Tajwański koncern ASUS oraz amerykański gigant z Cupertino – Apple – według najnowszych raportów cieszą się największą popularnością na japońskim rynku, biorąc pod uwagę tablety pracujące pod kontrolą systemu Google Android, a także iOS, których udział od stycznia do października 2013 wyniósł 94.4%. Pozostałe 5.6% należy do tabletów z systemem Windows.
Oczekuje się, że w przyszłym roku powinniśmy zaobserwować wzrost sprzedaży tabletów z systemem Windows 8.1. W tym miejscu warto nadmienić, że to własne japońska firma Toshiba jako pierwsza (podczas IFA 2013), zaprezentowała tablet z systemem Windows 8.1 i ekranem 8″ – Toshiba Encore.
Na koniec warto dodać, że dane udostępnione przez serwis DigiTims, nie uwzględniają udziału rodzimej firmy Sony, która posada w swoim asortymencie jeden z najcieńszych tabletów – Sony Xperia Tablet Z z systemem Google Android na pokładzie, który może pochwalić się również wodoszczelną obudową.
źródło: digitimes
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.