Odkąd iPady ze stajni Apple wkroczyły na rynek, pojawiło się niemałe zamieszanie. Aktualnie, gdy ich sprzedaż spada, Microsoft zaczyna zbierać kolejne owoce swojej długotrwałej pracy. W październiku prześcignął on firmę z Cupertino pod względem ilości sprzedanych tabletów za pośrednictwem sieci.
Popularność tabletów od Apple rosła z każdą kolejną wersją tego urządzenia jeszcze do 2014 roku. Dopiero od 2015 coś zaczęło się łamać i kruszyć. Apple zdecydowało się na wprowadzenie największego iPada, jakiego do tej pory firma wyprodukowała – iPada Pro. Jego celem miał być rynek biznesowy. Jego atutem – wielkość i nowe narzędzia – specjalny ołówek oraz klawiatura.
Tymczasem, sektor biznesowy już dużo wcześniej został opanowany przez giganta z Redmond oraz pozostałych graczy na rynku. Tak więc, gdy Apple przeżywało złoty okres szaleństwa swoich konsumentów na punkcie tabletów z nadgryzionym jabłkiem – inni producenci na tej drodze odbili w stronę nieco innych urządzeń.
Hybrydy – wskazywane ostatnio przez analityków, jako przyszłościowe urządzenia to domena większości producentów laptopów i tabletów. Przyznam szczerze, że ostatnio bawiłem się Surface Pro 4 i byłem naprawdę pozytywnie zaskoczony jego wykonaniem. To naprawdę jest tablet, który mógłby spokojnie zastąpić komputer – jak głosi hasło reklamowe. Wydaje mi się, że jego największą wadą jest obecnie cena, za którą można mieć naprawdę solidnego laptopa lub maszynę z prawdziwego zdarzenia.
Apple zawsze chwaliło się swoimi wynikami sprzedażowymi, podczas prezentacji nowych produktów. W dłuższym wstępie niejako pokazywało własną pozycję i szeroką dominację w sektorze tabletów. Obecnie, coś takiego może się już nigdy nie powtórzyć. Sprzedaż iPadów spadła, bowiem rynek został już nasycony.
Wedle najnowszych zestawień firmy Ecom Insights dla portalu Winbeta to właśnie Microsoft pierwszy raz w historii sprzedaży tabletów online przebił firmę Apple.
Ten niesamowity, ale i gwałtowny wzrost jest zapewne związany z premierą nowej wersji tabletu Surface oraz Surface Booka. Co więcej, ten wzrost sprzedaży jest o tyle niezwykły, że tak jak wspominałem – urządzenia Microsoftu do tanich nie należą.
Z opublikowanego raportu wynika również, że za sprzęt giganta z Redmond konsumenci płacili średnio ponad dwukrotnie więcej pieniędzy niż za tablety Apple w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy.
Nie pozostaje więc nic innego niż zaczekać na wyniki sprzedaży obu przedsiębiorstw po okresie świątecznym. To właśnie w tym czasie wszystko jeszcze może się diametralnie zmienić.
Przypomnijmy na koniec, że na łamach naszego serwisu dostępne jest zestawienie 10 najlepszych tabletów z tego roku, które może okazać się pomocne w przypadku świątecznych zakupów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.