Firma analityczna IDC przedstawiła bardzo ciekawe dane dotyczące rynku tabletów internetowych po pierwszym kwartale 2014 roku. Z informacji można wywnioskować, że sprzedaż tabletów rośnie, liderem jest Apple, ale Samsung depcze firmie z Cupertino po piętach…
Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku do rąk klientów trafiło 50.4 mln sztuk tabletów internetowych. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, jest to trochę więcej (48.6 mln). Nadal rynek rośnie, ale już nie ma tak drastycznego skoku. Rocznie jest to 3.9 proc. Największy dostawca tego typu sprzętu sprzedał w pierwszym kwartale 2014 roku 16.4 mln sztuk tabletów. W analogicznym okresie 2013 roku było to 19.5 mln egzemplarzy. Nadal Apple ma 32.5 proc. udziału rynkowego.
Na drugim miejscu jest oczywiście firma Samsung, która stopniowo odgrywa większe znaczenie. W Q1 2014 roku sprzedano 11.2 mln tabletów Samsunga. Rok wcześniej było to 8.5 mln sztuk. W tej chwili koreański producent ma 22.3 proc. rynku. Podium zamyka ASUS z 2.5 mln egzemplarzami, ale zaraz za tą firmą jest Lenovo oraz Amazon. Największy wzrost udziału rynkowego odnotowało Lenovo. Jest to ponad 226 proc. (w Q1 2013 roku sprzedano zaledwie 600 tys. sztuk tabletów tej marki).
Producent | 1Q2014 mln szt. | 1Q2014 udział | 1Q2013 mln szt. | 1Q2013 udział | Zmiana rok do roku |
Apple | 16,4 | 32,5% | 19,5 | 40,2% | -16,1% |
Samsung | 11,2 | 22,3% | 8,5 | 17,5% | 32,0% |
Asus | 2,5 | 5,0% | 2,6 | 5,4% | -2,8% |
Lenovo | 2,1 | 4,1% | 0,6 | 1,3% | 224,3% |
Amazon | 1,0 | 1,9% | 1,8 | 3,7% | -47,1% |
Pozostali | 17,2 | 34,2% | 15,5 | 31,8% | 11,5% |
Razem | 50,4 | 100% | 48,6 | 100,0% |
źródło: thenextweb.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.
Wasze spostrzeżenia są bardzo merytoryczne.