Dzisiaj, firma ABC Data, właściciel marki Colorovo zaprezentowała bardzo ciekawe wyniki ankiety dotyczącej rynku tabletów internetowych w 2014 roku. Na pytania odpowiadali resellerzy, którzy obecnie zajmują się sprzedażą tabletów Colorovo. Według zaprezentowanych informacji, sprzedaż tabletów w 2014 roku wzrośnie o 5-10 proc.
Cała konferencja była poświęcona ankiecie, którą firma przeprowadziła wśród resellerów, a dokładniej wśród sprzedawców tabletów internetowych. Już dzisiaj informowałem o premierze pierwszego tabletu Colorovo z Windows 8.1, a teraz mam dla Was kilka ciekawych informacji.
Rynek tabletów 2014 według sprzedawców
Badanie zostało przeprowadzona w styczniu 2014 roku, udział wzięło 1537 resellerów. Sprzedawców podzielono na trzy grupy – mali, średni oraz najwięksi.
W 2014 roku nadal największym zainteresowaniem mają się cieszyć tablety internetowe z systemem operacyjnym Google Android. Według aż 65,8 proc. resellerów, to zielony robot będzie dominował w tabletach. Na drugim miejscu jest Windows 8 z udziałem ponad 18 procent, jednak jego znaczenie z miesiąca na miesiąc ma się powiększać.
Klienci biznesowi oraz indywidualni najczęściej wybierają tablety z ekranem o przekątnej 10 lub 10,1 cali. I to właśnie urządzenia o takim wyświetlaczu mają się cieszyć największym zainteresowaniem w 2014 roku. Klienci domowi cenią również sobie tablety z ekranem 7 oraz 8 cali. Ciekawe pytanie dotyczyło wpływu Intela na sprzedaż tabletów. Prawie polowa sprzedawców uważa, że wśród klientów indywidualnych może być o wiele większe zainteresowanie tą kategorią sprzętu.
Resellerzy przewidują, że rok 2014 będzie jeszcze lepszy dla producentów tabletów, niż poprzedni. W 2013 roku w Polsce sprzedano (szacunkowo) 2 mln tabletów, a w 2014 ma ich być jeszcze więcej. Połowa sprzedawców uważa, że w 2014 roku sprzedaż wzrośnie o 5 procent, natomiast aż 25 proc. uważa, że wzrost sięgnie 10 proc.
Według ankiety, wbudowany modem 3G jest kluczowym czynnikiem, który decyduje o zakupie tabletu internetowego przez klienta biznesowego. Ponad połowa ankietowych uważa, że jest istotne kryterium. Co ciekawe, w gospodarstwie domowym modem nie jest już taki ważny.
Klienci poszukujący tabletu biznesowego bardziej zwracają uwagę np. na obecność wbudowanego modemu 3G, który pozwala na łatwe korzystanie z Internetu za pośrednictwem karty SIM. Istotne jest dla nich również dobre wsparcie techniczne producenta oraz software development – czyli rozwijanie własnych aplikacji, które pozwalają lepiej dostosować tablet do potrzeb użytkownika.
– powiedział Piotr Czyżewski.
Dla biznesu bardzo ważne jest wsparcie przez producenta w kwestii technicznych. Mam tutaj na myśli aktualizację, a także autorskie aplikacje ułatwiające prace. Aż 39,1 proc. ankietowanych uważa to za istotny czynnik.
Na koniec kwestia ceny. Klienci biznesowi będą zainteresowani zakupem multimedialnego tabletu do 1000 zł brutto. Natomiast 27,2 proc. ankietowanych wybrało przedział 500 – 1000 zł, a 30,9 proc. – 1000 – 1300 zł. Klienci indywidualni nie będą tak rozrzutni. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyć się będą tablety do 800 zł netto. W drugiej kolejności najchętniej kupimy tablety z przedziału 300 – 500 zł.
