ze statystyk firmy Strategy Analytics za 2015 rok wiadomo, że Microsoft, a właściwie tablety z zainstalowanym systemem Windows zabrały konkurentom sporą część udziałów w rynku. Co ciekawe, głównym poszkodowanym okazało się być Apple. Jak więc poradził sobie zwycięzca zestawienia?
Producenci coraz chętniej zaopatrują swoje nowe urządzenia w system Windows 10. Nie powinno więc nikogo dziwić, że poprzedni rok okazał się być przełomowym dla Microsoftu. Oprócz pojawienia się nowego systemu, koncern wydał chociażby Surface Pro 4 czy Surface Book. Zainteresowanie tymi urządzeniami i pozytywne recenzje na ich temat z pewnością przyczyniły się do sukcesu firmy.
Dzięki zgrupowanym wynikom przez serwis Wmpoweruser na podstawie raportu Strategy Analytic, wiadomo już jak kształtował się rynek tabletów w minionym roku. Okazuje się, że najlepiej poradził sobie sprzęt z Windowsem, co na pewno ucieszy firmę Microsoft. Zwłaszcza, że urządzenia z jego systemem zwiększyły swój udział w rynku do 11% w porównaniu do 6% z roku 2014. Co więcej, jako jedyne zanotowały wzrost ilości zamówień w porównaniu do konkurentów.
Sytuacja tabletów z Androidem na pokładzie była w miarę ustabilizowana. Ich udział w rynku zwiększył się o 1% w porównaniu do roku 2014, ale w ogólnym rozrachunku zanotowano spadek ilości zamówień o 7%. Najgorzej radziły sobie tablety Apple, których oba wskaźniki znacząco spadły. Udział w rynku obniżył się z 33% do 28%, zaś ilość zamówień spadła o całe 22%.
Według Strategy Analytics omawiany rynek zanotował w 2015 roku 8% spadek ilości zamawianych tabletów. Oznacza to, że wielokrotnie już wspominany boom na tablety przeminął. Zainteresowanie odbiorców przeniosło się na urządzenia hybrydowe. To właśnie w tym segmencie Microsoft upatrzył swoją strategię od czasu wprowadzenia Surface. Jak widać, wystarczyło poczekać kilka lat, aby jego rozwiązanie okazało się być warte uwagi.
Wielu mniejszych producentów zaczęło również produkować urządzenia podobne do Surface, instalując na nich jednocześnie system Windows. Zauważalny wzrost udziałów w rynku tabletów z systemem Microsoftu był więc kwestią czasu.
Szacuje się, że w 2016 roku Microsoft znów w sposób znaczący powiększy swój udział w niniejszym segmencie. Głównym motorem napędowym takiego stanu będzie zapewne dalsza promocja Windows 10, jak również i rozwój tego systemu. Dodatkowo, podczas CES 2016 można było odczuć większą przychylność firm do nowego OS-u Microsoftu, patrząc na ilość premierowych urządzeń z nim na pokładzie. Wszystko wskazuje więc na to, że urządzenia hybrydowe mogą okazać się kluczem do sukcesu w przypadku giganta z Redmond.
Na koniec warto wspomnieć, że na łamach naszego serwisu przedstawiliśmy jakiś czas temu propozycje tabletów z Windows 10, na które warto rzucić okiem w przypadku chęci zakupów tego typu sprzętu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Korzystam z tabletu 8 cali Lenovo Miix2’8 z 3G i MS win10
Super sprawa 🙂
Po co mi więc zabawka ograniczona do szpiku kości od Apple z iOS , to logiczne że ludzie wolą kupić tablet lub hybrydę 2w1 z win10 i mieć coś za laptop pc
Przydał się jakiś godny następca Dell Venue 8 pro na polskim rynku , brakuje dobrych 8 calowych tabletów z tym systemem