Pisaliśmy dzisiaj o tym, że ze względu na problemy z bateriami w dużej partii tabletów SHIELD, NVIDIA zdecydowała się wymienić zagrożone usterką urządzenia na inne egzemplarze. O to, co należy zrobić: krok po kroku.
Aktualizacja: zerknij też na poradnik, jak skonfigurować tablet SHIELD, aby zdezaktywować polecenie zdalnego wyłączenia urządzenia i mieć dwa urządzenia zamiast jednego. 😉
1. Uaktualnij system
W związku z akcją serwisową NVIDIA przygotowała specjalne oprogramowanie, które jest częścią najnowszej aktualizacji dystrybuowanej przez kanał OTA. Pierwsze co należy zatem zrobić, to sprawdzić, czy Twój tablet pracuje na najnowszej kompilacji systemu Android (sygnowana datą 1 lipca 2015). Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia –> Informacje o tablecie i zerknij na wiersz „Wersja jądra”. Jeśli widzisz tam datę Jul 1 2015, Twój tablet jest gotów na krok numer 2. Jeśli data jest inna, kliknij w wiersz „Aktualizacje systemu i postępuj zgodnie z dalszymi instrukcjami.
2. Ustal, czy Twój tablet jest zagrożony usterką
Czas sprawdzić, czy problem dotyczy Ciebie. Wejdź w menu Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie. Zobaczysz tam wiersz zatytułowany „Bateria” pod którym będzie oznaczenie złożone z kombinacji liter i znaków.
Jeśli ta kombinacja to „Y01”, Twój sprzęt jest uszkodzony i może w każdej chwili odmówić posłuszeństwa.
Jeśli kombinacja to „B01” nie masz powodów do zmartwień – wszystko jest w najlepszym porządku.
3. Zrób kopię wszystkich ważnych danych
NVIDIA zaleca wyłączenie uszkodzonego tabletu po zgłoszeniu usterki. Zanim to jednak uczynisz, najpierw zgraj wszystkie dane, których nie chcesz stracić.
Możesz to zrobić z pomocą chmury (Ustawienia –> Kopia i kasowanie danych –> włącz opcje „Utwórz kopię zapasową” i „Autoprzywracanie”) albo, jeśli cenisz sobie prywatność, ręcznie przekopiuj dane na kartę pamięci lub zewnętrzny nośnik.
4. Zgłoś usterkę
Czas zgłosić wadliwy tablet do serwisu. NVIDIA przygotowała całą akcję tak, aby wymiana nastąpiła sprawnie i szybko. Jedyne, co musisz zrobić, to:
a) wejść w Ustawienia –> Informacje o tablecie –> Informacje o telefonie i kliknąć wcześniej wspomniany wiersz „Bateria: Y01”
b) uruchomi się strona serwisowa, na której zobaczysz numer seryjny tabletu
c) wejdź na stronę http://tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registra
d) klikając link powyżej, zobaczysz stronę NVIDII, na której umieszczono formularz wymiany. Jest, niestety, dostępny tylko w języku angielskim, ale nie ma się czym martwić – jest prosty do wypełnienia (aktualizacja: jest już polska wersja wersja formularza: http://pl.tabletrecall.expertproductinquiry.com/registration/registration). Zaczynasz od podania numeru seryjnego, później wypełniasz pola imię, nazwisko, adres na który ma przyjść zastępczy tablet oraz mail i numer telefonu. Musisz też potwierdzić (na samym dole strony), że zgadzasz się na zdalne wyłączenie swojego tabletu, po aktywowaniu zastępczego modelu. Formularz wysyłasz przyciskiem „Submit”
e) po wysłaniu formularza otrzymasz swój indywidualny numer RMA. Teraz musisz wrócić do tabletu SHIELD, i na wcześniej wspomnianej stronie z numerem seryjnym wpisać uzyskany kod RMA, po czym potwierdzić operację
f) gratulacje – właśnie zgłosiłeś tablet do programu wymiany. Na Twój adres mailowy przyjdzie potwierdzenie o rychłej wysyłce tabletu (może to potrwać od 2 do 4 tygodni).