Taki wynik pokazuje, że polscy klienci w dalszym ciągu pozostają wrażliwi na cenę urządzenia. Korzystają z tego polscy producenci, którzy dzięki dobrej znajomości rynku, mogą oferować klientom produkty w sposób optymalny dopasowane do ich potrzeb.
– podkreślił Maciej Michalski, Business Product Manager marki Colorovo.
Kto będzie rządził rynkiem tabletów w 2014 roku? Na podium ma stać Samsung z miażdżącą przewagą 69 proc. Uważają tak wszyscy resellerzy – mali, średni oraz duzi. Na drugim miejscu jest Apple, a brąz ma należeć do ASUSa. Marka Colorovo została uplasowana w trzeciej grupie i w 2014 ma rywalizować z Prestigio, HTC, Mantą oraz LG. Konkurencję ma sporą, ale potencjał jest. Dobroslaw Wereszko z ABC Data zdradził, że obecnie Colorovo sprzedaje mniej więcej podobne ilości tabletów, co Prestigio.
Najbardziej na sprzedaż tabletów Colorovo liczą więksi resellerzy, zdecydowanie bardziej, niż mali oraz średni.
Plany Colorovo na 2014 rok
Przedstawiciele ABC Data poinformowali również zebrane osoby o planach spółki względem marki Colorovo na 2014 rok. Nadal ten segment będzie mocno rozwijany przez firmę. W tym roku ma zadebiutować kilka tabletów internetowych, w tym pierwsze urządzenie z procesorem Intel oraz systemem Windows 8.1. Niedawno na rynku, całkowicie po cichu, zadebiutował tablet Colorovo CityTab Lite 7 3G GPS 2.0. Producent podaje, że obecnie jest zadowolony z wyników sprzedaży tego urządzenia.
Ponadto przekazano kilka ciekawych danych dotyczących funkcjonowania Colorovo na polskim rynku. W ciągu kilku tygodni będzie dostępna aktualizacja systemu Android 4.3 dla dotychczasowych tabletów. Platforma Android 4.4 zadebiutuje tylko w tabletach internetowych, które dopiero pojawią się na rynku. Mimo to cieszy fakt, że klienci będą mogli zainstalować Androida 4.3.
Colorovo potwierdziło, że obecnie pracuje nad tabletami, które będą współpracować z dopinaną klawiaturą. Ale co ciekawe, firma chce takie tablety z dwoma zainstalowanymi systemami operacyjnymi. To użytkownik podczas uruchomienia tabletu ma zdecydować, z jakiej platformy będzie teraz korzystał.
Na koniec dodajmy, że marka Colorovo to również mobilne ładowarki, tusze i tonery. Jednak ponad polowa dochodów uzyskiwanych przez Colorovo to zasługa tabletów internetowych. ABC Data przyznało również, że w tej chwili więcej zarabia na marży swoich tabletów, niż konkurencja.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Każdy zwraca na co innego uwagę, dla mnie tablet ma być funkcjonalny. Ostatnio największe wrażenie zrobił na mnie tablet Lenovo Yoga, nowoczesny, poręczny dzięki podstawce, no i bateria na której można pracować do 18 godzin.
Czegoś tutaj nie rozumiem. Skoro Samsung jest na 1-szym miejscu sprzedaży tabletów – 69% a Apple na drugim – 47% To jakim cudem skoro z innego zestawienia widać, że na rynku tabletów dominujący jest Android (65,8%) a Sprzedaż tabletów z systemem IOS – a więc iPad-y i Apple to 7% ? Wracając do tabelki – liderzy sprzedaży w 2014. Skoro Samsung ma 69% a Apple 47,4% udziału, to dodając do siebie te dwie pozycje uzyskamy 116,4% a przecież w tabelce są wymienieni jeszcze inni gracze obecni na rynku… Te zestawienia robili im gimnazjaliści? Czy po prostu idioci?
Proponuję firmie ABC zwrócenie się po analizę do mnie – zrobię to jeszcze fajniej i taniej.
Czy Pan Panie Rogowicz analizował te dane przed zamieszczeniem? (bez urazy)