AMD jest firmą produkującą procesory, która ma długie tradycje. Przez spory czas (zwłaszcza na rynku desktopów), jej produkty mogły rywalizować z konkurencyjnym Intelem zarówno wydajnością, jak i ceną. Jednak przez kilka dziwnych decyzji AMD, rynek bardzo się spolaryzował i obie firmy raczej okupują swoją pozycje bez wchodzenia sobie w drogę. Jedną z takich decyzji jest zmiana strategii firmy – rynek procesorów dla tabletów nie będzie dłużej priorytetowy dla AMD, co w praktyce może oznaczać jego porzucenie.
Komputerowy gigant motywuje swoją decyzję zbyt dużą konkurencją i niską marżą w tym segmencie rynku. Sprzedaż tabletów spada, a branża zdominowana jest przez układy produkowane przez Samsunga, Apple i producentów tanich procesorów z Chin. Pierwsze mobilne układy od AMD pojawiły się na rynku w 2011 roku, ale do dziś nie zbudowały sobie na nim dobrej renomy. Firma nie pokaże w 2015 roku nowego produktu, jednak zastrzega, że w razie zmian na rynku, bez problemu mogą na niego powrócić.
Zamiast tego firma planuje skupić się na rynku laptopów i urządzeń hybrydowych. Zwłaszcza próby podbicia tego pierwszego rynku wydają się być dyskusyjne – od lat słyszymy, że firmy raczej wycofują się z rynku laptopów, na rzecz hybryd. Taka decyzja AMD na pewno nie jest dobra dla konsumentów, miejmy nadzieje, że gigant z Sunnyville jeszcze zweryfikuje swoją strategię.
Źródło:PCWorld
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Jeszcze przyjdą czasy, że za komputer będziemy więcej płacić niż za samochód średniej klasy. Z resztą dziś lepsze biurowe serwery to koszty w dziesiątkach tysięcy.