Firma Lechpol, właściciel marki Krüger&Matz, ogłosiła, że w całym 2013 roku w Polsce sprzedano 2 mln sztuk tabletów. Podobnie informacje zaprezentowali przedstawiciele marki Colorovo. 2014 rok ma być, pod względem wyników sprzedaży, podobny.
Rynek tabletów w 2014 roku będzie rozwijał się spokojnie, będzie dosyć zbliżony do roku 2013, jeżeli chodzi o poziom sprzedaży. Wzrosty nie będą aż tak duże, porównując rok 2012 do 2013, kiedy rynek i sprzedaż wzrosły dwukrotnie.
– powiedział Michał Leszek, dyrektor marketingu firmy Lechpol.
Podobne dane przekazywała marka Colorovo, ale według tamtych informacji sprzedaż wzrośnie o kilkanaście procent. W 2013 roku sprzedano około 2 mln sztuk tabletów w Polsce. Jest to stosunkowo dobry wynik, ale na dużą poprawę nie ma co liczyć. Powód jest prosty – brak nowinek technologicznych.
Tu już nie będzie przełomów technologicznych. Nie ma takich planów. Zarówno najwięksi producenci, jak Samsung czy Apple, jak i ci mniejsi raczej wprowadzają dodatkowe funkcje, to już nie jest przełom technologiczny. I tak samo będzie w segmencie urządzeń tańszych.
– mówi Michał Leszek.
W 2014 roku większym zainteresowaniem mają się cieszyć tablety z ekranem 10.1″, 7-calowe produkty mają stracić na popularności. W przypadku urządzeń 10.1″, użytkownicy nie patrzą tyle na cenę, co na jakość urządzenia, wykonanie, funkcjonalność, czy design.
Przedstawiciel Lechpol przewiduje, że okres komunijny oraz początek roku szkolnego spowodują większe zainteresowanie tabletami. Michał Leszek twierdzi, że Polacy na Komunie kupują sporo urządzeń elektronicznych z dotykowym ekranem.
Cały wywiad znajdziecie tutaj.
źródło: newseria
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Micha Leszek? :O
I przy 10.1 użytkownicy patrzą, czy im oczy nie odpadną od czytania z ekranu o rozdzielczości 1280×800 albo gorzej…