Uwaga!
Pamiętaj, że po włączeniu tabletu, który przyjdzie w zastępstwie obecnego urządzenia, Twój stary SHIELD zostanie zdalnie wyłączony. Zadbaj więc zawczasu o to, aby zgrać wszystkie ważne dane, wyciągnąć karty SIM, microSD itp.
Dajcie nam znać w komentarzach, jak wygląda u Was przebieg wymiany tabletów na sprawne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
a co jezeli tablet padl- nie ma opcji wlaczenia go
Od chwili zgłoszenia do otrzymania nowego tabletu minęło 8 dni wciąż używam starego Wszystko odbyło się szybko i sprawnie śledziłem nawet paczkę która szła do mnie z Holandii.
Mam stary tablet z promocji z padem i podstawką i jestem naprawdę zadowolony .
A ja dzisiaj dostałem już nowy tablet z samego rana kurier zapukał do drzwi
Kiedy zgłaszałeś i czy po uruchomieniu nowego stary działa?
Czy ktoś wie czy po wysłaniu tabletu, Nvidia przysyła informacje, że paczka została nadana ?
Nie dostałem jak dotąd żadnego info, a zgłaszałem usterkę w dniu napisania powyższego tekstu. Pozdrawiam
a kiedy wysylales zgloszenie?
Własnie dostalem nowego tableta. Mam teraz 2 działające urządzenia i mam nadzieje, że tak pozostanie.
Witam! Chciałbym zapytać się, czy otrzymany w ramach wymiany tablet, jest to nowy fabrycznie, czy „tylko” sprawny 🙂 ?
Witaj
Uruchomiłeś już ten nowy i stary działa?
Tablet jest calkowicie nowy, zapakowany w orginalne pudelko.
Uruchomilem nowy i stary tablet i wszystko jest ok.
Polecenie „kill” przychodzi podobno przez OTA w jakiś czas po aktywacji nowego tabletu. Teoretycznie więc blokując OTA (to wymaga zapewne roota) masz szansę zablokować polecenie uwalenia tabletu.
Ten tablet to żenada. Zamiast porządnie zaprojektować i przetestować tablet rok temu zanim trafił na rynek oni cały czas wymieniają ten tablet ludziom nawet po parę razy (fantastyczny biznes z ich strony). Tak naprawdę to nie ma pewności czy kiedykolwiek on będzie sprawny. Teraz i tak mnie to już nie obchodzi bo tablety na androidzie to są zabawki do przeglądania neta czy oglądania youtube czy filmów. Za parę miesięcy w końcu kupię surface pro 4 i to będzie tablet przez duże T.
Używałem SHIELDa intensywnie przez ponad pół roku – ma swoje wady, ale żenującym bym go nie nazwał. Wręcz przeciwnie – to całkiem udany model, jeśli ktoś szuka sprzętu do zabawy. Tylko nie warto ruszać się z domu bez ładowarki. 😉
A czy nie zastanowil sie nikt z Was, jaki sens mialaby miec akcja wymiany calego tabletu z uwagi na przegrzewajaca sie baterie w tysiacach egzemplarzy na calym swiecie zakupionych w przeciagu roku? Ja mam juz doswiadczenie z wymiana Shield z Invidia, gdyz dwa razy miakem okazje to robic. Za pierwszym razem tablet nie czytal karty SD, gdy otrzymalem kolejny, to mial uszkodzona matryce fizycznie i przyciemniony z jednej strony ekran. Za kazdym razem konsultanci meczyli mnie o wyslanie im wielu dowodow na uszkodzenie tabletu. Czas od zgloszenua do zaakceptowania przez nich faktu usterki to byly tygodnie. Sama wysylka przebiega szybko, bo od czasu mojego wyslania tabletu do Holandii do chwili otrzymania zamiennika to byla kwestia 7 – 10 dni. A wiec przekonywanie ich o potrzebie wymiany tabletu to ciezka walka. Konsultanci dla Polski siedza w Indiach. Nie maja ZADNEJ mocy decyzyjnej. Decyzje wydaje dzial RMA, ktory jest w Kalifornii, a tablet fizycznue jest wysylany albo z Holandii albo z Londynu. Dlatego niezle sie nameczylem, drugi raz tylko dlatego mi wymienili, ze dotarlem prywatnie do szefowej marketingu na Europe, ktora pracuje w Niemczech, a ktora mi pomogla i dopiero po jej interwencji uznali mi reklamacje. Nota bene przyslalimi tablet o tym samym adresie MAC karty wifi, a wiec podejrzewam, ze to ten sam tablet, choc nr seryjny zmieniony, ale usterka POZOSTALA!!! Do czego zmierzam, a no do tego, ze rzekmy powod, dla ktorego wymieniaja sprzet jest mocno podejrzany. Nie przeprowadza sie kosztownej akcji wyrzucania tabletow do kosza z powodu podzespolu, ktory, umowmy sie, nie ma prawa spowodowac pozaru. Moim zdaniem jest to sprawa powazniejsza, a powazniejsze moga byc tylko konsekwencje nie wymienienia. Jakie? Sprawy licencji, praw autorskich i pokrewnych. Tutaj faktycznie moze toczyc sie gra o miliony dolarow, oczywiscie chodzi o kary. A wiec Nvidii bardziej oplaca sie wydac kase na wymiane niz zaplacic gigantyczne kary i do tego spaprac sobie opinie u konsumentow, takze tych kupujacych ich karty graficzne. A tak wychodza na super fajna firme dbajaca o konsumentow. Pewnie chodzo o czesc oprogramowania lub technologii, czy hardware’u. Pewnie dowiemy sie o tym za kilka lat. Ale nie sadze, by z takiego powodu sami chcieli wymieniac sprzet. Poza tym w co drugim sprzecie na swiecie przegrzewa sie bateria, to celowy zabieg zaprojektowany juz na desce kreslarskiej. Podobnie jak systemy, ktore za niedlugi czas maja przestac sobie radzic z obsluga sprzetu, a tym samym zmuszaja uzytkownika do zakupu nowego, z lepszym, wydajniejszym oprogramowaniem. Na koniec, nie ma problemu w pomianie NAZWY numeru seryjnego tabletu, podobnie jak i nazwy baterii. Ale nie da sie tego zrobic zdalnie. Podobnie da sie zmienic „niepowtarzalny, unikalny” adres MAC karty wifi, ale w tym przypadku widacw moim tablecie o tym zapomnieli
Przewinęła mi się wiadomość ze tylko klienci US maja obowiązek odesłać stary tablet, a klienci EU maja go po prostu bezpiecznie zutylizować.
Kochani a gdzie na dzień dzisiejszy mogę dostać nvidia shield tablet 32gb? Bo chyba ogólnie ciężko z dostępnością tego cacka..
Ciekawe jak ta zdalna dezaaktywacja wygląda.
„Dziękujemy za zgłoszenie. Tablet ulegnie samozniszczeniu za 5,4,3,2,1…”
Niestety u mnie po wpisaniu rma nic się nie dzieje tylko pisze żeby go dalej podać, a jako dzwonie na infolinie to tylko automat mówi jaką stronę internetową odwiedzić
Ta zdalna deaktywacja starego tabletu nastąpi dopiero po uruchomieniu nowego którego otrzymamy czy od razu po zarejestrowaniu ? Pytam bo troche żal rozstawać się na miesiąc z możliwością korzystania z tabletu.
Tak, z tego co napisano w komunikacie serwisowym NVIDII wynika, że dezaktywacja starego urządzenia nastąpi dopiero po aktywacji nowego. I tak chyba jest, bo swój tablet już zgłosiłem, dostałem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia i szacowany czas realizacji, a stary tablet nadal jest aktywny.
I co ? Przysla mi nowy tablet a dalej bedę miał swoj stary ? (Nie mam tego tabletu )
Raczej zabiorą stary, po jego uprzedniej deaktywacji (zdalnej).